Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
"I det korta perspektivet nej - i det långa perspektivet, kanske ja."

En slutsats som skulle få alla sansade beslutsfattare att svälja prestigen, avbryta experimentet och ta ett omtag.

Jenny Rissveds
Hasse#7 sa:

En slutsats som skulle få alla sansade beslutsfattare att svälja prestigen, avbryta experimentet och ta ett omtag.

Ja verkligen. Man behöver inte förändra bara för att man kanske kan, och som han säger att han skulle vilja vara ordförande för ett starkare land, försök att få med dom då istället för att kriga som den minsta och förstöra mer för våra aktiva.
Penninga kåta jävlar.

Jenny Rissveds
Hasse#7 sa:

Fd fondbolags-vd, numera konsult i finansbranschen... Det behöver inte vara fel, men mina larmklockor ringer.

Jenny Rissveds
Jimel sa:
Hasse#7 sa:

Ja verkligen. Man behöver inte förändra bara för att man kanske kan, och som han säger att han skulle vilja vara ordförande för ett starkare land, försök att få med dom då istället för att kriga som den minsta och förstöra mer för våra aktiva.
Penninga kåta jävlar.

Min slutsats är att SCF tycker att förbunden är mer värda sponsorpengarna än vad proffsen är.
Och i detta fall tycker SCF att det är värt att sabba för svenska proffscyklister för att förbunden ska få större möjligheter att sälja sponsorplatser på de cyklister som blir kvar.

Sad But True

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Dags för SMF, Svenska Mountainbike-Förbundet? Antagligen lätt att få sponsorer som till exempel Scott och Oakley just nu. Lite kul förkortning på köpet.

Edit: Sponsorer för T-tröjan enbart så klart.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Jag vill understryka att jag inte har något emot personerna i sig. Jag är också ordförande på ett pyttelitet men otacksamt uppdrag. Det jag vill se med mina inlägg är att man löser problemet så att svensk dam-mtb kan skylta med sina förgrundscyklister och helst prestera på tävling. Som människa måste man kunna erkänna sina fel och som grupp i kris måste man välja strategi utifrån verkligheten inte kartan.

Jenny Rissveds
Hasse#7 sa:
Jag vill understryka att jag inte har något emot personerna i sig. Jag är också ordförande på ett pyttelitet men otacksamt uppdrag. Det jag vill se med mina inlägg är att man löser problemet så att svensk dam-mtb kan skylta med sina förgrundscyklister och helst prestera på tävling. Som människa måste man kunna erkänna sina fel och som grupp i kris måste man välja strategi utifrån verkligheten inte kartan.
+1

Jenny Rissveds
ooms sa:
Enl det jag sett var det Scott som informerade POC om problemet (SCF/AB hade mörkat för POC ända fram tills för nån/några veckor sedan), de kom då överens men som jag uppfattat det satte sig sedan SCF (AB?) på tvären vilket ledde till att Jenny gick ut med att hon skiter i VM. Scott har i sina uttalanden gett all heder åt POC, ja även svensk cykel i allmänhet, utan den de sett som problemet är AB. Så jag tycker nog både Scott och POC gjort sitt för att lösa situationen.

Heder även åt Garry som ger oss bakgrund och även insiderinformation.

Det är ingen insiderinformation. Bara att jag har känt till detta och följt med sedan februari 2016. Jag är för den demokrati vi har i svensk cykel. Med 136 röster och 100 personer på årsmöte var det ingen som hade ett problem.

Men din redogörelse är fel.
"SCF/AB hade mörkat för POC ända fram tills för nån/några veckor sedan"

Häxjakten med fel info om Bromée fortsätter, synd.

Jag skyller detta på personer som inte sitter i styrelsen idag och som inte jobbar på kansliet längre.

Ingen mörkade för POC. Poc kände väl till problemet eftersom de var inblandat i detta inför EM i Huskvarna maj 2016. Det var bråk inför EM. Jag har få mig det har stått i rikspressen även den gång men hittar inget nu. Poc vägrade att ge sig inför EM. Scott sade Jenny inte fick starta i EM med Poc. Förhandlingar pågick fram till någon före start. Det blev en kompromiss.

Enligt Frischknecht /Scott/ på Pinkbike:
"
As Jenny already has a contract with her trade team Scott/SRAM to wear Scott helmet and she also has a worldwide contract for all competition to wear Oakley eyewear. So she didn't sign this agreement with the National Federation. Short term, talking with the president of Swedish cycling last year, I solved the problem saying, "Okay for the European Championships in Sweden we let Jenny compete in a Poc helmet as this is was on Poc's home soil. For the rest of the year - World Championships and Olympics - she'll ride whatever she is sponsored to ride, and he agreed to this.
"
En halvsanning från Frischknecht. De gav sig inte hela vägen.

Han namnar inte glasögon. Här kan ni se Jenny under EM.
http://www.cyclingplus.se/jeppman/em-silver-for-rissveds/
Scott handskar
Poc Hjälm
Oakley Glasögon.

Så det ser ut Scott gav sig om hjälm och att Poc gav sig om glasögon. Gällande handskar har jag hört (andrahands uppgift) att Poc hade inte hunnit ta fram handskar i Jenny's storlek så därför blev det Poc. (Men det kan även ha varit en del av kompromissen mellan Poc och Scott).

Under OS sade SOK nej till POC tröjor. Där blev det Scott hjälm, Oakleys glasögon och Scott handskar.

POC fick ta fram tröjor utan ordet POC.

SOK skrev ett exklusivt avtal med H&M för tävlingsdräkt under OS. Gällande cykel var det bara tröjan som gällde. Vid nästa OS är det mycket möjligt att SOK säljer Byxor, Hjälm och glasögon. Oavsett vad SCF, POC eller trade teams kommer överens om äger SOK dessa rättigheter. Bekräftat av IOC.

Jenny under OS
https://pbs.twimg.com/media/CqUWsUcW8AEpKwG.jpg
POC hjälm. POC tröjor utan POC logo. Poc byxor. Scott handskar.
Oakleys Glasögon

Emma under OS.
https://pbs.twimg.com/media/CpR4SN1WIAAG8uh.jpg
POC hjälm. POC tröjor utan POC logo. Poc byxor.
Det ser ut som Poc handskar utan logo (?)
Det ser ut som Poc glasögon (?)

> Så jag tycker nog både Scott och POC gjort sitt för att lösa situationen.

Som jag har nu hört.
(Disclaimer Start: Jag kan ha blivit vilseledd)

POC krävde Poc hjälm och glasögon under alla landslagsuppdrag under 2017. I linje med avtalet som skrevs januari 2016. Poc får 250 000 kr i skadestånd för varje gång man bryter mot avtalet. Det kan vara så att om någon tävlar utan poc hjälm, poc glasögon och poc handskar så blir det 250 000kr x 3 i skadestånd. Men det kan även vara per cyklist per tillfälle. Men det kan även vara 250 000 för hela året oavsett hur många ggr man bryter mot avtalet.

Man har diskuterat med Poc. Men sedan de andra 96% av cyklisterna har accepterat Poc trots lite tjafs i början från vissa. Då en efter en "ger sig" har Poc utgått från att även de sista tre/fyra st kommer att ge sig.

Men som vi säger på engelska - A rock meets a hard place.

Då är Chicken Racet igång. En Chicken Race jag spårade i mars och föreslog ett möte med Poc/Scott/SCF och de andra företag.

Poc säger blankt nej. Avtalet ska följas.

Frischknecht kommer ut med sin attack mot Poc och förtal mot Bromée på Pinkbike. För första gången sedan detta började läser nu Pocs nya utländska huvudägare om problemet. Fram till nu har allt kontakt varit med Poc Sweden på svenska. Poc International kräver Poc Sweden att de ska lösa detta. Det var då Poc går ut med sitt uttalande. Poc gör om och backar om skadeståndet och vissa avtalsvillkor. Därför får Scott och de andra företag ett erbjudande.

Inom avtalsjuridiken vill man oftast att motparten ska köpa sig in i avtalet för en nominal summa, typ $1. Då kan man skriva ett avtal så man kommer överens om något. Vad det nu kan bli. Men det kan vara ett gratis erbjudande eller så vill man ha 250 000 SEK från Scott. Jag vet inte. Detta är bara spekulationer. Men jag kan gissa mig fram till att det är ett riktigt lågt belopp som $1 för det är en ganska vanlig lösning under sådan konflikter.

(Disclaimer Slut)

Sedan har jag en egen markering. Då jag googlade på bilder av Jenny och Emma från OS / EM var det extremt svårt att se vad de har på sig. Att se att Jenny hade Oakleys var nästa omöjligt. Jag sökte i Google Images. I många bilder ser det ut som Poc glasögon. Men i en bild av 1000 kan man se att Jenny hade Oakleys, om man vet hur Oakleys ser ut. (Även det fick jag googla). Det är även svårt att läsa logos på vissa hjälm och handskar. Även nu vet jag inte om Emma hade Poc glasögon och/eller Poc handskar under OS.

Direkt de har gått i mål tar de bort hjälm, glasögon och handskar. Alla bilder är av överkroppen efter målgång så logo på byxor och strumpor har mindre värde.

Gällade OS måste de ta på sig H&M överall innan prispall. Jag menar därför att alla bråka om inget. Jag har svårt att tro att man få ut så mycket exponering i bilder från loppen.

Hade jag varit Frischknecht hade jag skitit i detta totalt som de flesta andra trade teams har gjort. Då 96 % av cyklister har skrivit på visar det något. Hur viktigt är det att man ska hoppas på en bra bild från tävlingsbanan? De flesta bilder som man ser är ändå från prispallen utan hjälm/glasögon.

Hade det inte varit smartare för Frischknecht att ge Jenny ett besked i mars? (Kör i Poc). Då hade hon vetat om att bråket var över. Hade hon tagit guld hade Frischknecht kunna ta många fina "publicity photos" av Jenny i Scott Hjälm, Oakleys Glasögon med Guldmedaljen.

Men det funkar även åt andra hållet.
Hade det inte varit smartare för Poc att ge Jenny ett besked i mars? (Kör i Scott/Oakleys). Då hade hon vetat om att bråket var över. Hade hon tagit guld hade SCF kunna ta många fina "publicity photos" av Jenny med Guldmedaljen och lagt bilderna på scf.se där det finns reklam för Poc.

Återigen, ni går för hårt åt mot Bromée.

Gällande Jennys byxor under EM. Jag har inte fått något svar än. Jag forskar.

Jenny Rissveds
ooms sa:
Hasse#7 sa:

Fd fondbolags-vd, numera konsult i finansbranschen... Det behöver inte vara fel, men mina larmklockor ringer.

Nu har du fel.

Han är fd elitcyklist. Och artikeln du lästa var från något år sedan. Jag fattar det som han har lagt allt annat åt sidan.

Mars 2016 blev han Valberedningskandidat. Yvonne Mattsson var ordförande och vill fortsätta.
Det blev sluten votering där Klang vann.

Valberednings ord om Klang då de presenterade honom för cykel Sverige:
"
Vi bedömer att Stefhan har förutsättningar att leda förbundet till nästa nivå. Hans erfarenheter från såväl näringslivet samt idrotten kommer att vara mycket värdefulla för SCF. Stefhan har
inom Spårvägen varit ledare inom länsväg under 80- och 90-talen. Han har vidare arbetat med Stockholms OS-ansökan och arbetat med både Stockholm Open och Tennisveckan i Båstad. Genom detta har han arbetat med större sponsorer och arrangemang. Han har även arbetat med SOK, med sponsorer bl.a. till Olympialaget.
Stefhan varit verksam i finansbranschen och har bland annat varit VD för Catella fonder.
Sammanfattningsvis så ser vi att Stefhans ledarskap, erfarenheter och kontaktnät kan ta SCF framåt.
"

Jenny Rissveds
Alltså jag googlade Rissveds Olympics och fick direkt upp en hel hög bilder från loppet där det tydligt syns att hon kör i ett par gröna Oakley, Radar har jag för mig modellen heter. Verkar som om hon har Prizm roadglas i, märkligt då Prizm trail marknadsförs som bättre för MTB :-)

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
GarryJones sa:
Att se att Jenny hade Oakleys var nästa omöjligt. Jag sökte i Google Images. I många bilder ser det ut som Poc glasögon. Men i en bild av 1000 kan man se att Jenny hade Oakleys, om man vet hur Oakleys ser ut.

Nja, jag tycker att det är ganska enkelt att se Oakleys loga på tex målgångs bilderna från OS. Tex https://cdn.trend.network/-/-/2223dde6e55b16be.jpg
Jag googlade "jenny rissveds olympics" och behövde inte leta mer än 5 sekunder innan jag hittade flera bilder från OS där JR's glasögon är väl synliga.
Bortsett från sponsorpengar ger olika utrustning olika känslor, inte minst skyddglasögon. Jag skulle inte vilja byta utrustning inför mitt livs lopp.

Jenny Rissveds
GarryJones sa:
ooms sa:
Hasse#7 sa:

Nu har du fel.

Han är fd elitcyklist. Och artikeln du lästa var från något år sedan. Jag fattar det som han har lagt allt annat åt sidan.

"
Vart har jag fel? Han har varit vd för Catella fonder och han är konsult i finansbranschen, åtminstone enl den info som finns på hans bolag ABEK partners hemsida: http://www.abekpartners.se

Jenny Rissveds
Det tråkiga här är ju inte att enstaka individer har gjort det ena eller det andra, det är att vi har låtit det gå så långt inom idrotten att sponsorerna har en sådan här indirekt makt. Att företag vill vara med och skapa goodwill genom att finansiera toppidrottare behöver inte innebära sådan här detaljstyrning, men någonstans på vägen har vi låtit det bli på det viset. Svårt att veta hur man ska kunna backa, men vi har ju skapat den här situationen genom att ganska oreflekterat låtit det rulla på.

Sponsring är nödvändigt i dagens elitidrottande, men hur den ser ut, vad det innebär och vilka restriktioner det sätter på individer handlar om vad vi en gång har tyckt vara ok. Det behövde inte bli så. Men det blev så.

Jenny Rissveds
Som jag tolkar Garrys långa inlägg ovan så är det alltså POC Sverige samt "personer som ej längre är aktiva i SCF, varken i styrelse eller på kansli" som är bovarna i hela historien. POC International har insett den dåliga PR det ger internationellt och beordrat lokalbolaget att backa, och för SCF borde det inte ligga nån prestige i det hela. Ändå vägrar SCF ge sig. Jag får det inte att gå ihop, det är nåt som inte stämmer. Det kan vara SCF-kulturen att aldrig erkänna att man gjort fel. Det kan vara nåt annat.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
ooms sa:
Som jag tolkar Garrys långa inlägg ovan så är det alltså POC Sverige samt "personer som ej längre är aktiva i SCF, varken i styrelse eller på kansli" som är bovarna i hela historien. POC International har insett den dåliga PR det ger internationellt och beordrat lokalbolaget att backa, och för SCF borde det inte ligga nån prestige i det hela. Ändå vägrar SCF ge sig. Jag får det inte att gå ihop, det är nåt som inte stämmer. Det kan vara SCF-kulturen att aldrig erkänna att man gjort fel.

+1

Det är något som inte stämmer vm närmar sig och det ligger i allas intresse att det löser sig. Trots det så är det låsta positioner. För mig verkar det mer och mer otroligt att det bara handlar om glasögon och hjälmar. Om det nu är en så fantastisk styrelse som bara har ärvt ett dåligt upplägg. Antagligen har kostnaden för styrelse och personal ökat dramatiskt.

Jenny Rissveds
ooms sa:
Som jag tolkar Garrys långa inlägg ovan så är det alltså POC Sverige samt "personer som ej längre är aktiva i SCF, varken i styrelse eller på kansli" som är bovarna i hela historien. POC International har insett den dåliga PR det ger internationellt och beordrat lokalbolaget att backa, och för SCF borde det inte ligga nån prestige i det hela. Ändå vägrar SCF ge sig. Jag får det inte att gå ihop, det är nåt som inte stämmer. Det kan vara SCF-kulturen att aldrig erkänna att man gjort fel.

+1
Om SCF försöker att få ihop tillräckligt med spons för att starta ett eget "proffslag" som kan leva gott på sin lön från SCF och deltaga i alla större tävlingar och cuper så kan jag förstå att SCF driver frågan. Men även då så är det ytterst tveksamt om det är värt att "offra" de som redan är proffs.

Jenny Rissveds
Kan GarryJones ge oss sitt ord på att det han skriver här är helt utan inblandning av SCF styrelse? Jag utgick från början att Garry var på Jennys sida, men det verkar ju mer och mer som om SCF styrelse använder honom på något sätt.

Jenny Rissveds
solgule sa:
Kan GarryJones ge oss sitt ord på att det han skriver här är helt utan inblandning av SCF styrelse? Jag utgick från början att Garry var på Jennys sida, men det verkar ju mer och mer som om SCF styrelse använder honom på något sätt.
Vad jag läst här i tråden, och vad jag vet om Garry vs SCF historiskt, gör att jag tycker att det låter osannolikt.

Jenny Rissveds
Freddie L sa:
solgule sa:
Vad jag läst här i tråden, och vad jag vet om Garry vs SCF historiskt, gör att jag tycker att det låter osannolikt.
+1
Garry skriver absolut inte på uppdrag av SCF:s styrelse.

F.ö. så arbetar styrelsen utan lön/arvode, såvitt jag förstått. Däremot finns ju personal på kansliet som är avlönad.

Jenny Rissveds
Jag hade fel om Klang om det står att han är konsult. Jag tror dock att han inte jobbar så mycket idag. Han kallade sig för "friherre" vid en konferens ifjol.

Ni som känner igen produkterna kan mer än mig. Jag ger mig där. Men Frischknecht menade att man hade kommit överens (vid EM) att det skulle vara Scott hjälm under OS. Men sedan blev det poc hjälm ändå.

"Ändå vägrar SCF ge sig."

Vad får du det ifrån?

Om jag har fattat det korrekt.

1) SCF skriver avtal med POC december 2015. Personer som säger ja är inte kvar i styrelsen och inte kvar på kansliet.
2) POC Sweden säger hon ska ha POC under 2017.
3) Ingen lösning i sikte trots att 96% skriver på.
4) Poc International läser Pink Bike.
4) Poc Sweden berättar för SCF att man kan ge Scott ett erbjudande. Scf har gjort det.

16 augusti kl 17.11.
Från SCF på hemsidan:
"
Samma kärlek som vi känner för cykelsporten känner våra sponsorer. POC har visat på en stor flexibilitet och vilja att hitta en lösning på den situation som uppstått, och SCF har nu presenterat ett förslag till de team som representerar våra absolut största cyklister inom mountainbike, de som är så viktiga förebilder för våra unga cyklister i hela landet. Vi vill inget hellre än att se dem i vårt landslag på den internationella arenan och hoppas nu att vårt förslag kommer att tas emot med cyklisternas bästa i åtanke.
"

Bollen ligger alltså hos teamen. Jag tolkar det som "POCs vilja kom först efter artikeln i Pinkbike. SCF har därför vänt sig direkt till teamen. Oroväckande att det inte är löst.

Man undrar om Poc vill ha pengar? Om det är $1 så är det bara skriver på om inte teamen vill nu vara "dum tillbaka" och göra prestige av detta. Men om Poc vill ha en stor summa pengar så kan jag förstå att det dra ut på tiden.

Jag tycker teamen borde göra ett uttalande. Vi är många som vill veta.

Jo förresten. Jag gillar den styrelse vi har idag. Jag tror de kommer att göra mycket bra saker framöver. Jag är övertygat om att situationen med POC hade aldrig uppstått om Klang, Karlsson och Bäckteman hade suttit i styrelsen då.

Jenny Rissveds
SCF får väl betala POC de pengar de eventuellt vill ha så får cyklisterna köra VM med den utrustning de vill :)
Det viktigaste i allt det här är att de kommer till start så kan de olika parterna göra upp innan nästa mästerskap.
Otroligt klantigt att det inte är fixat i god tid, SCF:s uppgift borde vara att se till så åkarna kommer till VM.

Jenny Rissveds
Garry, det verkar som du missat den norska artikeln där journalisten varit i direktkontakt med både Jenny och Frischknecht som gett uttalanden som inte publicerat annorstädes. Enl den kom Poc och Scott överens när Scott rundade SCF och tog direktkontakt med Poc för att lösa det hela. Poc hade då inte hört talas om problemen, men de kom snabbt överens. Bygger visserligen på uppgifter fr Frischknecht, men Pocs uttalande om vilja att lösa kom efter detta. Att det ännu inte lösts tolkar jag som att scf trilskar. Även här framgår att både Jenny och Frischknecht direkt pekar ut AB som en stor anledning till att det skurit sig. Jag tror inte de skulle göra det utan en ordentlig anledning.
https://www.terrengsykkel.no/Telex/En-viktig-prinsippsak-Oppdatert

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Miss Lycka sa:
Kessiakoff verkar ha missat något eftersom han har varit proffs och suttit i styrelsen under hela denna tiden.
Ja, uppenbarligen eftersom flera andra proffs kraftigt ifrågasätter förbundets/styrelsens agerande, t.ex. Jenny, Emil Lindgren, Magnus Bäckstedt, etc.

Jenny Rissveds
Kessiakoff - Man har olika ansvars områden i styrelsen. Och som vi har konstaterat - en proffs top team för herr landsväg har mycket exponering under hela året. För damer och MTB gäller det ett lopp per år med en stor tv och media intresse - VM. Jag tror inte detta låg på Kessiakoffs bord.

Jag såg terrengsykkel.no men blev mycket fundersamt. Jag har hört Poc International läste om det i Pinkbike och det var det som ledde till Pocs uttalande om att lösa det som kom i tisdags kväll.

Poc Sweden bestämde hur det ska lösas och gav ett förslag till SCF som SCF presenterade till teamen i onsdags.

Poc Sverige har sagt att avtalet gäller till SCF. Så sent som i juli månad hade POC ett skadeståndskrav mot SCF om svensk cyklist åker i landslaget utan POC. Det "kan" vara så at POC vill skylla detta på SCF för att "klara sig". Hursomhelst en soppa och något jag gjorde vad jag kunde för att undvika en mediecirkus och ett fortsatt problem efter mars 2017.

Jenny Rissveds
Fast Kessiakoff har varit proffs på både LVG och MTB så om någon borde vara väl insatt i om det finns skillnader i kontrakten så är det han. Det kan ju givetvis finnas andra anledningar till att det blir tjafs med vissa cyklister/stall?

Jenny Rissveds
Jag tycker det är intressant att vi fortfarande någon vecka senare fortfarande måste ägna oss åt kremlolgi för att uttyda hur turerna och resonemangen går i vårt eget nationella förbund. Genom informationslösheten bäddar de själva för att vi får spekulera fritt om vad som pågår utifrån egna fantasier och tunt och bristande underlag.

Om problemet låg hos förra styrelsen borde den nuvarande prestigelöst kunna lösa det. Men det har de inte gjort, utan tvärtom hör vi Kling och Klang hålla fast vid sin linje om att de gör rätt och alla andra i världen gör fel.
På fråga om det är rätt säger Klang nej på kort sikt och kanske inte på lång sikt. Ett sånt svagt resonemang brukar rendera en försiktigare linje som man kan avvika från när man får indikationer på att det skiter sig. Inte tjurskallighet.

Jenny Rissveds
Med tanke på tongångarna mellan JR och AB står det ganska klart att SCF måste välja mellan att behålla en kanslist eller en OS-guldmedaljör i landslaget.

Vidare bör SCF pudla rejält och tillsätta en haverikommission som kan utreda denna soppa och ta fram riktlinjer för att förhindra att liknande problem uppstår i framtiden.

SCFs främsta uppgift nu bör vara att återfå förtroendet från sina elitcyklister, cykelsverige och de internationella teamen. Prestigen får man lägga åt sidan.

Jenny Rissveds
Jag är jätteglad och tacksam för landet Sverige som har blivit så bra för mig.

Men när jag läser vad alla skriver i tråden och vad som händer med den bäste cyklist i världen blir jag otrolig ledsen. Jag hoppas Fischknecht övertala Jenny att tävla för Schweiz så att hon kan ha fortsätt glädje i sin cykling med förutsättningar att fortsätta bli bäst i världen.

Jenny Rissveds
ceel sa:

Samtidigt krossar Alexandra Engen allt motstånd på hemmaplan. Scf borde fokusera på att hjälpa de tjejer som inte har kontrakt med team att få kontrakt i stället för att förstöra. Jenny, Alexandra och snart Ida är så jäkla överlägsna övriga svenskor för att dom här sina team som låter dom tävla mot dom bästa. Scf ska bara vara glada att någon annan tar alla kostnader.

Jenny Rissveds
Börne sa:
ceel sa:
Jo... satt & kollade loppen & det var lite dystert, men samtidigt får vi nog ta 2017 som ett mellanår med tanke på hela situationen, hon kommer igen.

Heja Jenny!!!

Håller med helt. Inser nu i efterhand att mitt inlägg hade en viss negativ klang. Det var absolut inte menat. Jag misslyckades med att på ett roligt sätt kommentera att 17 är hälften av 34. :)

Jenny Rissveds
Håller med helt. Inser nu i efterhand att mitt inlägg hade en viss negativ klang. Det var absolut inte menat. Jag misslyckades med att på ett roligt sätt kommentera att 17 är hälften av 34. :)[/quote]

Det faktiskt på övre halvan! :-)

/T

Jenny Rissveds
GarryJones sa:
Jenny under OS
https://pbs.twimg.com/media/CqUWsUcW8AEpKwG.jpg
POC hjälm. POC tröjor utan POC logo. Poc byxor. Scott handskar.
Oakleys Glasögon

Jenny hade en Scott hjälm under OS. Så inget av hjälm, glasögon och handskar var POC.
https://cyclingtips.com/wp-content/uploads/2016/08/CORVOS_00026927-001-1024x683.jpg

https://www.google.se/search?rlz=1C...0..0.0....0...1..64.psy-ab..0.0.0.O_MJe72kO0k

Scott har ju faktiskt en poäng. På nestan alla bilder från OS så ser man tydligt vilken hjälm hon använder och att det iallafall inte är POC glasögon hon har på sig (de som är insatta i oakley sina glasögen ser säkert på en gång att det är sådana).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp