Jakob Söderqvist

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum
Jakob Söderqvist
Om en timme startar Jakob tempolopp i Algarve. Han lär vara en av de snabbare i fältet, men stark konkurrens av framförallt Ganna, McNulty, Küng, Almeida och Ayuso. Har han en magisk dag KAN han vinna, men en mer realistisk förhoppning är nog att stå på podiet. Beror nog en del på dagsform och hur mycket tempo han tränat (och samma gäller väl hans konkurrenter).

Jakob Söderqvist
Om en timme startar Jakob tempolopp i Algarve. Han lär vara en av de snabbare i fältet, men stark konkurrens av framförallt Ganna, McNulty, Küng, Almeida och Ayuso. Har han en magisk dag KAN han vinna, men en mer realistisk förhoppning är nog att stå på podiet. Beror nog en del på dagsform och hur mycket tempo han tränat (och samma gäller väl hans konkurrenter).
Har vi koll?
Han ledde väl när han kom in men.....

Jakob Söderqvist
Från ProCyclingStats - Söderqvist före Pogi!
1771604633571.webp

Jakob Söderqvist
Artikel om Söderqvist på Escape Collective. Bakom betalvägg men pm:a så kan jag som betalande medlem skicka en länk till en öppen version.

Fin artikel som kom ut idag. Jag kände inte till historien bakom de senaste åren på den detaljnivån. (Och för den som funderar på att skaffa Escape Collective, gör det, väl värda pengarna.)

Jakob Söderqvist
Wehho etapp 4 Ungern runt. Hur länge sedan var det en svenska van ett proffslinjelopp? Ja ett bara par timmar sedan nu

Verkar varit ett blött lopp med många krascher. Först kortades loppet på morgonen, sen verkar det kortats akut så Jakob vann utan att klungan hade en chans att köra ikapp.

With the last-minute nature of the cancellation, there could be adjustments to the GC or even complaints, but at the time of writing, Söderqvist was confirmed as the lead.

Jakob Söderqvist
Bara 25 km kvar och de har rejäl ledning. Tror de hållit undan oavsett. Det tog ju in en del när de fick beskedet men de gav ju allt i jakten då, och det stannade av efter ett tag. I backen tog de inte mycket mer än 10 s på Jakob.

Senast ändrad:
Jakob Söderqvist
Om man antar att GC inte korrigeras, vad ska man tro om JSs chanser att behålla totalledningen imorgon? Inte helt platt men inga monsterbackar.
Ganska goda tänker jag mig. Det är en del upp och ned och det är väl möjligt att gneta ned honom men frågan är om de ens gör det på 6%. Sista ordentliga backen nästan 40 km från mål dessutom.

Varken UAE eller Jayco har ett megabra lag för att köra skiten ur alla hela dagen och hålla in i mål. Men kanske en ohelig allians kan gå hela vägen.

Men det hoppas vi INTE på.

Tillbaka
Topp