Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PiPPiW sa:Kul. Eller snarare inte. Facebook har ju en övning där dom återkommer med en blänkare om inlägg gjorda på dagen för 1-2-3 år sen.
Nedanstående dök upp igår, daterat 14 september, 2013:
"Det här är en knarr som har humor och som jag kommer bra överens med. Lite sleten med trampor som inte vill hänga med runt hela vägen, gnissel i nav fram & bak och missljud i vevpartiet men vi kommer riktigt bra överens och småfixet kirras till våren.
En höjdardag blev det. 8.3 mil i allt och varje meter var ett riktigt nöje. Tack för det."
Med denna bild:
So far so good. Kruxet är att det var den första långa cykeldistansen som jag loggade i min Runmeter (försökte mig på Midnattsloppet på den tiden) och med all säkerhet det längsta jag nånsin cyklat i hela mitt liv. Körde två rundor den dagen. En på 20 kilometer, sträcksnitt på 24,5 km/timmen och en annan på 63 kilometer. Den långa repan gick från nordvästra Skåne upp in i sydvästra Halland med en hel del kilometer på Ginstleden, cirka 300 höjdmeter. Rullsnittet låg på 22 km/timmen (stopptiden var 7 minuter) och det på cykeln i ovanstående utförande (bilden togs i samband med rundan) inklusive sadelvinkeln(!), inga växlar, +ANNAT. Jag ägde inte ett enda cykelplagg då. Körde i vanliga kalsingar, bomullsshorts, pikétröja och flip-flops utan strumpor.
Intressant är att min sambo hade lagt följande i kommentarsfältet, "Tja då är det väl bara att satsa på vätternrundan?"
Summa kardemumma, det har runnit mycket vatten under broarna sen dess men det går inte mycket fortare nu än då.