Inte så bra [RR Damcykeln] Nu med RR för VR 2015

Vad hände? Jag läste med stor behållning om äventyren med Olga och log och blev djupt imponerad. Har sett fram mot nya äventyr och så skriver han inte längre.

Jag drömde i natt att PiPPiW var tillbaka.
Vet inte om jag ska ta det som ett tecken på att jag hänger för mycket på happy?

Ledsamt är det i alla fall, PiPPiWs byggtrådar och RR var en stor andledning till att kika in på happy under 2015.

Spar denna

PiPPiW sa:
Kul. Eller snarare inte. Facebook har ju en övning där dom återkommer med en blänkare om inlägg gjorda på dagen för 1-2-3 år sen.

Nedanstående dök upp igår, daterat 14 september, 2013:

"Det här är en knarr som har humor och som jag kommer bra överens med. Lite sleten med trampor som inte vill hänga med runt hela vägen, gnissel i nav fram & bak och missljud i vevpartiet men vi kommer riktigt bra överens och småfixet kirras till våren.

En höjdardag blev det. 8.3 mil i allt och varje meter var ett riktigt nöje. Tack för det."

Med denna bild:

So far so good. Kruxet är att det var den första långa cykeldistansen som jag loggade i min Runmeter (försökte mig på Midnattsloppet på den tiden) och med all säkerhet det längsta jag nånsin cyklat i hela mitt liv. Körde två rundor den dagen. En på 20 kilometer, sträcksnitt på 24,5 km/timmen och en annan på 63 kilometer. Den långa repan gick från nordvästra Skåne upp in i sydvästra Halland med en hel del kilometer på Ginstleden, cirka 300 höjdmeter. Rullsnittet låg på 22 km/timmen (stopptiden var 7 minuter) och det på cykeln i ovanstående utförande (bilden togs i samband med rundan) inklusive sadelvinkeln(!), inga växlar, +ANNAT. Jag ägde inte ett enda cykelplagg då. Körde i vanliga kalsingar, bomullsshorts, pikétröja och flip-flops utan strumpor.

Intressant är att min sambo hade lagt följande i kommentarsfältet, "Tja då är det väl bara att satsa på vätternrundan?"

Summa kardemumma, det har runnit mycket vatten under broarna sen dess men det går inte mycket fortare nu än då.

Tillbaka
Topp