Tjena!
Nu ger jag mig in i denna tråden igen, med lite mer seriösitet.
Sen jag började som bud har mitt ringlocke användande försvunnit helt.. Det tog inte lång tid för mig att inse att ringklockor skapar kaos, förvirring och ökar olycksrisken markant.
Nu behöver det iofs inte ens ringklockor för att detta skall hända, följande olycka hände i våras:
Jag kommer glad i hågen på min Fuji-tempohoj, på väg in till stan över Tranebergsbron, nerför där får man upp ganska bra fart, ligger väl i en 30-35 kmh (jag var alltså olaglig, fy på mig). Längre fram går en grupp på fyra-fem fjortis tjejer helt inne i sin egen lilla tuggumivärld, på höger sida av cykel/gångbana, gåendes mot stan användades 50% av bredden på den kombinerade cykel/gångbanan...
När jag har cirka 50m kvar till dom så kommer en lvg-cyklist från stan på väg till Ekerö (antar jag) i rätt bra fart uppför, tjejerna ser inte honom förens han i princip har passerat dom, då dom är helt ute i det blå.
Jag har ju redan inna bestämt att jag skulle köra om til vänster om dom fdär det finns en och en halv meter tillgodo. men dom bli r rädda för den mötande cyklisten, tittar bakåt och ser mig (som just då möter en andra cyklisten och ligger då långt till höger) och tycker att han kommer rakt emot oss, så vi flyttar till andra sidan.. Ganska bra tänkt om 4/4 hade gjort det om 2/4 gör det så har jag ingen plats alls helt plötsligt och numera bara 10 meter kvar, och inte de bästa bromsarna i stan.. så det slutar med att jag ligger på cykelbanan och är vrålförbannad, har inte gjort en strike, men väl vält två av fyra fjortisar..
Frågar dom lungt och försiktigt om dom har ont eller är skadade, svar nej.. sen skrek jag ut min ilska över deras idioti och hoppade på cykeln och fortsatte in till stan..
edit: rättade stavfel..