ISM Adamo finns i många modeller, kolla ismseat.com
Jag kör sen några veckor tillbaks med Adamo prologue.
Den känns HELT annorlunda jämför andra sadlar jag provat.
För första gången behöver jag inte välja sida för "paketet" längre, man sitter helt enkelt mitt över sadeln vilket är en grym komfortfaktor mig i alla fall.
Den känns rätt hård i stoppningen trots att det är den mjukaste i podium-brakaway-prologuelinjen. Man sitter betydligt mer på sittbensknölarna än de sadlar jag haft innan. Har inte kört så många gånger ännu och då med mycket tunnt stoppade byxor.Ska pröva mina mer välstoppade nästa gång.
Jag upplever att känns som sadeln har en tydligare sweetspot där man ska sitta och när man hittat den flyttar man inte runt mer. Komforten i tempoställning är för mig överlägsen jämfört med en "normal" sadel, och i vanlig ställning är den också klart bättre än något annat jag prövat (vilket iofs inte är jättemånga typer).
Först kändes konstigt att den är så bred fram, men jag vande mig snabbt. Blir påmind om det varje gång man sätter sig efter att stått upp upp.
I stort är jag mycket nöjd och kommer fortsätta köra med den. Det känns som om marginalerna mellan rätt och fel är mindre på denna typ av sadel så det kan vara bra att testa olika modeller av Adamosadlar om man har möjlighet för att hitta den som passar bäst.