Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt kul att köra nerför! (Schhhh)
Ja, det var rätt tufft men efterlängtat.Ny svart led?
Du verkar inte speciellt imponerad av Trek Rail 5? ? Det är i o för sig instegsvarianten så det kanske inte var så konstigt. Bromsar på hyr- o demohojar är sällan optimalt inkörda o använda.Så nu är hyrcykel återlämnad. Glömde sätta på gps på vägen upp men nära 1100m blev det eller 7 ggr upp. Helt ok med tanke på att barnen skulle hanteras också. Det är ungefär så mycket ett batteri orkar.
Är el ett alternativ till lift? Ja, det skulle jag säga.
Är det en motorcykel? Japp, det är det. Ingen tvekan.
Cykeln var väl helt ok, om man har låga förväntningar, förutom att bromsarna var helt sjukt dåliga. Tektro med fyrfingergrepp utan reach adjust. För helvete.
Dämpning var väl så kass som jag förväntade mig. Blev lite bättre med luft i gaffeln och efter jag kom på att man kan släppa låset bak.
Lyckades få till det så båda gick hela vägen utan kännbar bottning. Är nog ända chansen då det verkade var noll mid support men med högre tryck tog det stopp halvägs. Ska man hoppa så blir det att stanna i pumpa.
Kollade inte token men det var kanske för många.
I efterhand hade det varit värt att flytta över bromsarna. Dock får man inte ens byta pedaler... Får man inte så ska man så klart låta bli.
Batteri får man däremot byta så är man ung och frisk är 2000m inom lätt räckhåll.
Det var en rail 5.
Har inte kollat geo men den är kort som en maddafakka.sitter på halva röva när jag vevar.
Ändå var den helt ok utför. Och den kändes väldigt lätt att få upp i luften jämfört med en mega.
Vad drar man för slutsatser av detta? Man ska ha en för liten cykel som inte går att sittcykla?
Eller så har jag vilat mig i form över vintern. Får se om jag orkar trampa upp en eller båda av de andra i morgon och testa.
Sen är det tyvärr så att man inte är helt redo för svart. Droppet, eller vad det är, på Piece of cake är ingen lek. T.o.m b line är på gränsen men går väl om man inte har 3 fingrar på bromsen. Jag vände faktiskt...
Ragnarrök är betydligt lättare och är en baggis när det slutar rinna vatten i sista kröken.
Klart värt att testa.
Nej, måste fan vara nåt fel på mig.Du verkar inte speciellt imponerad av Trek Rail 5? ? Det är i o för sig instegsvarianten så det kanske inte var så konstigt. Bromsar på hyr- o demohojar är sällan optimalt inkörda o använda.
Hade själv inga problem med storleken när jag testade en Rail 9.9 (L, är 185 cm). Bra pop i hoppen på den.
Otroligt när jag jämför geo. Det är extremt likt mega 2018. Största skillnaden är spacertorn och kort stam på rail.Du verkar inte speciellt imponerad av Trek Rail 5? ? Det är i o för sig instegsvarianten så det kanske inte var så konstigt. Bromsar på hyr- o demohojar är sällan optimalt inkörda o använda.
Hade själv inga problem med storleken när jag testade en Rail 9.9 (L, är 185 cm). Bra pop i hoppen på den.
Intressant jämförelse med Megan! Du är nog ngt på spåren här, svampigt är grejen 2021! Hur som helst märkte även jag av mer pop än vanligt från en full-fat eMTB vilket är kul så det inte bara blir en tank av det hela.Otroligt när jag jämför geo. Det är extremt likt mega 2018. Största skillnaden är spacertorn och kort stam på rail.
Poppigheten måste jag fått till med dämpningen av ren slump. Svampigt och full fart på rebound är kanske bra skit.
Jag har läst att dämpningen ska fungera bättre på ebike. Har lite svårt att känna in exakt vad det innebär.Intressant jämförelse med Megan! Du är nog ngt på spåren här, svampigt är grejen 2021! Hur som helst märkte även jag av mer pop än vanligt från en full-fat eMTB vilket är kul så det inte bara blir en tank av det hela.
Sitter själv på en Trek E-Caliber den här helgen, ngt helt annat det!
Den kändes ganska lång men å andra sidan går Pelikanen ända ner o Albatrossen hakar på en röd liten slinga innan man kommer ner till liften. Albatrossen går långsammare o är lite knixigare med fler skarpa svängar så det är väl det som gör att det går långsammare oxå o att den känns längre.Ser längre ut än Pelikanen eller hur kändes det?
Ok, åker dit imorgon och stannar till efter Kristi himmelfärd så jag borde hinna köra in mig på den :)Den kändes ganska lång men å andra sidan går Pelikanen ända ner o Albatrossen hakar på en röd liten slinga innan man kommer ner till liften. Albatrossen går långsammare o är lite knixigare med fler skarpa svängar så det är väl det som gör att det går långsammare oxå o att den känns längre.
Tycker den känns kul om än inte lika flowig som Pelikanen. Jag tror man behöver köra den några ggr för att få till flytet bättre samt trampa på lite för att få upp farten. Det syns dåligt i videon men det är lite drops o sten-features som inte finns i Pelikanen. Lite trixigare bana alltså o ett fint komplement till Pelikanen tycker jag.
Ja, jag hade faktiskt hoppats på lite mer flow o hopp själv men ser det som en utmaning att nöta in de features som finns. Tycker den var ganska kul o varierande ändå men smaken är väl som baken.Tyckte att albatrossen kändes som en missad chans till en görgo hoppled, många av hoppen kändes aningen felplacerade och hipparna var ju livsfarliga med så sandiga landningar. Mittenpartiet kändes mest som en transportsträcka.
Tyckte att albatrossen kändes som en missad chans till en görgo hoppled, många av hoppen kändes aningen felplacerade och hipparna var ju livsfarliga med så sandiga landningar. Mittenpartiet kändes mest som en transportsträcka.
Ja, fast det är bara första biten som är samma som i höstas. Lite samma sak som då att man hoppar in i en sväng men problem kan vara att jag är för dålig. Det går säkert att köra fort så det är bara att tränaTyckte den va rätt knäpp byggd senast jag va där men då var den inte heller klar så kan ju hänt mycket sen dess givetvis. Kan va så att jag är kass med ?.
Pelikanen är utformad av ett företag som jobbar med att designa leder och Albatross är väl hemmasnickrad av dom som underhåller lederna på Isaberg.
Jag tänkte att det var en sån där vägpirat så jag stannade aldrig.@SocialGimp, du lyckades få med min fru på din film ? Hon hjälpte nåt barn att sätta på en tappad kedja
Jag försöker planera ett besök på Isaberg med tjejen, vi aldrig varit i bikepark innan så har inte så stor koll på utbudet. Det lutar mot två dagar med liftkort. Tjejen kör ht och känner sig inte jätte trygg på stigarna men vill lära sig, är Isaberg ett bra alternativ eller borde jag tänka om?
Blir kalas! Ner med sadeln i botten bara när ni åker utförs.Jag försöker planera ett besök på Isaberg med tjejen, vi aldrig varit i bikepark innan så har inte så stor koll på utbudet. Det lutar mot två dagar med liftkort. Tjejen kör ht och känner sig inte jätte trygg på stigarna men vill lära sig, är Isaberg ett bra alternativ eller borde jag tänka om?
Jag försöker planera ett besök på Isaberg med tjejen, vi aldrig varit i bikepark innan så har inte så stor koll på utbudet. Det lutar mot två dagar med liftkort. Tjejen kör ht och känner sig inte jätte trygg på stigarna men vill lära sig, är Isaberg ett bra alternativ eller borde jag tänka om?
Har bott här när jag varit där. Andra sidan berget men rätt nära.Är det någon som kan rekommendera boende i närheten? Ryktet (sambon) säger att stugorna är fullbokade de helger som vi tänkt åka dit.
Brukar låsa fast min i hjulet till vagnen. Det eller genom stödbenen känns tryggt iaf…Finns det något sätt att förvara sin cykel på plats om man exempelvis campar och bara vill cykla en av dagarna? nån sorts garderob. Annars får man väl knöla in cykeln i bilen ioförsig.
Vad hindrar någon från att klippa låset? Eller handlar det mer om att det är tillräckligt med folk runt omkring för att man inte ska våga sig på det? Har eventuellt husvagnssemester på g och jag vet inte hur jag ska lösa cyklarna..Brukar låsa fast min i hjulet till vagnen. Det eller genom stödbenen känns tryggt iaf…
Har sett massa cyklar fastlåsta i vagnar på den campingen, så det anses visst vara legio. Se till att hamna bredvid någon med dyrare cykel än din!Vad hindrar någon från att klippa låset? Eller handlar det mer om att det är tillräckligt med folk runt omkring för att man inte ska våga sig på det? Har eventuellt husvagnssemester på g och jag vet inte hur jag ska lösa cyklarna..