Jenny Rissveds

GoranS

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Om man betänker att Lecomte vunnit de tre senaste tävlingarna hade det varit en enorm prestation av den tjejen som lyckats bryta den serien.
OK. Samma fråga med Jennys och Lecomtes resultat under innevarande säsong utbytta, inte bara i detta lopp. Min misstanke är att Jennys prestation hade tokhyllats och jag tror ärligt talat inte att du skrivit att Lecomtes prestation var större än Jennys. Går förstås aldrig att få reda på men det är min gissning.

CJ

Medlem
Jenny Rissveds
OK. Samma fråga med Jennys och Lecomtes resultat under innevarande säsong utbytta, inte bara i detta lopp. Min misstanke är att Jennys prestation hade tokhyllats och jag tror ärligt talat inte att du skrivit att Lecomtes prestation var större än Jennys. Går förstås aldrig att få reda på men det är min gissning.
Det är förbannat ointressant vad jag tycker. Men av någon anledning fortsätter du tjafsa.

Börja ana varför.

CJ

Medlem
Jenny Rissveds
Alltså hade hon en väl uttänkt taktik att utnyttja sina styrkor och köra ifrån tidigt, en taktik hon fullföljde galant vilket ledde till en utklassningsseger. Så både taktik och prestation var toppklass.
Eh, nu var Mickes hypotes att hon hade vunnit i alla typer av lopp. I beg to differ. Att hon tog de bästa benen och den lägsta vikten och sprang hem segern är givet. Det var det alla såg på sin skärm. Det var som hon hade vingar. JR hade något annat som gör att hon kan ta guld i OS.

me.I.am

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Det är förbannat ointressant vad jag tycker. Men av någon anledning fortsätter du tjafsa.

Börja ana varför.
Intressant, kan du dela med dig?
Jag undrar också över varför GoranS inte ser det fantastiska i att Jenny inte gör som fegisen Lecomte utan lägger sig med dom andra och helt otroligt slår dom på sista varvet.

Lars.E

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Sjukt sjukt det har blivit av det här här. Dagens bästa nät-fajt.
Att Jennys prestation var fantastisk och bra tycker vi nog alla. Men...
Att den som vinner gjort en sämre prestation pga. att vederbörande är överlägsen, har vunnit flera tävlingar på rad, har andra ben eller annan vikt? Eller att den som vann inte skulle ha kunnat komma femma eller bättre om vederbörande följt den som blev femma ända till sista varvet?
Kanske dags att släppa detta nu och nöja sig med att Rissveds gjorde ett riktigt bra lopp.

ginnfilt

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag undrar också över varför GoranS inte ser det fantastiska i att Jenny inte gör som fegisen Lecomte utan lägger sig med dom andra och helt otroligt slår dom på sista varvet.
Oj. Med risk för att jag missförstår dig men... Lecomte trycker på, rycker, och ingen vill/kan/orkar följa. Då anser du att hon ska slå av på takten så att de andra kan komma ikapp? Om inte så är man en fegis?

ooms

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Oj. Med risk för att jag missförstår dig men... Lecomte trycker på, rycker, och ingen vill/kan/orkar följa. Då anser du att hon ska slå av på takten så att de andra kan komma ikapp? Om inte så är man en fegis?
Ja du missförstår. Nån ansåg att Jennys prestation var större än Lecomtes eftersom Lecomte ”slapp” trängas med andra. Att Lecomte slapp detta just pga att hon var totalt överlägsen var tydligen irrelevant... Så frågan gällde vad Lecomte skulle ha gjort för att hennes prestation skulle anses lika stor.

Men vi släpper detta nu, båda gjorde bra prestationer.

Jenny Rissveds
Vad tusan, bröt Neff handen!? Det missade jag fullständigt. Vilken himla otur hon har nu när det kändes som om var på gång att börja utmana på allvar igen. Hoppas hon hinner tillbaka innan OS, så vi får en riktig fajt om guldet med många inblandade.

JesperA

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Är Jenny vänsterhänt eller är det fördelaktigt för högerhänta också att börja med vänster ben på pedalen så man kan trycka ifrån rejält såfort man klickan in högerbenet också? Fast, kanske mest bara är en smaksak?

Spindelbenen

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag är högerhänt och startar alltid med vänster fot på pedalen. Har även vänster fot framåt när jag frihjular. Oklart om det har med något annat än vana att göra.
Är även högerfotad.
Men långsammare än Jenny.

Pajen53

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jenny fick ge sig till slut men 3:e plats är helt godkänt 👏👏👏
2C5A1F3B-9558-44FB-BDC7-3C22F3B7D068.png

Senast ändrad:

Lefty

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Hon har ju pratat om att utmana sig själv och inte bara köra "safe".
Det visade hon idag med en helt olik "Rissveds"-taktik.
Grymt imponerad av hennes inställning och även att prestationen blev lika bra !

JesperA

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ja, säkert bra att utmana sig själv men det var ju samma sak som Jolanda Neff försökte med för några år sedan, gå ut hårt ända från början, om jag minns rätt så lyckades det sällan för henne så, säkert bra för självförtroendet men det ville till att strategin lönar sig också.

Oavsett, riktigt bra kämpat idag 👍

Magnus K

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag gillar att hon såg ovanligt glad ut redan innan start (Har hon skaffat sig en glädje-coach?).
Hon tyckte det nog var kul att kolla hur hårt hon pallade att köra? Och jag hoppas att det finns kvar så det räcker för henne att även utmana sig själv och motståndet på söndag.
Riktigt kul race det var idag.
Kikade lite på början av Team 31s race report på Instagram. Jenny pratade om att hennes mantra igår var "titta upp", lite för att kroppen ska signalera till hjärnan att vara stark och ha kul. Annars blir det lätt att sjunka ihop, hänga ner med huvet o titta på framhjulet. Svårt att vara glad/positiv i den kroppspositionen tror jag hon sa?

/Magnus

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ännu en stark och sjukt imponerande insats, men varför taktiken att gå ut hundra och sen tappa så mycket på sista varvet? Alltså, missförstå mig rätt, hon är ju grym och trea är en superprestation - men fram till sista varvets start tänkte man ju solklar vinst; och sen nästan bon.

Lars.E

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Kikade lite på början av Team 31s race report på Instagram. Jenny pratade om att hennes mantra igår var "titta upp", lite för att kroppen ska signalera till hjärnan att vara stark och ha kul. Annars blir det lätt att sjunka ihop, hänga ner med huvet o titta på framhjulet. Svårt att vara glad/positiv i den kroppspositionen tror jag hon sa?

/Magnus
Jag misstänkte att hon hade något sådant trick. Vid intervjun efter så sjönk blicken och tanken lite för ett ögonblick, men då kontrade hon direkt med att lyfta blicken och le.
Riktigt kul att se henne utmana sig själv som hon gör.

Lars.E

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ännu en stark och sjukt imponerande insats, men varför taktiken att gå ut hundra och sen tappa så mycket på sista varvet? Alltså, missförstå mig rätt, hon är ju grym och trea är en superprestation - men fram till sista varvets start tänkte man ju solklar vinst; och sen nästan bon.

Utan att jag har någon koll så spekulerar jag när jag gissar att det var ett ganska bra sätt att kolla vad hon själv går för och vilka konkurrenter som orkar kontra.
Jag skulle bli förvånad om hon inte kör riktigt hårt och försöker öka ganska tidigt även i XCO loppet. Det är snart OS och om hon bara glider med och kör hårt sista varvet så kanske hon inte vet vad som är hennes max i förhållande till de andra, och hon kanske vill känna hur tidigt hon kan försöka att maxa utan att ta slut innan mål.
Men å andra sidan så kanske hon körde slut på sig i fredags och inte riktigt presterar på topp efter det? Vem vet? Det ska bli kul att se.

Masjevel

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Hon sa i intervjun efteråt att hon kände sig stark under loppet och att hon brukar vänta tills sista varvet för ett ryck men kände i fredags för att testa redan på näst sista varvet. Hon ville utmana sig själv. Det höll inte riktigt till seger men till en tredje plats.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer