pirrepirre
Medlem
Integrerat angle headset
Jag vill flacka ut min gaffelvinkel med ett angle headset men har integrerade lager, dvs. maskinlager som ligger direkt i ramen. Finns det en lösning på detta?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AddeN sa:Jag hade ett angleset på en ZSram tidigare. Men då gick det bara med 1 1/8 styrrör.
Hur gick du tillväga då?AddeN sa:Jag hade ett angleset på en IS-ram tidigare. Men då gick det bara med 1 1/8 styrrör.
PS. Ibis mojo SL-ram var det.
Kan du lägga upp nån bild och skriva vad det är för ram? :)pirrepirre sa:Jag vill flacka ut min gaffelvinkel med ett angle headset men har integrerade lager, dvs. maskinlager som ligger direkt i ramen. Finns det en lösning på detta?
Crossmax sa:Hur gick du tillväga då?AddeN sa:Jag hade ett angleset på en IS-ram tidigare. Men då gick det bara med 1 1/8 styrrör.
PS. Ibis mojo SL-ram var det.
roskai sa:Kan du lägga upp nån bild och skriva vad det är för ram? :)pirrepirre sa:Jag vill flacka ut min gaffelvinkel med ett angle headset men har integrerade lager, dvs. maskinlager som ligger direkt i ramen. Finns det en lösning på detta?
Velocipeden sa:Mer beskrivning krävs, men jag har kört nedan på en Canyon med gott resultat. Det är ju maskinkullager som ligger direkt i ramen.
http://www.workscomponents.co.uk/10...dset---to-suit-tapered-steerer-tube-260-p.asp