[Intressekoll] Vilka cyklar i Växjö?

HenrikM

Aktiv medlem
Det verkar vara extremt svårt att samla skogscyklister i Växjö (jag vet att ni finns). Efter försök med olika forum så är det nu dags för Happy.

Vilka är ni?

Jag cyklar i Växjö! Det är fan inte många här i trakten... Jag höll en Multisporttävling förra veckan. Vi var fyra deltagare...

jaaoo, vi finns, men vi är få. Från forumet (som jag vet) är det pajjdeg (eller kallar han sig pajje här?(ajja, skit samma)), och slahp. Vi är sådana dära lata friåkare kanske skall tilläggas.

Jag bor tillfälligt i växjö (tror jag) och kör både racer och MTB. Har än så länge ganska dålig koll på stigar och vägar....

Visst finns East MTB. Vi är bara väldigt lata. Henrik vet vilka vi är men som sagt. Lata är vi så det har inte varit eneklt att få ut oss i sommar.

Jag skyller på husköp med renoveringar i stället för cykling men vet att det bara är en undanflykt.

;~}

Fiffigt som rackarns detta! Denna tråd kom verkligen som på beställning. Är på tillfälligt besök i Växjö t.o.m 22/9 och har lyckats släpa med mig racerhojen hit. Har aldrig varit här förut, så lite guidning runt Växjö skulle inte vara fel. Tänkte sticka ut en sväng i eftermiddag. Är det någon som vill hänga med? Uppsamling vid järnvägsstationen 16:30 i så fall. Den som kan tänka sig att guida runt en Mera Lera-brud någon annan eftermiddag får gärna skicka ett PM.

/Amelie

Jag ska oxå ut med racerhojen en sväng i eftermiddag och är relativt grön i växjö. Fast jag kommer inte hinna ge mig ut förrän senare.

Rooster skrev:
-------------------------------------------------------
> jaaoo, vi finns, men vi är få. Från forumet
> (som jag vet) är det pajjdeg (eller kallar han
> sig pajje här?(ajja, skit samma)), och slahp. Vi
> är sådana dära lata friåkare kanske skall
> tilläggas.

lär dig stava ffs!!
det är fan ingen som kan stava varken mitt efternamn eller nick! ska det vara så jävla svårt?!

lata friåkare? hell yeah!
dock med trasig handled för tillfället så det har blivit så mycket som en (1) svetto runda på gamm-hojjen.. 16.30 blir svårt å hinna till, för det är ju nu.. men senare skulle jag kunna tänka mig en svetto runda. fast om ni kör räser så kommer ni bara åka ifrån mig iaf så det är nog bäst att jag stannar hemma å dricker öl å.. ehm.. vilar handleden.. :)

Pär L skrev:
> Jag har hört rykten om ett gäng som kallar sig
> East MTB. Vet dock inte om de verkligen finns på
> riktigt.
>
> /Pär

Undrar vem som spred det ryktet?! :)

Dr Englund! Hoppas på en tur med hela East MTB gänget nästa sommar när jag kommer hem på besök!

Gårdagens tur var trevlig trots att jag inte fick sällskap. Tänkte ta en sväng i eftermiddag också. Satsar på ett varv runt Helgasjön med start från järnvägsstationen 16:30. Det är fritt fram att hänga på!

/Amelie

slhap, hur sent är senare? Har ingen lust att börja fippla med lampa och sånt. Det blir ju mörkt ganska tidigt nu för tiden. Vet inte riktigt hur långt det kan vara runt Helgasjön, men på kartan ser det ut att vara lite längre än turen jag körde igår, och den blev ca 5 mil. Kanske någon annan vet hur långt det kan tänkas vara.

/Amelie

slhap skrev:
> 5 mil!? är du inte riktigt klok kvinna!? :P

Nej, klok har jag aldrig påstått att jag är. Rätt så envis däremot. ;)
Gårdagens 5 mil kändes bara jobbiga de sträckor jag fick för mig att tokspurta, och spurtsträckorna utgjorde inte större delen av sträckan om man säger så. "If you never ride 20 miles per hour, you will never ride 20 miles per hour", var det visst någon klok tränare som sade. Ärligt talat så vet jag inte hur mycket 20 miles per hour motsvarar i hederliga svenska km/h och jag orkade inte både cykla och räkna samtidigt, så jag bestämde mig för att 36 km/h var ganska lagom för en landsvägsmedelmåtta som jag att ligga och tuffa på i ett tag. Man blir rätt påhittig när man cyklar själv. Kom på att man kunde få slöåka lite där det var skugga på asfalten och tokspurta där det var sol, fast det funkar ju bara om det inte är mulet, förstås. Då får man väl hitta på en annan strategi...

/Amelie

Ekfeldt skrev:
> Kan man cykla i Växjö ?

Tänk att man kan det!!! Det blev några rundor där i sommras när jag var hemma; en favorit som jag körde med East MTB gänget förra sommaren och så i år en hel del ny terräng som Henrik letade upp.

slhap skrev:
> 1 mile = 1608m
> så 20 mph = 32 km/h

Ok, då var det nog fler miles per hour han sa, för 32 km/h låter ju inte så blodigt.

Hörrni Växjöcyklister, var är ni någonstans? Fick inget sällskap igår heller. Turen igår blev tyvärr ingen höjdare. Vägen som såg så fin och bra ut på kartan visade sig vara en motortrafikled, så det blev en tur in mot Fyllerydsskogen istället. Plan B gick också i stöpet då vägen jag tänkt svänga in på för att komma vidare visade sig vara en grusväg (Aj, aj på klena racerdäck!). Fick ta en annan väg som visade sig leda rakt in mot stan igen och då tröttnade jag. :(

Nästa vecka förväntar jag mig bred uppslutning av cyklister som känner trakten lite bättre så att man slipper stanna var 3:e kilometer och kolla på kartan! :)

/Amelie

Tillbaka
Topp