jarek996
Aktiv medlem
Jag köpte en titanram från Waltly
Sover frugan i garaget ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte en jättebra luftmadrass till bikepackingsäsongen så det är löst, för mig!Sover frugan i garaget ?
klickade in på deras sida och kikade på det där formuläret man ska skicka in med geo och tänkt användning för ett konstnadsförslag. Att det inte riktigt gick att välja alla modernare standards gjorde det svårt att vilja fylla i resten. (t47, flatmount bl.a.) och då har jag inte ens börjat bli nervös över alla möjligheter till rörformar.
nu blev jag mer imponerad av er som faktiskt fått hem cyklar från waltly
Waltly säljer gafflar och vanliga stolpar med! 27.2 verkar vara standard på grus, ser ingen anledning att gå upp i dimension?Jag tänkte överföra geot från min nuvarande trek checkpoint, bolla lite idéer om gaffel. Dvs köpa en original från trek eller hitta ett lämpligt substitut och isf vilken. Även då 27.2 vs 31.6 stolpe och varför det ena är bättre. Har kikat på en vcls stolpe i 27.2 men det kanske inte lirar så bra. Sen är det väl vilka mounts och var..
Spekulant för ett waltly köp!För ram och gaffel betalade jag $900. Totalt för hela ramsetet (ram, gaffel, sadelstolpe, styrstam och styre) och frakt blev det $1380. Sen plus tull o skatt.
Du köper styrlager och vevlager inom EU? Vet inte ens om Waltly erbjuder lager, inget de frågade mig för två år sedan.Spekulant för ett waltly köp!
Hur säkerställer man att man inte landar på en antidumpningstull gällande kullager? Eller exkluderar man det i köpet?
Okej, tack för snabbt svar!Fick inte heller nån fråga om det, och åkte inte på nån extra avgift.
Håll oss uppdaterade! :) Vad är leveranstiden nu?Okej, tack för snabbt svar!
Inte där än, sitter nu med att funta på vilken cykelgeometri jag ska sno (kanske canyon grail al 7). Hojtar till så fort jag kommer till nästa steg ?Håll oss uppdaterade! :) Vad är leveranstiden nu?
| Surface : | Brush finished |
| Frame | Internal Cabling |
| Groupset: | Sram rival 11 speed 1x (optional to switch x2) |
| Front Chainring: | 42T (2x speed optional) |
| Wheels: | 650Bx45 & 700Cx28 |
| Mounts: | 3 bottles, rack mount, front & rear fender mount, top tube mount bag |
| Welding: | Feature 1 or Feature 2 (seat,rear, top tub intersection) |
| Fork | Sergmented Ti fork, Disc break 160mm, inner cable |
Verkar alldeles lagom ambitiöst!Hej igen gänget!
Har nu satt mig ner och ändrat till en annan geo men framförallt fastställt mina tankar gällande features jag vill ha på min waltly cykel. Men jag är lite orolig för att ha varit för ambitiös hehe.... . Vad tror ni? Sedan undrar jag om ni märkte några fallgropar genom era vändor med waltly som jag kan ta i åtanke? =P
Visa bilaga 592622Visa bilaga 592624Visa bilaga 592627Visa bilaga 592628
Surface : Brush finished Frame Internal Cabling Groupset: Sram rival 11 speed 1x (optional to switch x2) Front Chainring: 42T (2x speed optional) Wheels: 650Bx45 & 700Cx28 Mounts: 3 bottles, rack mount, front & rear fender mount, top tube mount bag Welding: Feature 1 or Feature 2 (seat,rear, top tub intersection) Fork Sergmented Ti fork, Disc break 160mm, inner cable
Hehe, ja titta noga på ritningen är ett bra tips. Vi hade någon språkförbristning som jag bara upptäckte för jag studerade ritningen i detalj.Jah gjorde bort mig lite och titta inte noga på sista skissen. Jag ville ha di2-hål på down tube, men det blev extremt fult. Så dom fick skicka tillbaka den och löda om, 100USD extra...
Flaskhållare var en miss hehe... tack!Verkar alldeles lagom ambitiöst!
Fläska på med några mm till på 700c, skadar inte att ha frigång där.
Kan även vara bra att ha större framklinga än 42 om du vill kunna gasa på med lvg-däck.
Ingen flaskhållare på undersidan down tube?
Waltlys svetsar är grymt snygga, jag hade därför valt det svetsade mötet vid sadelstolpen.
Kul med segmenterad gaffel! Vad kostar den?
Ska se till att granska ordentligt!Jah gjorde bort mig lite och titta inte noga på sista skissen. Jag ville ha di2-hål på down tube, men det blev extremt fult. Så dom fick skicka tillbaka den och löda om, 100USD extra...
Speca vad du kan tänkas köra - 40-45mm? Borde inte vara några problem, men de ritar och bygger exakt det du specar. Säger du 28mm till dem kanske det inte går in mycket mer när de väl byggt ramen.Flaskhållare var en miss hehe... tack!
Fälska på några millimeter, vad pratar vi om i ca mm? vad är din tanke bakom detta?
Gaffelbilden är från bearclaw. Efter denna konversationen tänker jag skicka mitt material till Waltly och se vad de har att erbjuda =)
Härligt att höra gällande svetsningen, lutat åt samma håll!
Då är jag med, tack för de goda råden! Min dröm gällande Ti gaffeln är osäker dock. De avråder min typ av begäran då de rekommenderar gaffeln nedan. Tydligen bättre hållfasthet??Speca vad du kan tänkas köra - 40-45mm? Borde inte vara några problem, men de ritar och bygger exakt det du specar. Säger du 28mm till dem kanske det inte går in mycket mer när de väl byggt ramen.
Samma med framklingan. Specar du 46t så har du den möjligheten i framtiden, sen kan du bygga med 42t ändå. Säger du 42 nu kanske en 44t skrapar i…
Just där drev och bakdäck överlappar kan kedjestaget bli trång sektor, men då kan det lösas med platta varianten som på @kroem ram här uppe.
Äntligen en bild på min. 650b hjul på bilden
Hello, vad är det för finish på ramen och hur har du upplevt att köra med 650B, 45/50mm? Ska beställa från Waltly inom kort :)Äntligen en bild på min. 650b hjul på bilden Visa bilaga 489315
Tjena,Hello, vad är det för finish på ramen och hur har du upplevt att köra med 650B, 45/50mm? Ska beställa från Waltly inom kort :)
Ingår det thru axel? Köpt egna nämligen i förväg =P
Vad blev leveranstiden? Godkände precis min ritning ?
Typ 4 månader, men tror dom snabbade min order lite (först, sen skickade jag ju tillbaka den pga downtube)Vad blev leveranstiden? Godkände precis min ritning ?
4 månader för första leveransen?Typ 4 månader, men tror dom snabbade min order lite (först, sen skickade jag ju tillbaka den pga downtube)
Ah nej typ 4 månader totalt. Jag fick inte hem första ramen utan skickade tillbaka den i produktion för jag inte gilla designen (fick bara se den på bild).4 månader för första leveransen?
Okej! Började blir orolig att man missar för mycket av säsongen 2023 :PAh nej typ 4 månader totalt. Jag fick inte hem första ramen utan skickade tillbaka den i produktion för jag inte gilla designen (fick bara se den på bild).
Krävs det att ange VAT# till Alibaba för köpet?Typ 4 månader, men tror dom snabbade min order lite (först, sen skickade jag ju tillbaka den pga downtube)
Hmm...inget jag gjorde iaf!Krävs det att ange VAT# till Alibaba för köpet?
Dags att börja meka ?Resultatet av produktionen har kommit! =)
Visa bilaga 611013
Ajdå, inget jag sett… ?Den är lös. Är en svart svarvad sak som passar där.