Jula cykelhållare 4 cyklar erfarenheter

Lite dåliga recensioner på Julas egen sida. Det verkar svårt att justera in på kroken. Finns det något annat alternativ till Thule?

Jag tycker den är väldigt bra för priset.

Finishen på klämmorna som håller cyklarna är lite mer B än thules. Men funktionen är det inget fel på.
Trång med fyra cyklar så man får planera och stoppa klippta liggunderlag mellan kontaktpunkterna på ram/gaffel osv. Men det är ju lika på de flesta när ställen är fulla.

Klämman på kroken funkar kanon. Vet inte hur man skulle misslyckes eller behöva fippla med den.
Väldigt bra med tippfunktionen också.

Tror det var en sån vi hade till Alperna i fjol. Lite mindre gedigen än Thule men var inget problem med 4 racercyklar i alla fall. Som AddeN skriver så bör man se till att ha något att lägga mellan kontaktpunkter. Vi drog ihop det hela med spännband på några ställen också för att få det att sitta lite stabilare. Första gången tog det en stund innan vi fick till det, men ser man sen till att lasta cyklarna på samma sätt får man rätt snabbt in rutinen på det och med lite lagarbete tar det inte så många minuter att få det att sitta stabilt.

Jag har samma fast köpt hos Harald Nyborg. Lite trixigt att få fast alla cyklar, när man lyckas ska man med fördel ta kort med mobilen så att man kommer ihåg hur man gjorde. Jag tycker den funkar, men är lite svajig, vi brukar dra ett lastbils-spännband upp till rails på taket när den är riktigt tungt lastad. Den funkar bäst till långa resor eftersom den är lite meckig att packa, inget jag använder för att åka en mil eller två.

Screenshot_20190428-201153_Chrome.jpg

Jag har haft mitt sen 2015 eller nåt sånt. Det funkar och det funkar väldigt bra för pengarna.

Det är jävligt knöligt att få dit fyra cyklar så det är inget jag gör för korta resor.

Fastsättningen på kroken på mitt är delvis trasig så jag måste lägga en bit slang mot kroken för att det ska sitta bra.

För de 1600 jag betalade väldigt prisvärt. nu när det kostar mer rätt tveksamt köp.

Jag har Julas. Tycker det går jättebra att montera cyklarna, men den sitter dåligt på kroken. Kör inte i några gupp!

Köpte Julas i fredags och har kört två rundor med det. 16 mil sammanlagt. En gång fullastad. Har funkat kanon med tanke på priset.
Lite mek med att få ihop det från kartong, då instruktionsboken hoppade över vissa steg.
Man behöver även en adapter till elen om man har den gamla kontakten på bilen.

salle sa:
Newline sa:
Lite dåliga recensioner på Julas egen sida. Det verkar svårt att justera in på kroken. Finns det något annat alternativ till Thule?

Jag är sugen på en buzzrack. Verkar gå att klicka hem från England för 190 pund. Har fått bra recensioner. Men julas är ju riktigt billig.

https://www.atredo.se/advanced_sear...ET-fkvbm4ggOoYU81NYoUsLawX6DrauEaAiELEALw_wcB
Intressant. Kollar man deras hemsida verkar de ha varianter som ungefär matchar Thules utbud...

Min input är väl att om du ska använda den ofta och för korta resor så tror jag Julas blir för jobbig att hantera. Thules ställ är något smidigare, men därmed inte sagt att det är enkelt där heller att få fast fyra cyklar. Eller jo, jämförelsevis kanske ganska enkelt. Vet ej. Jag var i valet och kvalet när jag köpte, men efter att provat den i butik och recencioner när det begav sig för köp, så föll valet på Thule Velocompact. Då vår används varje vecka i princip under cykelsäsongen med 3- 4 cyklar på så föll valet på det.
Använder man den dock ganska sällan så kan det nog kvitta.

Tillbaka
Topp