Järvsö - Åre: 100-0?

Jo kartorna har jag och vandrat det mesta.
Blanktjärn är ju fantastiskt osv

Ottfjället har jag gått till toppen på, men inte cykelbart, men du kanske menar andra leder på ottfjället?

Jag kan tänka mig att det kan finnas en viss skillnad i det marran anser vara cykelbart och vad en del andra anser cykelbart. Men jag håller med honom, det finns sjukt mkt mer som är bra i svenska fjällen. Utan att ha kört välliste skulle jag säga att typ Låktatjåkkaturen ner mot Björkis ligger jäkligt bra till för att vara en av de bättre i Sverige.

900höjdmeter av superb cykling. Dessutom fri sikt så det är bara att släppa på bromsarna och surfa nedåt.

bollen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo kartorna har jag och vandrat det mesta.
> Blanktjärn är ju fantastiskt osv
>
> Ottfjället har jag gått till toppen på, men
> inte cykelbart, men du kanske menar andra leder
> på ottfjället?

Inte cykelbart uppför, men nerför. Det är nog en liten liten snutt direkt vid toppen som man inte kan cykla (Edit: som jag inte vågade cykla ska det nog heta), typ 2m, resten kan man cykla ända ner till parkeringen.

Hittills har jag inte stött på en vandringsled i Sverige som inte var till största delen cyklingsbar nerför. Jag kan inte rekommendera samma strategi i Norge, där har de inte uppfunnit swichbacken än, hai hai i fallinjen liksom.

Låkta -> Björkis är en riktigt fin och inte så krävande tur, som Luthman säger kan man bomba på riktigt bra där.

Nuolja -> Björkis kan man köra på två sätt, båda är fantastiska, fast svårare än Låkta.

Låkta -> Låkta anhalt är också fantastisk, eller Kerkevaggi -> Vassi anhalt. Inte så brant, grymt flowigt och med en utsikt som inget jag sett i Jämtland kan matcha. Jag har för mig någon dåre skrev ett svinlångt RR därifrån förra hösten ;)

Fast nu har vi kanske drömt iväg lite väl mycket i topptursspåret och AM-cykling, den här tråden handlade väl från början om bikeparks och fettoliftåkning

Senast ändrad:
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> bollen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jo kartorna har jag och vandrat det mesta.
> > Blanktjärn är ju fantastiskt osv
> >
> > Ottfjället har jag gått till toppen på, men
> > inte cykelbart, men du kanske menar andra leder
> > på ottfjället?
>
>
> Inte cykelbart uppför, men nerför.

haha, om jag minns rätt så var vissa partier grymt branta och mkt stora stenar

Luthman: "Jag kan tänka mig att det kan finnas en viss skillnad i det marran anser vara cykelbart och vad en del andra anser cykelbart."

No shit!

Men kul, jag ska kolla in ottfjället igen och se vad jag klarar (eller så filmar jag när jag vandrar och kollar på det när jag sitter på trainern)

Är det ngn som har provar vandringsleden mellan gräftåvallen och Höglekardalen? Fick tips av en snubbe i somras att det skulle vara bra enligt ngn annan osv. Hade dock inte tid att kolla upp det i somras.

Tillbaka
Topp