Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
GoranS sa:
Kunde de inte ha en textremsa med varvtiderna rullande för de lite längre bak i loppet? Jag förstår att de vill visa de i täten men en textremsa tar inte så mycket bildyta.

Finns ju livetider på Hemsidan.

Grymt strongt av Jenny att spännande bågen och visa att hon hör hemma i täten.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Roger_Edvinsson sa:
GoranS sa:
Kunde de inte ha en textremsa med varvtiderna rullande för de lite längre bak i loppet? Jag förstår att de vill visa de i täten men en textremsa tar inte så mycket bildyta.

Finns ju livetider på Hemsidan.

Grymt strongt av Jenny att spännande bågen och visa att hon hör hemma i täten.
Tycker fortfarande att det är enklare om de rullar ut en textremsa än att behöva sitta och switcha mellan olika fönster, i synnerhet om man samtidigt också sitter och kollar på vägar i Bulgarien på en skärm.

Jenny Rissveds
Sjukt bra. Men de finns mer att hämta med lite bättre disponering. Upp o glänsa ett halvt varv tycker jag var lite onödigt.
Bättre o hängt på därbak och tagit rygg på Neff när hon väl fick upp farten. Sjukt lätt att säga i efterhand med.

Jenny Rissveds
Fortfarande det mentala som spökar? När hon kom upp i ledning var det som hon började tänka och sluta cykla. Kate såg nästan förvånad ut när hon fick tillbaka ledningen. Sen fick hon kämpa för att hänga med.

Jenny Rissveds
Det är väl gott och väl bara hon tar det rätt och kommer igen nästa gång. Antar att det kändes lätt så långt men Kate hade ett par växlar till.

Jenny Rissveds
Cinder2i40 sa:
Fortfarande det mentala som spökar? När hon kom upp i ledning var det som hon började tänka och sluta cykla. Kate såg nästan förvånad ut när hon fick tillbaka ledningen. Sen fick hon kämpa för att hänga med.

Funderar mer på om det kom spöken när resten av top 5 drog ifrån. Hoppas inte. Nästa lopp blir minst lika spännande

Jenny Rissveds
Är ganska klart att upplägget inte blev optimalt. Å andra sidan är det ju säkert en viss laddning när hon förra veckan kände att hon kunde vara med och fajtas högt upp och hon står såpass långt bak. Dessutom inte jättemånga rejs i kroppen gör att det inte är helt oförståeligt att det går lite för fort initialt.

Några veckor med bra träning och förhoppningsvis lite bättre startposition i nästa lopp så ska det nog kunna bli ett riktigt bra lopp.

Jenny Rissveds
jonte987 sa:
Cinder2i40 sa:

Funderar mer på om det kom spöken när resten av top 5 drog ifrån. Hoppas inte. Nästa lopp blir minst lika spännande
Tyckte snaraste det såg ut som hon gjorde ett försök att haka på när de kom ikapp/passerade men märkte att det inte gick. Mer så än att det var någon slags uppgivenhet.

Jenny Rissveds
Vi måste också komma ihåg att hon cyklar på Specialized, tittar vi på resultaten så verkar det ju omöjligt att ta poäng på en Epic i år?
Så med tanke på det är det ju en enorm prestation!

Men allvarligt, hon är grym. Ska bli otroligt spännande nästa år och se vad hon kan göra om hon satsar på "riktigt". Känns helt magiskt att höra kommentatorerna säga RISSVEDS.

Vet inte hur bra uppbackning hon har jämfört med de andra märkessponsrade, men att konstant köra upp sig och lägga sig i täten är imponerande.

Jenny och Van Der Poehl har gjort XCO spännande igen, tycker jag.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Hon verkar fortfarande ha ett utomjordiskt flås och med lite bättre raceplan når hon hela vägen. Kanske ovan vid värmen? Är det bara jag som undrar varför hon körde med så raka armar i stigningarna? Det gick bitvis snabbt, men personligen tycker jag lite böjda armar ger bättre vibrationsdämpning och bättre uthållighet.

Jenny Rissveds
Startnummer 75 och topp 5 efter ett par varv! Klart det tar på krafterna, men ändå oerhört imponerande! Att sedan gå om Courtney var lite kul att se, men kanske inte så taktiskt...Snart får hon köra xcc och får en vettig startplats från början. Kommer att bli grymt kul!

Jenny Rissveds
alltrack16 sa:
Att sedan gå om Courtney var lite kul att se, men kanske inte så taktiskt
Hon har ju själv sagt att hon jagar inte medaljer i år, tror ni inte det var en grej för henne själv, ett beslut där & då att skit samma jag tar chansen jag vill leda ett lopp igen även om det riskerade att bli som det blev att hon inte riktigt orkade på slutet.

Vilken grej att leda ett XCO race igen om man tänker efter från där hon varit för inte så längesedan.

Jaja... bara spekulationer som allt annat.

Jenny Rissveds
Börne sa:
skit samma jag tar chansen jag vill leda ett lopp igen
Jag fick samma känsla också.

I Vallnord tror jag att hon var anpassad och hade fördelen av den höga höjden, men hon hade även ett väldigt bra disponerat lopp där. Nu senast som i Nove Mesto så föll hon igen lite allt eftersom varven gick. Tempot blev väldigt hög i mitten av loppet och de flesta tappade sen på andra halvan av loppet. På sista varvet tappade hon positioner till de som klarade av att hålla jämnt tempo loppet igenom.

Hur som helst, kul att se att hon satsar och hon gör det väldigt bra. Testar och letar var hon står. Mycket tyder på att hon redan är topp-10 och förbättrar sig från start till start.

Hej Jenny!

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
NickPick sa:
Karlsson77 sa:
Någon som vet hur många uci poäng Jenny har nu och var man kan se det?

www.uci.org jag vet inte om de nya poängen har kommit in.
Hörde jag fel på Redbull tv att hon startade som 25a? Låter ju konstigt. Låg ju 25a nästan direkt iofs ?

Hon hade nr 75, så från startled 9? till tät på drygt ett varv. Det är näst intill ofattbart. Hur hittar hon fram?

Jenny Rissveds
Inte för att det spelar jättestor roll, men hon hade nr 75 och startplats nr 50.

Bilagor

• 2-de8883741a.jpg
    2-de8883741a.jpg
    182.5 KB · Besök: 140
Jenny Rissveds
Bergsmannen sa:
Poängen hon tog förra året på SM är väl giltiga till och med söndag när nya Uci-poäng delas ut.

Det låter rimligt. Då hoppas vi att hon är där och försvarar sina poäng och framför allt den snygga tröjan som gör mig lycklig att se på världscupen.

Det kommer ju även att gå ett EM innan nästa värdscup om jag inte hörde fel på Red Bull. Där lär det väl även delas ut UCI-poäng?

Men hur var det med andra grenar? Får man ta poäng från LVG, CX, DH och Enduro till XC-rankingen?

Jag kommer iallafall sitta klistrad på Rissveds debut på korta kvalloppet när det väl är dags för henne att köra där.

Jenny Rissveds
ForesterGuy sa:
NickPick sa:
lundatok sa:

Känns som en ganska garanterad SM-vinst, så länge cykeln (och den psykiska / fysiska biten) håller ihop. ?

Huvudsaken är att hon har kul.

Vem har kul när dom tävlar? Hög smärta, stress osv. Kul är det efteråt.
I Säter körde hon inte en helt oväntad utklassning i damelit.

Jenny Rissveds
Jag tror man ska se denna säsong lite som en återkomstsäsong där det handlar om att hitta rätt på flera olika plan och sen får man hoppas att allt funkar. Gör det det så tror jag att nästa säsong och OS kan bli riktigt lyckat.

Jenny Rissveds
Vad gäller för kvalificering till OS ?
Blir det tex samma strul som senast att Sverige som Nation måste var tillräckligt högt på rankingen (då fick ju bla Åsa Erlansson ge sig ut o samla poäng på en massa UCI tävlingar)
Eller är man som regerande OS mästarinna direktkvalificerad ?

Tillbaka
Topp