Jävla "Posten"

Jävla "Posten"
JIPPI!
Det var lite körigt igår för den gode Phil, så jag fick gå hem utan cykel. Men nu vid lunchtid, har jag Tampico version 1.7 (7 saker utbytta: pedaler, styrstam, 2xhjul, 2xbromsar, gaffel).

VILKEN SKILLNAD som de säger...
Fullgung fram, tvärstopp när kamikazekärringarna springer ut i gatan utan att se sig för.
Å gula straps för bromsvajjern - riktig klädsamt faktiskt!

Å skärmfästena är monterade!

Jävla "Posten"
Just det, instämmer i kören skanderande "bilder, bilder ..."
:-D

rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Bilder bruse bilder.
>
> Vilka bromsar blev det föresten?
>
> --
> s+ T+>+++ ss+>++ fs+ hs++ tt++>++++
> M++>++++ H+++ S+ ww-- V+++
> #MATLAB
> a={'alla ' 'cyklar ' 'mina ' 'vänner ' 'är '};

Jävla "Posten"
Parkerad utanför mitt kontorsrum
tampicov177ef.jpg

Jävla "Posten"
rikard skrev:
> och du kallar dig fotograf =)

Jag? Näe, herr Ericsson ;~)
(har ingen kamera tillgänglig nu jö)

Jävla "Posten"
Skogling skrev:
> Snygga stänkor !! :o)

Ja visst! De får du både se å känna på på söndag.

Jävla "Posten"
Härligt med riktiga bromsar! 525:orna är schyssta bromsar och brukar vara en bra deal också. Jag tror dessutom att de har förbättrat själva skivorna sen ett bra tag, mina 02:or var inte bra i väta, misstänker att det var för att de knappt hade några hål.

Jävla "Posten"
Phil "lura" på mig Goodridge slangar, bak iaf, fram hade han itne så det räckte. Gråa usch, men med gula straps blev det fräsigt värre!

Negativ styrstam, ser så ut på bilden, den är vänd "nedåt" men gaffelns vinkel gör den vågrätt. Ser coolare ut tycker jag. Som nån sa: "bara döda fiskar som följer med strömmen".

Jävla "Posten"
Apropå Posten...apppropå Posten!

Jag beställde grejer för strax udner 20 papp från cyclecomponents. Efter två veckor pacakde de mina grejjer...dvs i tisdags eftermiddag. Jag ringde samma dag för att höra hur läget var.
Så de skickade också paketet på tisdags kväll 18.55 för att vara exakt.
MEN...på postens.se har jag inte fått nån info om var kolit befunnit sig förräns nu ikväll för en kvart sen.
I efermiddags ringde jag cc och dom sa att Postkillen inte hade kommit i går för att hämta paketen.

-"Men han dyker nog upp ikväll..."

Nåja...nu ligger paketen i örebro och beräknas vara här i Sundsvall på måndag. Thank you lord!

Tack Evald's för ekrarna som damp ner i brevinkanstet dagen efter...

Ha'de

Jävla "Posten"
Måste bara skriva av mig lite och stämma in i klagosången.
Beställde lite pryttlar från bike-discount som skickades i torsdags, följer paketet vis DPDs hemsida och blir mycket glad när jag ser att paketet natten mellan söndag och måndag kommit till en terminal i Mölndal som enligt kartan bara ligger 5 km från min bostad.
Hoppas innerligt att posten skall hinna köra ut det samma dag. Tyvärr bor jag i ett hus med bara portkod och ingen porttelefon, dvs man kommer inte in ut kod eller nyckel och efter att ha läst här hur vissa speditörer struntar i att leverera paket utan låter kunden hämta ut dem så ringer jag posten för att kolla om de ringer innan de kommer eller om de bara dyker upp.
Får då veta att mitt paket har skickats till... Borås!

Uppgift om tid och datum saknas
Borås City, Försändelsen körs just nu ut till mottagaren.
23 maj kl 19:17
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
23 maj kl 15:30
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
23 maj kl 15:30
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
23 maj kl 08:00
Borås centrum 1, Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
23 maj kl 00:19
20 maj kl 16:09
Malmö, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.

Bravo posten, skicka paketet på en vända till en stad 7 mil bort. Lysande idé! Måste vara något logistiskt koncept som jag helt missat. Det tog mindre än ett dygn för paketet att komma från Tyskland till Sverige men när posten fick ansvaret för det så...
Med lite tur så ska väl paketet hitta hit idag så jag kan klistra på de efterlängtade tubisarna på racern.

/Henke, bitter? Jag? Nääee...

Jävla "Posten"
Själv så hoppas jag att Posten gör allvar av planerna att dela ut mindre post mer sällan och försämra servicen ytterligare. Snart kommer det en uppstickare som ser möjlighet att tjäna pengar på postens indragningar.

Jävla "Posten"
Tjena!

Inte nog med att dom inte kan skicka paketen på rimlig tid, dom tar gärna sönder dom på vägen också..

Har förövrigt fått svar på min reklamation på 66:an (med sönderslaget bromsfäste) en av meningarna i reklamationen lyder: "Den utstockande del som är intryckt har en godstjocklek om cirka 3mm, materialet är aluminium vilket är en relativt mjuk metall"
Aluminium?? Mjukt Metall?? Ja kanske rå och obehandlade, men inte härdad 6061 som det är i mina gaffelben...
Postens reklamationsavdelning består av riktigt kompletta puckon!!

Jävla "Posten"
Visst håller jag med om att posten sugen när man ska vänta på grejor från butiker!
Men sluta snacka skit om posten nu, för jag har just fått reda på att jag har fått sommarjobb där!! ;)
Nånting bra iallafall..:)

/Matte

Jävla "Posten"
42Hz skrev:
> Fick nästan en chock när jag hörde att i USA, i
> alla fall där jag var, så delades posten ut två
> gånger per dag, förmiddag och eftermiddag!

Så är det ju här också? Iafall i sthlm. Dock tror jag den tidiga posten är från cityposten och den senare från posten.

Jävla "Posten"
Ibland är de (posten) i alla fall snälla... Och inte hade tullen varit påt heller.
Kom idag:

heli1.jpg

Inehåll:

heli2.jpg

De säger att det är stört omöjligt att lära sig, men så kan det ju inte vara...

Jävla "Posten"
Perzzon: Kyosho har nåt sorts ställ man monterar på helikoptern när man lär sig flyga. Kan ju vara bra att ha när man inte är så säker. Som en stor ram under medarna har jag för mig att det såg ut.

Tillbaka
Topp