Det har inte blivit mycket cyklande i senhösten/vinter. Mörkret, regnet och den gråa himmelen tog hårdare på mig än jag hade velat. Jag har brottats med depressioner, ångest, diagnoser och mitt mående generellt i många år och jag hängde nog upp mitt välmående lite väl mycket på bara cyklandet och allt runt det. Det har ju naturligtvis gjort mig mycket gott, men samtidigt får ju inte hela ens värld hänga på bara en enda sak. Jag tenderar att snöa in ganska mycket, som några av er säkert har märkt.
Med detta sagt så är jag ju inte redo att ge upp ännu utan vi tar nya tag nästa år naturligtvis. Då blir det som att börja om från början igen för jag har tappat både kondition och form. 2020 kan inte komma snabbt nog, nu vill jag bli av med det här året!
I slutet på mars fick jag hem min Canyon Roadlite och sen dess har jag loggat 2,459 km i Strava. Den har fått hänga med på många härliga turer! På dessa drygt 250 mil har jag endast fått en punktering! Det är jag glad för.
I juni fick jag hem min Vitus Sentier 29 VR. Folk i min omgivning trodde jag tappat förståndet som så snart köpt en till cykel, men innerst inne var dom nog inte så förvånade då de känner till mina tendenser. :P Hur som helst så öppnade nya möjligheter upp sig i och med Sentiern och jag har hittillls hunnit beta av 870 km enligt Strava. Jag har haft sjukt mycket kul med den här cykeln också, även om allt är lite mekigare än att bara kasta sig på Roadliten och dra iväg.
Inför 2020 planerar jag ett nytt cykelköp och jag har återigen bestämt mig för en Sonder Frontier 29er, stel gaffel. Jag ska se om jag på något sätt kan kombinera Roadliten och Sentiern och hitta någon slags sweetspot för den typ av cykling jag tycker om. Framför allt ska jag göra mig av med ryggsäcken och ersätta med lite väskor jag kan montera på cykeln istället! Det ser jag fram emot att prova. En fråga kvarstår dock - vit eller svart cykel?! Jag lutar åt svart, men båda mina nuvarande cyklar är ju svarta så jag vettetusan! Kanske hade varit roligt med något annat. Bifogar två bilder på ramarna.
För att avrunda vill jag rikta ett tack till er på forumet för all hjälp och alla positiva kommentarer! Och ett par extra tack till Sixten för all guidning och alla tips och råd, och till freddag för att han visat mig runt i skogarna och inspirerat. Ovärderligt!