Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tjena!
En kollega till mig påstår att han var impotent i tre månader efter att ha kört Vättern. Snasen var helt lam och svarade inte på någon form av stimuli. Är det fler som har råkat ut för det här? Det känns ju inte helt OK...
Seriöst, jag tror jag det kan stämma. När man cyklat mycket under flera dagar i sträck märker jag en klar skillnad....i styvhet alltså. Vertikalflex. Men det har alltid blivit "som det ska va" efter ett par dagar.
När jag körde Sthlm-Gbg så kändes det en viss skilnad i någon vecka. Men det var övergående. Rödvin har väl aldrig varit någon bra lösning ? I alla fall inte fler än 3 glas... ;)
Jag tycker man skall gå till doktorn om det ej är psykiskt. Eller då kan man ju gå till pyskologen.
Att cykling ger nervskador i/på scrotum är ingen ovanlighet eller konstighet. Men det kan elimineras av rätt sadel och sittställning.
Respektera kuken eller fittan helt enkelt - inte sporten.
Om man kör med fel sadel eller felinställd sadel så är det självklart att man får problem. Gör man rätt så har man full fräs på paketet redan dan efter.
Gör om gör rätt.
/J
bjorre skrev:
-------------------------------------------------------
> Kollega, det brukar låta så... Köp en Land
> Rover så skall du se det blir bättre :)
Range Rover om vi ska vara petiga :)
Din såkallade kollega är med andra ord en mycket ovan cyklist med fel och för klen utrustning.
Fast för mig är det nog lika kopplat till fysisk aktivitet i allmänhet. Jag tror att både cykling vasaloppet och baskerprovet kan ge några timmars...
Jag har inte märkt att cykling utmärker sig.
Min svåger drabbades av såna besvär. Det var innan det fanns ihåliga sadlar, men han löste det genom att skära upp sin gamla sunksadel för att kunna cykla alls på sommaren. Men tror inte han hade rätt sittställning på loppet heller...
Han är ogift utan barn, men tror/hoppas det inte har med saken att göra;-)
Racerman skrev:
> Har en kompis som är cykelbud som var sjukskriven
> i två veckor efter VR pga detta problem...nu har
> han ny sadel!
På riktigt? Låter ju för roligt för att vara sant, på flera sätt...
bsod skrev:
> Min svåger drabbades av såna besvär. Det var
> innan det fanns ihåliga sadlar, men han löste
> det genom att skära upp sin gamla sunksadel för
> att kunna cykla alls på sommaren. Men tror inte
> han hade rätt sittställning på loppet
> heller...
> Han är ogift utan barn, men tror/hoppas det inte
> har med saken att göra;-)
Varför var det så viktigt att han kunde få upp den när han jobbade kan man undra?