Jenny Rissveds
Eurosport 2 kollar jag på.Var kan man följa sändningen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eurosport 2 kollar jag på.Var kan man följa sändningen?
Sändes det på SVT också, eller har de snyggt lagt på sin logga i hörnet efteråt? :-)![]()
Cykel: Jenny Rissveds cyklade hem VM-guld
Jenny Rissveds följde upp sitt VM-silver tidigare i veckan med ett guld i Valais i Schweiz, på den olympiska distansen i mountainbike. – I år ville jag verkligen bli världsmästare och visste att jag kan göra det. Det är fantastiskt att verkligen göra det, sa en överlycklig Rissveds.www.svt.se
Tror inte de sändeSändes det på SVT också, eller har de snyggt lagt på sin logga i hörnet efteråt? :-)
Lite väl svårt att bränna av bröstvävnad iofs…Hon verkar klara sig rätt bra..... kan ju vara bra att kolla på mer om en tävling.... om man nu inte tycker vm brons är en prestation.
Har inte följt de senaste åren men tidigare har det verkligen funnits olika typer även om det inte verkar ovanligt att idrottare bränner av en hel del kalorier...
Sändes det på SVT också, eller har de snyggt lagt på sin logga i hörnet efteråt? :-)
Rissveds VM-guld toppade Sportnytt med ett par minuters inslag som första nyhet.Sändes inte på svt. Det har inte riktigt gått upp för sportredaktionen att vi har en storstjärna i en global sport. Dom nämnde inte ens hennes dubbla världscupsegrar inför vm i söndagens sportspegel för två veckor sen. De hade dock tid att visa samtliga mål från korpen i fotboll (aka allsvenskan) samt ett långt hemma hos reportage hos Ebba Andersson där de tittade på hennes prisskåp från ungdomsåren. Kan hända jag skickade ett halvsurt mail då.
Vet inte hur cyklingen ska kunna få fotfäste i stugorna när svt sport är helt ointresserade.
Radiosporten hade livebevakning. Så nog finns det möjlighet att följa även för de som inte vill pynta multum för HBO Max.Rissveds VM-guld toppade Sportnytt med ett par minuters inslag som första nyhet.
Rissveds VM-guld toppade Sportnytt med ett par minuters inslag som första nyhet.
Håller med. Jenny får relativt mycket uppmärksamhet, både för idrottsliga prestationer och också för "issues".Som sagt, Radiosporten hade bevakning på plats, SVT toppar Sportnytt med ett 2 min reportage. Går man in på deras sajt finns där artiklar båda dagarna när hon vann i Les Gets, när hon vann EM, osv. Så mycket mer kan man inte begära för en i Sverige liten sport de inte har sändningsrättigheterna till.
Humor att ta på sig offerkoftan i förskottJag undrar hur mycket det är en nackdel för Keller att hon är mycket mer storbystad än de andra tävlande?
Det kan inta vara till hennes fördel i en sån sport…
(Sätter mig ner o inväntar någon som är kränkt över en fråga om kvinnlig prestation)
Det undrade jag också. Det verkar vara två sympatiska damer, så det känns konstigt om det ar något otrevligt. Men vad vet jag?Ngn som vet vad det var för snack med 2an efter målgång? Kändes som Jenny gick från glad till ledsen och mest gick och kollade på sin dator.
Underbart!Fantastiskt att vi nu har en tjej i värlsmästartröjan!
Bragdguldet efter denna makalösa säsong!