Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
3x10 har väl aldrig varit stort på lvg?Precis. "Peak Bike" var 3*10, externa vajrar, snabbkopplingar, och fälgbromsar. Sen dess har det gått utför....
Det är design och för att få kunderna att bli trogna verkstadskunder. Gammalt bilknep.lvg har ju ändå ursäkten att man sparar nån watt, rätt fånigt att mtb går mot helintegrerat också
det tycker jag är en annan sak, och själv hade jag använt krympslang. men om man själv sätter på det eller butik monterar det är det ju betydligt lättare att ta bort när det ska meckas än att hålla på med intern dragningJag förstår heller inte varför folk tejpar ihop kablar/höljen. För det första så tycker jag inte att det ser snyggt ut. I många fall ser det bara ut som en ful fasad, som om man försökt använt tidning och spackel på en bil…. Sen är jag ett tixmongo och stör mig på att tvinga ihop två kablar/höljen som är tänkt att röra sig i olika banor då man svänger på styret.
du har alltså aldrig kört med trådlösa bromsarPeak bike = 12-växlat. Interna bromsslangar och trådlöst.
En riktig cyklist trevar inte alls, han trampar bara hårdare.Det har bara gått utför efter ramväxlarna, en riktigt cyklist trevar efter reglagen längs diagonalröret.
Och stannar och vänder hjulet inför bergsklättringarna!En riktig cyklist trevar inte alls, han trampar bara hårdare.
Du sparar nog en timme på din jorden runt-cykling.Det sjukaste tycker jag är att tillverkarna säger att du sparar si eller så många watt på än den ena eller andra prylen men aldrig omsatt i praktiken. Dvs hur många km/h snabbare kan jag köra med indragna vajrar jämfört utan? För mig
säger exempelvis 4 sparade watt inte ett skit. Men det vill man väl inte att konsumenterna ska veta förstås.
Det närmaste trådlöst jag testat var när bromsvajern släpptedu har alltså aldrig kört med trådlösa bromsar
Det är design och för att få kunderna att bli trogna verkstadskunder. Gammalt bilknep.
Det kommer nog märkesverkstäder och serviceböcker....Tjena!
Cykeltillverkarna tjänar inte mer pengar för att butikerna har mer att göra i verkstaden. Mekanikerna är inte speciellt förtjusta i det heller. Visst med rätt verktyg så är det inte extremt bökigt, men det tar ju alltid längre tid.
Varför köra runt med onödig dödvikt på ena sidan hjulet. Går det för långsamt med den växel du har, trampa fortare! Hur svårt kan det var?Och stannar och vänder hjulet inför bergsklättringarna!
Svårt och svårt... Gentullio tyckte det var jobbigt och fick han växla så får väl vi också?Varför köra runt med onödig dödvikt på ena sidan hjulet. Går det för långsamt med den växel du har, trampa fortare! Hur svårt kan det var?
Hej.. Det ska säljas nya cyklar. Varje dag. Svårt att uppfinna hjulet en gång till. Dessutom har många plenty med pengar som bränner i fickan, och vill ha en anledning att just bränna dom. Minsta möjliga anledning duger. mvh borano20Känns som att detta är en frukt av extremtänkandet. Att man måste följa en riktning som pekas ut av någon eller något och då blir så fartblind att man inte ser alla andra vägar som man borde ta med i beräkningen. Vilka egenskaper och kvaliteter förlorar man när man följer detta spår in i kaklet och varför väljer man att skita i det, åtminstone just nu?
Äh, sånt där omodernt trams. Det är nya tider nu med nya sanningar. Det är PedalFaster som gäller nu, ett holistiskt grönt koncept för optimal, miljövänlig och inkluderande cykling från BetterCycling, ett företag i BetterWorld-koncernen.Svårt och svårt... Gentullio tyckte det var jobbigt och fick han växla så får väl vi också?
Det sjukaste tycker jag är att tillverkarna säger att du sparar si eller så många watt på än den ena eller andra prylen men aldrig omsatt i praktiken. Dvs hur många km/h snabbare kan jag köra med indragna vajrar jämfört utan? För mig
säger exempelvis 4 sparade watt inte ett skit. Men det vill man väl inte att konsumenterna ska veta förstås.
men ett givet motstånd i watt märks sas tydligare om du driver med lägre watt, alltså lägre fart:)Ännu värre, 4 Watt säger ingenting utan hastigheten det är mätit vid. Brukar vara 40, 45 eller 50 km/h, som du kanske aldrig kör (länge) på platten utan medvind, så kanske helt irrelevant.
Som svar kan jag dock säga: om luftmotståndet dominerar blir din hastighet större med:
4 / (totale effekten dom har mättit vid) * 0,5 * 100%
Så om dom har mätit vid 400 Watt: 0,5% snabbare (vid alla hastigheter där luftmotståndet dominerar).
Äh, jag var snabbare på min förra cykel trots att den både var billigare och äldre. Jag var iofs yngre också.Man blir väl alltid snabbare av nya grejor bara dom är dyrare än det man redan har eller har jag missat ngt?
men ett givet motstånd i watt märks sas tydligare om du driver med lägre watt, alltså lägre fart:)
det skrevs att motståndet är ett större problem när det ökar med hastigheten.Förstår inte vad du vill säga med "men". Flesta typer av motstånd berör på hastigheten. Ämnet i den här tråden är luftmotståndet som öker kvadratisk med hastigheten. Såklart är 4 Watt mycket viktigare vid låg hastighet, men om tillverkare skriver att vinsten är 4 Watt är det alltid mätit vid hög hastighet. Vid halva hastigheten är bara 1 av 4 Watt kvar.
Dessutom är besparingen ofta mätt i vindtunnel utan gubbe på med vinden rakt framifrån. Sällan bilder blåser rakt framifrån, och med en gubbe på så kan en eventuellt mätbar vinst lika lätt bli en nackdel om inte sittpositionen är optimerad (t.ex. ett aerostyre som inte är inpassat ordentligt eller ger en position som gör att man inte kan hålla effekten för det är för obekvämt).Förstår inte vad du vill säga med "men". Flesta typer av motstånd berör på hastigheten. Ämnet i den här tråden är luftmotståndet som öker kvadratisk med hastigheten. Såklart är 4 Watt mycket viktigare vid låg hastighet, men om tillverkare skriver att vinsten är 4 Watt är det alltid mätit vid hög hastighet. Vid halva hastigheten är bara 1 av 4 Watt kvar.
Jag gör på riktigt fortfarande det (trevar efter reglagen) ibland.Det har bara gått utför efter ramväxlarna, en riktigt cyklist trevar efter reglagen längs diagonalröret.
Åfan.... missade detÄh, sånt där omodernt trams. Det är nya tider nu med nya sanningar. Det är PedalFaster som gäller nu, ett holistiskt grönt koncept för optimal, miljövänlig och inkluderande cykling från BetterCycling, ett företag i BetterWorld-koncernen.
Det borde väl kunna uttryckas i en ekvation?Äh, jag var snabbare på min förra cykel trots att den både var billigare och äldre. Jag var iofs yngre också.
ung+frisk>gammal+sjukDet borde väl kunna uttryckas i en ekvation?
Jopp, det svåra är bara att hitta alla kofficienterna.... men att ung, frisk, stark, lätt ligger på plussidan och kompenserar mycken dåligt materiell är ju uppenbart...Det borde väl kunna uttryckas i en ekvation?
Det gäller ju såklart inte för dom gubbar som blir äldre.Äh, jag var snabbare på min förra cykel trots att den både var billigare och äldre. Jag var iofs yngre också.