[Kalender] 100 mil "Över trädgränsen"

I princip håller jag med dig, men det där med att cykeln måste packas ner sabbar det. Annars hade det varit kanon, jag har 1 mil med cykel till Sundbybergs station.

Efter en långdragen 40-milare blev jag tvungen att sitta och sova i bilen, jag var inte i skick att köra...
Just så.
Sedan är det inte bara att man kan resa sovande som är en poäng med tåg, vilket det såg ut som att jag skrev.

Även om det ju varit lite torrt de senaste veckorna gissar jag att älven inte hinner torka ut tills det är dags. ?

Skämt åsido, inget konkret tips, tyvärr.

Finns även en camping och kyrka i Malung men kollade inte om där fanns möjlighet att fylla på vatten, köpte en sexpack öl i affären istället :)

Skall ni följa älven på västersidan? Riktigt fin väg och jäklar vad skönt efter alla backar på fjället.

Skall ni följa älven på västersidan? Riktigt fin väg och jäklar vad skönt efter alla backar på fjället.
Den går bitvis på västersidan. Den vägen är fin men ganska backig. Vi kör medsols så efter Malung ska vi upp mot Rörbäcksnäs. Sen får vi njuta av nerförsbacken från Sälens högfjällshotell.

Senast ändrad:
Den går bitvis på västersidan. Den vägen är fin men ganska backig. Vi kör motsols så efter Malung ska vi upp mot Rörbäcksnäs. Sen får vi njuta av nerförsbacken från Sälens högfjällshotell.

Hmm, menar du medsols? Det står så i inbjudan och länkat spår.

Fråga till @Petert också, det står att arbete med spår pågår. Är det som är länkat från okt 2023 klart?

Screenshot_20240521-021214.png

Hmm, menar du medsols? Det står så i inbjudan och länkat spår.

Fråga till @Petert också, det står att arbete med spår pågår. Är det som är länkat från okt 2023 klart?

Visa bilaga 700809

Bra att du uppmärksammar det. Texten ligger kvar till ikväll men spåret är cykelbart och löjligt mycket kortare än det var i morse.

Vad märkligt att du visar engelska värden. Banan är gjord med metervisning och den kommer upp när jag klickar på länken.
Ja, banan blev lite flackare. Den korrekta totala höjdförflyttningen är för övrigt 7500-8000 meter, inte 14300.

Vad märkligt att du visar engelska värden. Banan är gjord med metervisning och den kommer upp när jag klickar på länken.
Ja, banan blev lite flackare. Den korrekta totala höjdförflyttningen är för övrigt 7500-8000 meter, inte 14300.

Ja, på datorn kunde jag ändra. Men jag är inte inloggad. Kan bero på det

Det verkar som att miles är default. Finns det något speciellt ställe man ska stämpla på i Malung, tex fotostämpla utanför ica eller resecentrum? Jag skulle tro att allt är stängt när vi kommer dit.

Jag klurar lite på var man kan hitta vatten i Malung innan butikerna har öppnat. Är det någon som vet om det finns några öppna vattenskåp på bensinmackarna där?
Du har ju redan fått ett bra svar på frågan.
Men jag testade att kontakta kommunen och fick följande svar:

Hej WSMC,
Det finns tyvärr inget sådant tappställe i Malung men det finns ett vid rastplatsen i Limedsforsen.

Men det ligger cirka 3 mil utanför centrala Malung, mot Sälen.

Jag tänker att det kanske finns vatten att fylla vid Malungs Camping på Bullsjövägen 1 i Malung.

Så mitt förslag är att du ska kontakt med dem och fråga
camping@malung.se

Med vänlig hälsning
Frida Kristiansson
Kundservice
Telefon (direkt) +46 280 185 80
E-post kundservice@vamas.se
Webbplats vamas.se

Det ser för övrigt ut så här:
1716392429703.png

Lycka till alla som ska köra!

Kyrkan i Malung lär väl ha vatten för att fylla vattenkannorna?
det påpekade jag i sverigetempo tråden men det vart nedröstat pga eventuell icke drickbarhet.
Personligen stannar jag alltid vid kyrkorna när jag behöver vatten och dricker det om det inte står en skylt som säger att det är ej dricksvatten. med tanke på att det finns en kyrka typ varannan mil skulle iaf inte jag blir orolig över vattenbrist i Sverige. Om det verkligen blir total kris skulle jag knacka på var som helst, när som helst.

Kyrkan i Malung lär väl ha vatten för att fylla vattenkannorna?
Här kommer svaret från kyrkan.
Bara att fylla på!
---------------------------------------------------
Hej WSMC,

Mitt emot Malungs Kyrka finns en brun byggnad, på framsidan finns en toalett som är öppet dygnet runt. Där går det bra att fylla dricksvatten!

Hälsningar Evelina Hanis

Kyrkogårdsföreståndare

Fastighetsansvarig
-----------------------------------------------------

Edit: ser ut så här:
1716478259860.png

Senast ändrad:
Här kommer svaret från kyrkan.
Bara att fylla på!
---------------------------------------------------
Hej WSMC,

Mitt emot Malungs Kyrka finns en brun byggnad, på framsidan finns en toalett som är öppet dygnet runt. Där går det bra att fylla dricksvatten!

Hälsningar Evelina Hanis

Kyrkogårdsföreståndare

Fastighetsansvarig
-----------------------------------------------------

Edit: ser ut så här:
Visa bilaga 701328
Magiskt! Stort tack för det!

Är inte en randonneur i princip ett lik vid det där laget? Säkrast att de inte lägger sig att sova på kyrkogården, likmasken kan ju ta fel då.

Det var ju tre lyckliga som gav sig av prick 19 i det fantastiska sommarkvällvädret. Avundsjuk stod jag kvar. På den stämningsmättade pre race-bilden ser ni från vänster Magnus, Frans och Johan.

Bilagor

• 20240524_185443.jpg
    20240524_185443.jpg
    808.3 KB · Besök: 144
Tillbaka
Topp