Måste bara skriva av mig lite och stämma in i klagosången.
Beställde lite pryttlar från bike-discount som skickades i torsdags, följer paketet vis DPDs hemsida och blir mycket glad när jag ser att paketet natten mellan söndag och måndag kommit till en terminal i Mölndal som enligt kartan bara ligger 5 km från min bostad.
Hoppas innerligt att posten skall hinna köra ut det samma dag. Tyvärr bor jag i ett hus med bara portkod och ingen porttelefon, dvs man kommer inte in ut kod eller nyckel och efter att ha läst här hur vissa speditörer struntar i att leverera paket utan låter kunden hämta ut dem så ringer jag posten för att kolla om de ringer innan de kommer eller om de bara dyker upp.
Får då veta att mitt paket har skickats till... Borås!
Uppgift om tid och datum saknas
Borås City, Försändelsen körs just nu ut till mottagaren.
23 maj kl 19:17
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
23 maj kl 15:30
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
23 maj kl 15:30
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
23 maj kl 08:00
Borås centrum 1, Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
23 maj kl 00:19
20 maj kl 16:09
Malmö, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
Bravo posten, skicka paketet på en vända till en stad 7 mil bort. Lysande idé! Måste vara något logistiskt koncept som jag helt missat. Det tog mindre än ett dygn för paketet att komma från Tyskland till Sverige men när posten fick ansvaret för det så...
Med lite tur så ska väl paketet hitta hit idag så jag kan klistra på de efterlängtade tubisarna på racern.
/Henke, bitter? Jag? Nääee...