Intern vajerdragning dropper Spark RC

magnus24

Ny medlem
Jag håller på och monterar en dropper på min Scott Spark RC 900 Comp och jag har stora roblem att komma runt kröken vid vevpartiet.
Har öppnat utgången för bakbroms och bakväxel precis framför vevpariet, men hur jag än försöker med både vajer och kabeldragare kommer jag inte runt den skarpa kröken från något håll.

Vet någon hur ramen ser ut i detalj?
Kommer man åt kröken om man plockar ut vevpartiet?
Andra tips?

Hobbes

Medlem
Jag använd tråd med en bricka i änden och en stark magnet på utsidan. Böjade vid sadelröret. Mycket tålamodsprövande. Plockade inte bort vevlager.

magnus24

Ny medlem
Hobbes sa:
Jag använd tråd med en bricka i änden och en stark magnet på utsidan. Böjade vid sadelröret. Mycket tålamodsprövande. Plockade inte bort vevlager.

Tack! Magnet borde jag ju ha tänkt på..
Ska köpa en teleskopmagnet på vägen hem. Nytt försök ikväll!

LillMånke

Aktiv medlem
Vår LBS säger att dom alltid plockar lös vevpartiet numera för detta ändamål, uppskattad arbetstid ca en halvtimme för en dropper installation enl LBS.

Per73

Aktiv medlem
Jag har en Spark. Inte RC men det lär ju vara lika ändå. Tar man bort vevpartiet förändrar det inget. Mellan lagren inne i ramen är det ju en plasthylsa inpressad. Du måste i så fall även pressa ur hylsan och ett lager och hoppas att det skapar bättre plats. Tror mer på magnet eller dammsugare och sytråd.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer