Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Nu har jag aldrig cyklat på en Canyon men gissar att det måste vara team och / eller privat. Så jävla begränsande kan inte hojen varit trots att det nog kan ha gått sämre på ibis än på spec.

Hur gick det i början av säsongen? Hon kom nästan 3a för några år sen med nån enstaka vinst. Nu räcker det knappt att vinna hälften för att komma på pallen totalt.
Översättning till svenska av @ooms kommentar "Jag cyklar också på Canyon".

Jenny Rissveds
Jag kollade upp det där. Om vi koncentrerar oss på XCO så av dom fyra första loppen verkar hon missat ett och kommit 8a och 10a i dom två andra. Maxwell har gnetat på med hyfsade placeringar i alla lopp och har två vinster. Sen har många av Jennys vinster kommit i short track, sä även om det känns som hon vinner varenda lopp på sistone så är det "bara" 3 vinster i XCO. Flera vinster har kommit i EM och VM och dom ger inga världscuppoäng.

Poängfördelningen gynnar flitigt deltagande och bra placeringar, 250, 200, 160, 150, 140, 130, 120....
så två mot tre vinster och jämnare i början för Maxwell. Bra jobbat där också.

Jenny Rissveds
Eftersom Maxwell leder totalen och cyklar på Rockrider förutspår jag att samtliga här på happy kommer att köra på det märket inom kort. Det har ju (som vi alla vet) enbart med cykeln att göra hur snabbt man cyklar.
Hm, hur funkar det när ledaren bland herrarna (om jag nu fattar tabellerna rätt) cyklar på Scott? Ska damer cykla på ett märke och herrar på ett annat? Eller bör man nationsuppdela s.a. svenskar ska cykla Canyon p.g.a. Rissveds?

Jenny Rissveds
Hm, hur funkar det när ledaren bland herrarna (om jag nu fattar tabellerna rätt) cyklar på Scott? Ska damer cykla på ett märke och herrar på ett annat? Eller bör man nationsuppdela s.a. svenskar ska cykla Canyon p.g.a. Rissveds?
Blevins har väl säkrat totalen i både xco och xcc? Han kör Specialized, så det är nog säkrast att fortsätta med det märket...

Jag tror personligen det är så liten skillnad i cyklarnas prestanda i topp 10 i världscupen att Rissveds hade vunnit på vilket märke som helst.

Jenny Rissveds
Blevins har väl säkrat totalen i både xco och xcc? Han kör Specialized, så det är nog säkrast att fortsätta med det märket...

Jag tror personligen det är så liten skillnad i cyklarnas prestanda i topp 10 i världscupen att Rissveds hade vunnit på vilket märke som helst.
Ah, kan villigt erkänna att jag har noll koll på herrarnas cuper. Hamnade på denna sida i mitt försök att navigera UCI:s förvirrade sajt:
1759748030880.webp

Antar att det är någon sorts allmän rankning snarare än ställning i cuperna.

Jenny Rissveds
Ah, kan villigt erkänna att jag har noll koll på herrarnas cuper. Hamnade på denna sida i mitt försök att navigera UCI:s förvirrade sajt:
Visa bilaga 797583

Antar att det är någon sorts allmän rankning snarare än ställning i cuperna.
Uci:s hemsida är verkligen fantastiskt svårnavigerad, även att bara hitta tillbaka till info man vet finns kan vara svårt...

Jag gissar att det där är totala uci-poäng, så inklusive annat än världscup (t ex swiss cup och liknande tävlingar).

Jenny Rissveds
Jaså där ser man. Lilla Göran fortsätter med elaka påhopp. Så trist. Bättre att lilla Göran håller tyst och inte gnäller på andras inlägg ! Verkar ha allvarliga problem att förstå världen.
Sunkiga inlägg är sunkiga inlägg oavsett hur mkt du försöker intala dig motsatsen.

F.ö. verkar du väldigt trögfattad om du tror att du kommer att få mig att sluta kommentera dumheter som du skriver genom att sätta på dig offerkoftan, försöka tysta mig och/eller idiotförklara mig.

Jenny Rissveds
Nog för att happy är rätt gubbtätt, men nog tusan är @Bikzz en outlier vad det gäller den där typen av sunkiga inlägg.
Även om Bikzz kanske är vår främste gubbsnubbe så är han ju knappast ensam även om de flesta av oss nog inte kan komma upp i hans höga grad av gubbsnubbighet?

Rissveds är väl annars relativt ensam om att hon pratat om hur diverse gubbar öppet kommenterar hennes utseende på insta och sånt? Fler har säkert gjort det men jag har väldigt dålig koll på sånt

Jenny Rissveds
Även om Bikzz kanske är vår främste gubbsnubbe så är han ju knappast ensam även om de flesta av oss nog inte kan komma upp i hans höga grad av gubbsnubbighet?

Rissveds är väl annars relativt ensam om att hon pratat om hur diverse gubbar öppet kommenterar hennes utseende på insta och sånt? Fler har säkert gjort det men jag har väldigt dålig koll på sånt
Jo, har ju funnits hela trådar som varit rätt sunkiga i det avseendet. Kanske tolkade bilderna fel, men jag fick för mig att det var någon sorts indikation på att hela happy var totalt genomsyrat av det vilket jag tycker är överdrivet även om det finns extremer så som den nämnda.

Jenny Rissveds

Tack ! Det gäller ju att upprätthålla någon typ av standard på Happy, så att det inte spårar ur totalt. Har fö aldrig skrivit något sådant om vår främsta & coolaste MTB-tjej !

Jenny Rissveds
Tillbaka
Topp