bollen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo kartorna har jag och vandrat det mesta.
> Blanktjärn är ju fantastiskt osv
>
> Ottfjället har jag gått till toppen på, men
> inte cykelbart, men du kanske menar andra leder
> på ottfjället?
Inte cykelbart uppför, men nerför. Det är nog en liten liten snutt direkt vid toppen som man inte kan cykla (Edit: som jag inte vågade cykla ska det nog heta), typ 2m, resten kan man cykla ända ner till parkeringen.
Hittills har jag inte stött på en vandringsled i Sverige som inte var till största delen cyklingsbar nerför. Jag kan inte rekommendera samma strategi i Norge, där har de inte uppfunnit swichbacken än, hai hai i fallinjen liksom.
Låkta -> Björkis är en riktigt fin och inte så krävande tur, som Luthman säger kan man bomba på riktigt bra där.
Nuolja -> Björkis kan man köra på två sätt, båda är fantastiska, fast svårare än Låkta.
Låkta -> Låkta anhalt är också fantastisk, eller Kerkevaggi -> Vassi anhalt. Inte så brant, grymt flowigt och med en utsikt som inget jag sett i Jämtland kan matcha. Jag har för mig någon dåre skrev ett svinlångt RR därifrån förra hösten ;)
Fast nu har vi kanske drömt iväg lite väl mycket i topptursspåret och AM-cykling, den här tråden handlade väl från början om bikeparks och fettoliftåkning