Innolite prylar?

Kroka

Medlem
Innolite prylar?
Ska uppgradera cykeln med lite finprylar under vintern är tanken. Har hittat styre, sadelstolpe och klämma från Innolite. Verkar vara riktigt fina grejer!?

Någon med erfarenhet? Får man vad man betalar för?

Med vänlig hälsning Henrik

Innolite prylar?
Rompa sa:
Jag har kört InnoLite i 3år nu. Jag tyckte det var schyssta grejer. I våras sprack mitt styre....

Precis som allt annat har produkterna en begränsad livslängd.
Och lätta prylar med mindra material har oftast lite kortare.
Det måste man ju ha med i kalkylen när man bestämmer sig för vad man ska köpa.

Och något säger mig att du ändå har kört prylarna ganska hårt.

Eller är jag fel på't?

Innolite prylar?
Vernersson sa:
Rompa sa:
Jag har kört InnoLite i 3år nu. Jag tyckte det var schyssta grejer. I våras sprack mitt styre....

Eller är jag fel på't?

Absolut får man räkna med en viss livslängd på grejerna!
Jag har kört 3långloppssäsonger,3kepscupsäsonger, träning med dem. Så visst har dem fått smaka! :)
Men det sprack så konstigt och jag har inte vurpat heller.
Mest störd är jag över Innolites filosofi när man mailat dem om skadan. Hade jag vetat den så hade det inte blivit ett innolite igen kan jag säga.

Innolite prylar?
Rompa sa:
Vernersson sa:
Rompa sa:

Eller är jag fel på't?

Absolut får man räkna med en viss livslängd på grejerna!
Jag har kört 3långloppssäsonger,3kepscupsäsonger, träning med dem. Så visst har dem fått smaka! :)
Men det sprack så konstigt och jag har inte vurpat heller.
Mest störd är jag över Innolites filosofi när man mailat dem om skadan. Hade jag vetat den så hade det inte blivit ett innolite igen kan jag säga.

Åfanken...
Ja sånt är ju mindre skoj :(

Jag har ändå småvurpat med mitt styre så jag är på g att byta ut det.

Innolite prylar?
Rompa: Vad är deras filosofi? Jag menar vad fick du för svar av dem? Alltid kul att veta... Garantiärenden är alltid viktigt att veta hur de ställer sig till.

Mvh Henrik

Innolite prylar?
3 år låter lite även om sakerna är lätta. Blir verkligen livslängden kortare för att man använder bättre material och därmed man kan använda lite mindre

Innolite prylar?
Kroka sa:
Rompa: Vad är deras filosofi? Jag menar vad fick du för svar av dem? Alltid kul att veta... Garantiärenden är alltid viktigt att veta hur de ställer sig till.

Mvh Henrik

Vid mail med dem så var vi noga med att berätta att jag noga följt åtdragningsmomentangivelserna och att cykeln inte vurpats med.
Svaret blev: haha, kunderna brukar aldrig ha vurpat vid garantiärenden. Det är inte en garantiärende detta.

Det är rätt tråkigt, tycker jag.

Innolite prylar?
Rompa sa:
Kroka sa:

Mvh Henrik

Vid mail med dem så var vi noga med att berätta att jag noga följt åtdragningsmomentangivelserna och att cykeln inte vurpats med.
Svaret blev: haha, kunderna brukar aldrig ha vurpat vid garantiärenden. Det är inte en garantiärende detta.

Det är rätt tråkigt, tycker jag.

Ja det där var verkligen en "lustig" attityd :-/

Innolite prylar?
Med tanke på ovan förrslår jag då att du kikar på new ultimate istället. Har inte haft med deras kundservice att göra, men den kan omöjligt vara sämre än innolite.

Innolite prylar?
Ska du köpa Tune, så handla direkt från R2. Min erfarenhet av Tunes svenska återförsäljare (Tune Sverige) är att de är väldigt begränsat service minded. Köpte nyligen ett styre via dem (ett Bike Ahead Composites) för dyra pengar som visade sig vara 15% över angiven vikt. De var inte alls intresserade av att hjälpa mig få det utbytt till ett lättare exemplar. Lyckligtvis var Bike Ahead betydligt mer tillmötesgående, så jag löste det direkt via dem. Tänkte att Tune Sverige åtminstone kunde stå för min returfrakt till Bike Ahead (det var trots allt de jag köpte styret av), men det verkade inte finnas på kartan.

Innolite prylar?
Mcfk erbjöd sig att byta en stolpe åt mig. De sa att en viss serie var för tunga helt enkelt. Fick stå för frakten själv så det blev dock inget... Krångligt att skicka en 400mm stolpe.

Innolite prylar?
Crossmax sa:
Ska du köpa Tune, så handla direkt från R2. Min erfarenhet av Tunes svenska återförsäljare (Tune Sverige) är att de är väldigt begränsat .

Det där lät inte alls bra, enda fördelen är att jag bor 5 mil från deras huvudkontor. Så går alltid att åka dit när något sådant händer. Det skall dock inte behövas kan man tycka.

Innolite prylar?
För mig blir det Tune Türnstange på nästa mtb igen. Haft de på 2 cyklar, stigcyklar och det är både riktigt lätt och känns styvt och fint. Prisvärt med tycker jag i den klassen. Bättre kvalitetskänsla än New Ultimate och styvare än AX-Lightness

Innolite prylar?
Verkar som man får tänka om. Ni som kör/kört carbon grejer på era cyklar, har ni haft problem med sprickor/brott?

Kännes ju inget vidare kul att lägga ut massa pengar på finprylar som ger sig utan att man ens gjort en rejäl vurpa!?

Innolite prylar?
Kört i mtzoom i några år utan några som helst problem. De ska dessutom tydligen vara riktigt bra att ha och göra med vid problem (inte för att jag behövt något sådant)

Innolite prylar?
GlennJohansson sa:
Crossmax sa:
Ska du köpa Tune, så handla direkt från R2. Min erfarenhet av Tunes svenska återförsäljare (Tune Sverige) är att de är väldigt begränsat .

Det där lät inte alls bra, enda fördelen är att jag bor 5 mil från deras huvudkontor. Så går alltid att åka dit när något sådant händer. Det skall dock inte behövas kan man tycka.

Vad är fördelen med att bara bo 5 mil därifrån, ska du cykla dit och dricka kaffe från deras rocket espresso? ;)

Mcfk då? Liknande pris (sortera på dyraste på r2 bike.

Innolite prylar?
I och med en vurpa brukar gå hårt åt grejerna så brukar det synas. Då kan man ju bedöma det därifrån om det är garantiärende eller inte?

Innolite prylar?
Kan rekommendera Bike Aheads styren annars, de laminerar in ett tunt lager syntetgummi vid alla clamping zones, vilket gör att man kan montera med lägre moment utan att sakerna vrider sig. De känns riktigt kunniga när det kommer till kolfiber också, så jag är inte orolig för att knäcka styret trots hyfsat låg vikt.

Innolite prylar?
Kört fulkinesstyren i fyra år och vurpat en del, men de håller fortfarande. Kostade cirka 200kr.vet att många här aldrig skulle köra kinastyren men de verkar ju hålla bättre en tex finstyret Innolite.

Innolite prylar?
Vet att tråden är från förra sommaren/sen sommaren men tänkte ändå bidra med min erfarenhet från att ha handlat hos Tune Sverige.
Började med att jag köpte King och kong nav helt problemfritt och med snabb leverans.
Efter att jag bytt cykel så blev jag tvungen att köpa mig ett konverterings kit till baknavet (kong) och Erik på Tune sverige bad mig betala med swish vilket jag gjorde, men något kit dök aldrig upp.
Efter att ha tjatat nu på han i ett år har han slutat svara i telefon, slutat svara på SMS och slutat svara på e-post. Skall tilläggas att jag håller god ton när jag ringer, sms:ar och e-postar så han kan knappast skylla på att jag är otrevlig trots hans brist på intresse för service och brist på lust att leverera betalda varor.

Varför inte bara skicka kitet eller åtminstone återbetala mig!!? Mycket märklig attityd och det handlar dessutom om några ynka hundringar.
Är man liten så är ju en god kundkontakt och service A och O annars finns det ingen anledning att köpa från dom.
Har alltid tidigare tyckt att det legat ett värde i att ha små och medelstora leverantörer och butiker för att bredda utbudet men nu har jag nog börjat tänka om.

Senast ändrad:
Innolite prylar?
Gordon sa:
Vet att tråden är från förra sommaren/sen sommaren men tänkte ändå bidra med min erfarenhet från att ha handlat hos Tune Sverige.
Började med att jag köpte King och kong nav helt problemfritt och med snabb leverans.
Efter att jag bytt cykel så blev jag tvungen att köpa mig ett konverterings kit till baknavet (kong) och Erik på Tune sverige bad mig betala med swish vilket jag gjorde, men något kit dök aldrig upp.
Efter att ha tjatat nu på han i ett år har han slutat svara i telefon, slutat svara på SMS och slutat svara på e-post. Skall tilläggas att jag håller god ton när jag ringer, sms:ar och e-postar så han kan knappast skylla på att jag är otrevlig trots hans brist på intresse för service och brist på lust att leverera betalda varor.

Varför inte bara skicka kitet eller åtminstone återbetala mig!!? Mycket märklig attityd och det handlar dessutom om några ynka hundringar.
Är man liten så är ju en god kundkontakt och service A och O annars finns det ingen anledning att köpa från dom.
Har alltid tidigare tyckt att det legat ett värde i att ha små och medelstora leverantörer och butiker för att bredda utbudet men nu har jag nog börjat tänka om.

frågan lyder bara, vad har detta med innolite att göra? med tanke på vad tråden handlar om

Innolite prylar?
Du ser kanske att jag skrivit i tråden om du läst den ? Så nog har jag läst den o bike ahead nämns på nått enstaka ställe. O visst det är ett märke han säljer men tyckter väll ändå tråden handlade om innolite

Senast ändrad:
Innolite prylar?
Rubriken heter "innolite prylar?" men nog handlar tråden om lite annat som du också just påpekat.
Ogillar du det så kan du kanske försöka bortse från mitt inlägg. Tror mitt inlägg kan hjälpa andra i tråden och läsare av tråden, åtminstone var det min avsikt.

Innolite prylar?
Gordon sa:
Rubriken heter "innolite prylar?" men nog handlar tråden om lite annat som du också just påpekat.
Ogillar du det så kan du kanske försöka bortse från mitt inlägg. Tror mitt inlägg kan hjälpa andra i tråden och läsare av tråden, åtminstone var det min avsikt.

Tänkte mer att det du skrev kanske var värt en egen tråd från början eller tråd om tune.

Innolite prylar?
Trådlyft deluxe!

Jag undrar vart Innolite kommer ifrån?
Jag såg i helgen en styrstam på ett MTB-race, och blev nyfiken på märjet.
Men googling av Innolite ger väldigt lite.
Är det svenskt?
Någon sa Italien till mig, men det ger noll resultat.

Innolite prylar?
Trådlyft deluxe!

Jag undrar vart Innolite kommer ifrån?
Jag såg i helgen en styrstam på ett MTB-race, och blev nyfiken på märjet.
Men googling av Innolite ger väldigt lite.
Är det svenskt?
Någon sa Italien till mig, men det ger noll resultat.

Är jag helt dum? Innolite.se säger:
Innolite Design AB was started 2010 after a reorganization. Innolite was founded by Ulf Johansson who started with mtb racing 1996.

Innolite prylar?
Knappast deras kundservie. där finns det en hel tråd om (Tune Scandinavia).
Jaha!
Jag fick till mig att innolite.se var en återförsäljare bara, så jag läste inte vidare på den hemsidan.
gamla nyheter ......
Ulf Johansson lyckade tydligen vinna ännu ett VM-guld! Han vann klass 40-44 år i veteran-VM i MTB som avgjordes igår i Frankrike, imponerande! =D
Tommy Ohlsson och Benny Andersson körde också bra i sina respektive klasser och blev 11a respektive 7a.

Innolite prylar?
gamla nyheter ......
Ulf Johansson lyckade tydligen vinna ännu ett VM-guld! Han vann klass 40-44 år i veteran-VM i MTB som avgjordes igår i Frankrike, imponerande! =D
Tommy Ohlsson och Benny Andersson körde också bra i sina respektive klasser och blev 11a respektive 7a.

Hur gamla? :-)
Igår som 18/9-22 eller -87? :-D

Tillbaka
Topp