Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Jag gillade mina POC knäskydd och hjälm innan men nu får jag skavsår av dem och hjälmen känns onödigt tung.
Får nog slänga dem.

Bränn bränn.

/T

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
AB:s inlägg: "Ibland är mitt jobb spännande på fel sätt. Jag tycker det är jättesynd, jag önskar inget hellre än att våra bästa åkare deltar i landslagets verksamhet. Men när deras stora resursstarka proffssteam försöker överskrida sina rättigheter blir det tufft.
Jag har hittills inte sett ett enda proffsteam som har någon ungdomssatsning..."

JR:s kommentar:

"Jag har hittills inte sett en enda handling från din sida som skulle gynna svensk ungdomssatsning. Jag är iallafall övertygad om att det inte är din förtjänst att antalet deltagare i ungdomsklasserna på SM har fördubblats. Snarare är det dessa resursstarka proffsteams förtjänst, då de möjliggör det för oss att prestera på högsta nivå. Detta leder i sin tur till att det blir möjligt för oss att ta oss hela vägen för att representera vårt land vid mästerskap så som EM, VM och OS. Att du sätter dig själv och förbundet i offerposition är helt ofattbart. Om du verkligen hade du värnat om "våra bästa åkare" hade du redan hösten 2015 bildat dig en uppfattning om hur våra liv såg ut och visat intresse för att försöka lösa situationen istället för att använda tiden och använda oss för att rädda dig själv. Börja med att ta fram material så det täcker åkarnas behov. Förra året på EM tävlade jag i Emil Lindes blöta byxor, de hade inte riktigt hunnit torka över natten... Inför prispallen bad jag om ett par torra shorts och visst gick det att skrapa fram ett par brallor. Tyvärr var det hål i ena byxbenet då herrjunioren som jag fick låna dem av hade tävlat i byxorna kvällen innan. Olyckligt hade han rispat sönder byxbenet i samband med en krasch. Hade han vetat att vi skulle dela kläder åkare emellan under EM-helgen kanske han hade undvikit att krascha. Emil Linde kanske hade slängt in sina byxor i tvätten lite tidigare för att vinna tid på torkställningen. Vad vet jag, det är ju ändå ingen idé att spekulera i nu mer än ett år senare. Du och jag har som du vet inte pratat med varandra på ett och ett halvt år, därför skulle jag vilja be dig att sluta yttra dig om mig som person i media. Du vet ingenting om mig och du känner inte mig. Att min säsong har varit osäker sedan i våras stämmer däremot bra och självklart har jag, precis som ni på förbundet och Sveriges, kanske världens alla ungdomscyklister, hoppats att jag ska kunna delta vid VM i Cairns. Min "osäkra säsong" kan du också använda till din fördel i den här soppan, det hade varit jobbigt att förklara sig ur den här situationen om jag var rankad trea i världen även i år. Hoppas allt löser sig. Tack!"

Det var ord och inga visor.....

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Notera även Magnus Backstedts inlägg lite tidigare i fb kommentarerna. Vad jag minns var väl han inte heller helt nöjd med SCF när det begav sig.

EDIT:
@Luktapåblommorna Eftersom det inte funkar att länka till kommentarer på FB så klipper jag väl in den här då.

"Det är jätte bra att det satsas på ungdomsverksamheten och skapa nya talanger. Det är det viktigaste job som ett förbund har.
Ett problem finns dock här. Utan dom bästa åkarna så finns inte resultaten för sponsorerna att synas tillräckligt.
Nästa grej är ju den att så länge förbundet inte betalar åkarnas löner så kommer deras inkomst från proffs lagen. Utan VM resultat för proffs åkarna så kommer dom att mista sina kontrakt eller få minskad inkomst och då kan dom inte satsa vidare och då mister både åkaren och förbundet hela kakan. Enligt mig så är detta något som måste lösas. Lösningar finns, men det krävs att dom som skriver kontrakten med sponsorerna också tar kontakt med dom olika proffs lagen och förhandlar med dom så att detta undviks då det är en dålig lösning för alla i längden. Åkare, SCF, SCF sponsorer, Proffs Lag med flera.
Så, enligt mig så måste en lösning hittas snarast på ett proffsigt sätt."

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Nämen, håller proffsen också på med såna här internetspekulationer och häxjakter?! ;)

Efter det där inlägget från JR så kan det väl inte längre råda någon tvekan om var roten till problemet i den här soppan finns?

Edit: Förtydligande.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Luthman Photography sa:
AB:s inlägg: "Ibland är mitt jobb spännande på fel sätt. Jag tycker det är jättesynd, jag önskar inget hellre än att våra bästa åkare deltar i landslagets verksamhet. Men när deras stora resursstarka proffssteam försöker överskrida sina rättigheter blir det tufft.
Jag har hittills inte sett ett enda proffsteam som har någon ungdomssatsning..."

JR:s kommentar:

"Jag har hittills inte sett en enda handling från din sida som skulle gynna svensk ungdomssatsning. Jag är iallafall övertygad om att det inte är din förtjänst att antalet deltagare i ungdomsklasserna på SM har fördubblats. Snarare är det dessa resursstarka proffsteams förtjänst, då de möjliggör det för oss att prestera på högsta nivå. Detta leder i sin tur till att det blir möjligt för oss att ta oss hela vägen för att representera vårt land vid mästerskap så som EM, VM och OS. Att du sätter dig själv och förbundet i offerposition är helt ofattbart. Om du verkligen hade du värnat om "våra bästa åkare" hade du redan hösten 2015 bildat dig en uppfattning om hur våra liv såg ut och visat intresse för att försöka lösa situationen istället för att använda tiden och använda oss för att rädda dig själv. Börja med att ta fram material så det täcker åkarnas behov. Förra året på EM tävlade jag i Emil Lindes blöta byxor, de hade inte riktigt hunnit torka över natten... Inför prispallen bad jag om ett par torra shorts och visst gick det att skrapa fram ett par brallor. Tyvärr var det hål i ena byxbenet då herrjunioren som jag fick låna dem av hade tävlat i byxorna kvällen innan. Olyckligt hade han rispat sönder byxbenet i samband med en krasch. Hade han vetat att vi skulle dela kläder åkare emellan under EM-helgen kanske han hade undvikit att krascha. Emil Linde kanske hade slängt in sina byxor i tvätten lite tidigare för att vinna tid på torkställningen. Vad vet jag, det är ju ändå ingen idé att spekulera i nu mer än ett år senare. Du och jag har som du vet inte pratat med varandra på ett och ett halvt år, därför skulle jag vilja be dig att sluta yttra dig om mig som person i media. Du vet ingenting om mig och du känner inte mig. Att min säsong har varit osäker sedan i våras stämmer däremot bra och självklart har jag, precis som ni på förbundet och Sveriges, kanske världens alla ungdomscyklister, hoppats att jag ska kunna delta vid VM i Cairns. Min "osäkra säsong" kan du också använda till din fördel i den här soppan, det hade varit jobbigt att förklara sig ur den här situationen om jag var rankad trea i världen även i år. Hoppas allt löser sig. Tack!"

Det var ord och inga visor.....

Heja Jenny!

Jenny Rissveds
Screenshot_20170817-143358.png
Screenshot_20170817-143407.png

Jenny Rissveds
Att man ber om en länk kan ju ha att man vill följa utvecklingen där om det händer andra kommentarer.
Det var den enda anledningen till att jag bad om en länk. Inte att jag misstror vad ni postar här.

Se mitt inlägg ovan för länk (ni som lika mig vill hänga med direkt vill källan)

Jenny Rissveds
Känns spontant väldigt fegt att gömma sig bakom uttrycken "resursstarka team". Det är svårt att driva företag på "non profit" nivå. Det luktar personlig prestige.

Jenny Rissveds
Enligt Rissveds så verkar ju landslaget i cykel har sämre förspänt i klädväg än vad vi hade som knattelag i den lilla idrotsförreningen MSK när jag var 7 bast. Visst, vi fick inte bo på hotell (efter den långa bilresan på säkert 45 minuter) men vi slapp iaf dela kläder med varandra......

Jenny Rissveds
Från början trodde man ju att detta bara var ett fall av lite väl pampig och vårdslös avtalsförhandling, med efterföljande pompösa krav, från SCF:s sida. Fast nu, när cyklist efter cyklist berättar om hur det faktiskt verkar fungera praktiskt också, så inser man att SCF verkar rätt dysfunktionellt ur rätt många aspekter. Begagnade tävlingskläder till cyklister i yttersta världseliten. Total brist på dialog med Sveriges starkast lysande MTB-cyklist. Bara en sån sak... Och det i sin tur vittnar ju om en allt annat än kompetent verksamhet i övrigt också. Var ska detta sluta? Det verkar har funnits ett enormt missnöje från cyklisthåll som lagrats och laddats upp undan för undan. Och nu verkar samma cyklister ha fått nog. Proppen ur. Intressant värre.

Jenny Rissveds
Resursstarka team = Ger åkarna egna kläder. Ursäkta sarkasmen, men det här är sannerligen magstarkt....

Tack igen till Garry Jones som fortsätter skriva konkret info från mötena.

Tack Jenny Rissveds som ger ytterligare bakgrund. Jag förstår helt klart bättre hennes uttalande om att få sitt namn sålt för andras fördel och varför hon tar böterna för att inte tävla i landslagsdressen. Situationen är värre än jag någonsin kunde föreställa mig.

Jenny Rissveds
Luthman Photography sa:
Enligt Rissveds så verkar ju landslaget i cykel har sämre förspänt i klädväg än vad vi hade som knattelag i den lilla idrotsförreningen MSK när jag var 7 bast. Visst, vi fick inte bo på hotell (efter den långa bilresan på säkert 45 minuter) men vi slapp iaf dela kläder med varandra......

Haha! Dock var det ju vanligt att ett sjumannalag inklusive avbytare fick dela på sex drickaflaskor. Men det fanns matchtröjor till alla.

Jenny Rissveds
Tjena!

AB måste ju ryka efter detta. Han vet ju att han har sumpat det rejält när han t.om. tar bort saker från nätet istället för att skriva ett öppet svar.

Jenny Rissveds
Finns det uppgifter på hur POCs spons ser ut? Är det utrustning (till vilket värde?) och/eller ekonomiskt bidrag (till vilket värde?) och kanske resultatbonusar?
Tror inte jag sett uppgift på det i tråden? Är det offentliga uppgifter? Garry, har du fakta som du kan dela med oss?

Jenny Rissveds
ohellstrom sa:
Luthman Photography sa:

Haha! Dock var det ju vanligt att ett sjumannalag inklusive avbytare fick dela på sex drickaflaskor. Men det fanns matchtröjor till alla.

Jojo, munherpes var väl legio. Jag hade dock egen vattenflaska...

Jenny Rissveds
Freddie L sa:
Finns det uppgifter på hur POCs spons ser ut? Är det utrustning (till vilket värde?) och/eller ekonomiskt bidrag (till vilket värde?) och kanske resultatbonusar?
Tror inte jag sett uppgift på det i tråden? Är det offentliga uppgifter? Garry, har du fakta som du kan dela med oss?

1,5 miljoner i material och support. 0kr pengar.
Källa: Fredrik Eriksson på Facebook om jag minns rätt

Tillbaka
Topp