Jakob Söderqvist

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum
Jakob Söderqvist
Rent fysiskt har de väl liknande profiler. Men Pedersen har målet att jaga gröna tröjan, det försvårar vara en hjälpare till GC-favoriten, även om det WvA har lyckats bra med det. Pedersen kan ju dock absolut vara en lojal lagmedlem också har han visat.

Sugen vinna på Champ är Pedersen säkert, men inte nån av favoriterna. Han är inte en klungspurtare i samma nivå som Merlier och Philipsen mfl, och Lidl kommer nog inte heller ha något direkt tåg att tala om. Men visst man vet aldrig, Jordi Meus var knappast en favorit vinna heller när han gjorde det.
Fast nu ska de ju åka upp för montmartre 3 ggr. De tunga spurtkanonerna kommer nog bli frånåkta i år också.

Jag tror iofs Pogi kommer vara ganska hungrig om han har gula tröjan på sig den dagen men oavsett vem som nu vinner så tror jag det blir en traditionell vårklassikeråkare

Jakob Söderqvist
Fast nu ska de ju åka upp för montmartre 3 ggr. De tunga spurtkanonerna kommer nog bli frånåkta i år också.

Jag tror iofs Pogi kommer vara ganska hungrig om han har gula tröjan på sig den dagen men oavsett vem som nu vinner så tror jag det blir en traditionell vårklassikeråkare
Så du tror inte på Pogi? För en "traditionell vårklassikeråkare" kan man ju knappast beskriva honom som.

Jakob Söderqvist

Ah jo sant, glömde helt bort att de skulle ta den rundan i år också

Jakob Söderqvist
Det är ju iofs inte så "traditionellt" att vinna typ alla monumnent en ställer upp i för att sen få stryk i det största av dem utav självaste WvA.
Tänkte mer att "traditionell vårklassikeråkare" är en cyklist som har just vårklassikerna som sin specialitet, typ Boonen, Museeuw, etc., typiskt inte en som dessutom vinner ett flertal GTs såväl som andra kuperade etapplopp.

Sen var det hela förstås skämtsamt menat.

Jakob Söderqvist
Skulle han få köra är det väll om det behövs en draghäst för att gå ifatt utbrytare och spurtuppdrag. Dock verkar LT satsas på gc och då behöver det andra profiler

Jakob Söderqvist
Inte långt efter Pogi på PCS:s popularitetsindex för dagen!

1779105858685.webp

Tillbaka
Topp