Jimmie is back!

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jimmie is back!
Mobbingkör på happy???

Logga in på flashback istället, fast med det här snacket är vissa nog redan portade där.

Patetiskt.

Jimmie is back!
Om man lägger ut annonser med cyklar och försöker måla upp varorna som något bättre än vad de egentligen är och dessutom anger priser som är "ganska magstarka" så kanske man inte ska bli helt förvånad om det kommer en del ironiska kommentarer.

Jimmie is back!
Ironiska kommentarer?:). Så det är så det heter:)

Der var en fin benämning av nåt ordentligt fult.

Jimmie is back!
robrob skrev:
-------------------------------------------------------
> Ironiska kommentarer?:). Så det är så det
> heter:)
>
> Der var en fin benämning av nåt ordentligt fult.

Du väljer att endast kommentera "Ironiska kommentarer", smart, men det skulle vara seriösare att i så fall kommentera hela det inlägget.

Jimmie is back!
me.I.am skrev:
> robrob skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ironiska kommentarer?:). Så det är så det
> > heter:)
> >
> > Der var en fin benämning av nåt ordentligt
> fult.
>
> Du väljer att endast kommentera "Ironiska
> kommentarer", smart, men det skulle vara
> seriösare att i så fall kommentera hela det
> inlägget.

Så detta är tråden för seriösa? Missade det, då hade jag gjort en bättre kommentar såklart.

Jimmie is back!
robrob skrev:
> me.I.am skrev:
> -----
> > robrob skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ironiska kommentarer?:). Så det är så det
> > > heter:)
> > >
> > > Der var en fin benämning av nåt ordentligt
> > fult.
> >
> > Du väljer att endast kommentera "Ironiska
> > kommentarer", smart, men det skulle vara
> > seriösare att i så fall kommentera hela det
> > inlägget.
>
> Så detta är tråden för seriösa? Missade det,
> då hade jag gjort en bättre kommentar såklart.

Nja, du anmärkte ju på pöbeln i denna tråden, då utgick jag från att du kanske ansåg dig vara lite bättre, då skulle det vara ganska lämpligt att inte bara köra med det gamla vanliga kritisera-andra-på-internet-tugget genom det beprövade kommentera-bara-det-som-passar-mig-tricket.

Jimmie is back!
me.I.am skrev:
> robrob skrev:
> -----
> > me.I.am skrev:
> >
>
> > -----
> > > robrob skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Ironiska kommentarer?:). Så det är så
> det
> > > > heter:)
> > > >
> > > > Der var en fin benämning av nåt
> ordentligt
> > > fult.
> > >
> > > Du väljer att endast kommentera "Ironiska
> > > kommentarer", smart, men det skulle vara
> > > seriösare att i så fall kommentera hela det
> > > inlägget.
> >
> > Så detta är tråden för seriösa? Missade
> det,
> > då hade jag gjort en bättre kommentar
> såklart.
>
> Nja, du anmärkte ju på pöbeln i denna tråden,
> då utgick jag från att du kanske ansåg dig vara
> lite bättre, då skulle det vara ganska lämpligt
> att inte bara köra med det gamla vanliga
> kritisera-andra-på-internet-tugget genom det
> beprövade
> kommentera-bara-det-som-passar-mig-tricket.

Då har du tyvärr uppfattat mig fel. Det har ingenting med mig att göra. Tråkigt att du ser det som en "anmärkning" att säga ifrån angående mobbingtendenser.

Jimmie is back!
robrob skrev:
> ...
> Då har du tyvärr uppfattat mig fel. Det har
> ingenting med mig att göra. Tråkigt att du ser
> det som en "anmärkning" att säga ifrån
> angående mobbingtendenser.

I detta fallet gör jag det eftersom jag tycker de annonserna förtjänar lite elaka kommentarer faktiskt, tycker inte man ska urvattna vissa ord genom att använda dem i situationer där dom inte hör hemma, "mobbing" tycker jag är att ta i lite för mycket. Som jag ser det är annonserna skrivna med lite smålögner för att få ett högre belopp än de är värda, vilket inte är så snyggt. Vilket för övrigt redan nämnts i ett annat inlägg, men det valde du att inte kommentera.

Jimmie is back!
Med tanke på Jimmies egna beteende här på happy med så bjuder han in till jargongen som råder. Såg dock att han redigerat bort sina påhopp på folk redan i denna tråden.

Jimmie is back!
Undrar vad som skulle hända om någon av de nu så berömda men legala fultaxiförarna (ni vet de som kör flerdubbelt pris mot de andra och siktar in sig på turister och nybörjare) skulle göra reklam för sina tjänster här. Frågan är om påhoppen på det skulle klassas som mobbning och fördömas av robrob, eller om det skulle få vara kvar då de kritiserande inläggen riktar sig mot någon som medvetet försöker lura okunniga på pengar genom att ta ut rejäla överpris.

Jimmie is back!
robrob skrev:
> Ironiska kommentarer?:). Så det är så det
> heter:)
>
> Der var en fin benämning av nåt ordentligt fult.

Efter Jimmies borttagande av sina inlägg är det ju lite svårt att riktigt följa hur tråden utvecklats, men bortsett från ett inlägg av Miss Lycka som jag köper inte kan klassas som ironi så är det första ordentligt fula jag ser i tråden det inlägg från Jimmie som Hasse#7 citerar i

http://happymtb.org/forum/read.php/1/2414829/2421958#msg-2421958

Där sätter Jimmie verkligen ribban och om man ger sig in i den leken då får man i mitt tycke den leken tåla.

I övrigt så vidhåller jag att mkt av det som skrivits i tråden är i den (bitska) ironiska skolan. Att allt skulle vara det har jag dock aldrig hävdat.

Jimmie is back!
Han har ju dragit sig tillbaks nu. Försvarar inte de skumma annonserna. Men dags att avsluta pajkastningen? Finns ju knappast nån här på forumet som går på en sån annons. Ogillar bara när en hoper med kommentarer gör sig roliga över nån som faktiskt inte ens svarar längre. Tråkig stämning.

Bara låta det vara. Och snacka viktigare grejer.

Det ska jag pröva med nu:)

Jimmie is back!
Men vad nu då, det är inte måndag än. Inte ens söndag kväll. Så här får det inte gå till, trollningar och näthat hör helgen till!

Jimmie is back!
GoranS skrev:
> robrob skrev:
> -----
> > Ironiska kommentarer?:). Så det är så det
> > heter:)
> >
> > Der var en fin benämning av nåt ordentligt
> fult.
>
> Efter Jimmies borttagande av sina inlägg är det
> ju lite svårt att riktigt följa hur tråden
> utvecklats, men bortsett från ett inlägg av Miss
> Lycka som jag köper inte kan klassas som ironi
> så är det första ordentligt fula jag ser i
> tråden det inlägg från Jimmie som Hasse#7
> citerar i
>
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/2414829/24219
> 58#msg-2421958
>
> Där sätter Jimmie verkligen ribban och om man
> ger sig in i den leken då får man i mitt tycke
> den leken tåla.
>
> I övrigt så vidhåller jag att mkt av det som
> skrivits i tråden är i den (bitska) ironiska
> skolan. Att allt skulle vara det har jag dock
> aldrig hävdat.

Det är aldrig roligt när nån blir påhoppad oavsett i vilken riktning det går. Men just de här annonserna har funnits till och från på happy och Cykelklubben, eftersom de inte är sakliga och sanningsenliga samt återkommer i samma fula form har folk tröttnat på att se dem. Som jag skrev ännu tidigare i tråden var mitt påpekande bara varför han inte kan göra dem bättre och rimligare.

Edit: Inlägg inte jättesnällt men inte jätteelakt heller. 17 Maj http://happymtb.org/forum/read.php/1/2414829

Senast ändrad:
Jimmie is back!
Nej Johan och Jimmie är INTE samma person, känner Johan och även om jag tycker det är lite högt för hojen som han säljer så förstår jag också honom, hojen är i exemplariskt skick, gammal men ändå ny.

Snygg pjäs faktiskt, men inget för min samling så jag envisas att det skallvara patina på mina hojar i form av girot, Lombardia eller andra häftiga tävlingar + ett namn på hojen, de två senaste Devolder och Diego Rosa.

//Fritz

Jimmie is back!
NiclasY. Anmäl tråden istället, har redan varit i kontakt med två av dom som håller i forumet (såkallat admins), men dom var visst av samma ris och korn som er andra här inne. Fastän jag bad dom snällt att vara vänliga och radera tråden som "råkar handla om en viss person", då jag anser tråden vara stötande och kränkande, när en grupp fegisar som dig här inne har valt att starta en ny mobbingtrend och sprida negativt "material", som admin här inne verkar tycka vara helt okej, genom att radera mitt konto istället som jag även bad om, men lät sidan (tråden) vara kvar, så ni andra kunde fortsätta smutskasta mig medans jag var borta. Visa lite hänsyn istället och radera tråden, eller är den fortfarande guldvärd för er som mobbar, skulle ni ens kunna överleva utan den? Börjar ju undra...

Ja, den är snygg håller jag med dig, med tanke på den var en prisvärd cykel som jag sedan piffade till, hade tänkt köpa till gul linda att sätta på Giganten, hade säkert passat som handen i handsken...

/ Jimmie

Jimmie is back!
Kör med singelklinga för jag avskyr när kedjan går emot framväxelns metall, inget vackert ljud precis, samtidigt som det blir ett stilrenare stuk, och lättare att hålla rent även på andra sidan drevet bakom

Jimmie is back!
Efter att ha läst igenom den här tråden funderar jag på om den kanske skulle heta Jimmie strikes back ist. Håller mig helt neutral gällande stalking lr spaming av k&s/blocket.
En grej som slår mig, och rätta mig om jag är helt fel ute. Men jag levde fram till jag läst inlägg här från en certain someone att hastigeten på cykeln avspeglades mer av cyklisten än av priset på cykeln. Framförallt gällande LVG när man inte påverkas av terräng på samma sätt som MTB. Men det jag tar med mig härifrån är att om jag bara tar ett fetlån från banken och och köper det absolut dyraste så vinner jag allt sen;-)

Jimmie is back!
Inte många som har sålt en fin MTB cykel för 100 kronor härinne hagman, så priset kan du inte klaga på, men du kanske tycker 3.500 kr är svindyrt för en sådan SNYGG och UNIK Gigant racer från -03 som denna, kanske du själv sitter där med en cykel ute på blocket för över 8 lax med vanlig vit tråkig färg bara för du stirrar dig blind på att det är av senare modell, istället för fråga någon som inte kan cyklar ute på stan vem som har den fräckaste hojen av oss två, som om han bryr sig om att du har Ultegra då, inget som syns precis mer än att din cykel är vit och allämnt tråkig vid gämförelse med min, men SVINDYR att köpa pga årsmodellen, men oftast inte snygg för det, mer än hjulen som siiter på, min däremot behöver inte ha några flaschiga hjul, den är fräck ändå, och PRISVÄRD!!

/ Jimmie

Jimmie is back!
En fräck cykel för en billig peng som det brukar heta=)

PS. Har redan kollat igenom prislitan på Giganterna här inne, och alla var överpris om man nu gämför min, hittade ingen cool Gigant för dom pengarna jag begärde, så det var inga fynd precis, om man nu ville ha en fräck racer som denna att bygga vidare på? Målet var skaffa gul linda och gula pedaler, kommer väl sen...

Jimmie is back!
Jimmie is back! skrev:
> Hittade du inte något bättre att klaga på än
> ett litet stavfel, visar ju bara på vilken låg
> nivå du befinner dig på människa.

Klaga? Det är ju för fasiken en fråga. Jag har då aldrig sett nån så.

Jimmie is back!
Fast just där håller jag faktiskt med dig, det borde vara en rättighet att få ta bort en tråd som har spårat ur och som man själv har startat.

Jimmie is back!
lundatok skrev:
> Storlek 68?

:D

Jimmie is back!
En snabb googling på gigant bike leder till

05Y2K.jpg

Inte det sämsta :)

Jimmie is back!
Priset du begär för din cykel rör mig inte nämnvärt och det var inte direkt det jag reflekterade över heller. Mer över antydningen att den faktiskt gick att cykla på snabbare än en dyr cykel. Min tro var att det handlade mer om dina ben och kondition i jämförelse med vem som nu sitter på den dyra cykeln, inte prisskillnaden mellan cyklarna. Har tidigare haft en pendlarhoj jämgammal med mig (styvt 30 år), men om jag tog i mer än någon med en dyr cykel så kom jag ju för den personen. Det var ju inte så att cykeln vägrade köra om för att cykeln framför är dyrare. Sedan vet jag att det är svårt att få fram saker som ironi och skämtsamhet i text, men i detta fallet kan jag meddela att det finns lite av varje. Så en lite nypa av det salt skadar inte. Jag vill varken stalka dig eller smutskasta dina cyklar.

Jimmie is back!
Jimmie is back! skrev:
> Du tillhör säkert svulsten här inne, dom som
> inte klarar av att berömma andras cyklar, utan
> försöker istället hitta något du kan klaga
> på, det bara måste ur dig, annars får du ingen
> ro i kroppen om du ej får släppa fram
> avundsjukan inom dig, och det märks... kan en
> blind höna se vad du är för en typ, som läste
> igenom och råkade finna ett stavfel som du sedan
> var så illa tvungen att hänga upp dig på för
> att slippa må dåligt inombords resten av
> kvällen, eller har jag fel? Berätta gärna din
> egen historia, om varför det var så viktigt med
> att påpeka ett stavfel, som om du själv är den
> perfekte?

Jimmie jimmie, du har förmodligen alltid fel. Hur känns det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp