[Kalender] 100 mil "Över trädgränsen"
Ja, det serverades väl även amerikanska pannkakor vid starten, vill jag minnas att jag läst.Trek har väl gått in som huvudsponsor. Stort publiktryck runt en tävling likt denna.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det serverades väl även amerikanska pannkakor vid starten, vill jag minnas att jag läst.Trek har väl gått in som huvudsponsor. Stort publiktryck runt en tävling likt denna.
Att man kan se så fräsch ut efter 100 mil, hatten av!Framme 19:17. Vilket blir 48 timmar och 17 minuter. Nu blir det en big mac o co.
Visa bilaga 701961
Inte korv och Duvel?!?!Framme 19:17. Vilket blir 48 timmar och 17 minuter. Nu blir det en big mac o co.
Visa bilaga 701961
Vackert! Nu väntar vi på filmen ??Framme 19:17. Vilket blir 48 timmar och 17 minuter. Nu blir det en big mac o co.
Satan va grymt körtFramme 19:17. Vilket blir 48 timmar och 17 minuter. Nu blir det en big mac o co.
Visa bilaga 701961
Mycket mycket bra!Framme 19:17. Vilket blir 48 timmar och 17 minuter. Nu blir det en big mac o co.
Visa bilaga 701961
Toni, det finns platser kvar på Sverigetempot!Inte korv och Duvel?!?!
For genom Leksand för att spana efter några med randoblick, men ingen lycka.
Dumt nog så stannade jag inte för en princesstårtebit på Siljans.
Den parkbänken stod där den skulle.Blev så jäkla trött hittade en parkbänk i Gesunda. Nu kör jag mot Leksand.
Bra trampat!
bara lite uppför sedan går det utför hela vägen till KöpingSmedjebacken blev tvungen att sova mer, så jag fick ca 50 min till, efter det har det känts bättre, nu rullar jag mot Köping
Starkt!Smedjebacken blev tvungen att sova mer, så jag fick ca 50 min till, efter det har det känts bättre, nu rullar jag mot Köping
Härligt! Bra trampat!Då är även jag tillbaka i Köping, nu blir det att fira med glass på Donken
Strålande cyklat! Om jag får gissa ångrar du inte att du gav dig iväg till den del av Köping där man ger sig iväg på hundramilsbreveter..?Då är även jag tillbaka i Köping, nu blir det att fira med glass på Donken
Jo men jag har ju 2 starter så förstår hur du tänkerMed 100 % fullföljande börjar man ju fundera på om banan är väldigt lätt. Eller är det så att bara de tuffaste av de tuffa vågar sig på en start?!
Fint berättat, @fhloston. Den branta backen norr om Kolsva finns, skulle jag vilja säga. Brant är förstås relativt men jag undrar om du inte sov precis där. I 40 km/t.
Bra skrivet.Några tankar från loppet...
Vi var tre hugande som träffade Peter på Skeppshandeln Café och Bistro i Köping. Staden var i karnivalsstämning, med avspärrade gator, och massor av glada människor. Det visade sig dock inte vara den spännande randostarten, utan Kulturskolans karnevaltåg och kulturveckan i Köping som lockade.
Kl 19 trampade vi iväg. Som tur var hade vi blivt varnade om att första stopp i Hällefors inte längre hade något nattöppet ställe. Macken hade blivit konverterad till en Ingo. Vi stannade alltså redan i Lindesberg för proviantering.
Den sista biten in mot Malung tappade jag rejält med energi och var ganska tom när bigmollo och jag kom till Ica i Malung 07:55 och hängde på låset. Marob kom in lite efter. Raketen mollo var snart redo att sticka vidare, men jag kände dels att jag behövde få ut den nyss svalda maten i blodet, och att jag, vis av erfarenhet, inte klarar att hålla hans tempo i det långa loppet, så han trampade iväg först. Efter en stund kände jag mig redo och rullade vidare.
Turen upp till Rörbäcksnäs, och sedan Särna finns inte mycket att orda om. Jag fick dock en önskan om en säng, så jag ringde Marob och nappade på hans erbjudande om del i en campingstuga.
Jag kom dit någon timme innan Marob, och lade mig på golvet, med benen ut genom dörren. Och somnade. Efter Pizza och dusch sov vi 5 timmar, med klockan satt på 03:00. Packning och frukost, sen rullade vi vid 04:30, tror jag.
Vi fortsatte att hålla eget tempo.
På vägen mellan Särna och Sveg passerar man Sörvattnet, där har jag bara 8 mil till min lägenhet i Tänndalen. Skum känsla att vara så nära, och ändå så långt bort.
där någonstans blev det för varmt, så jag tog av mig något klädlager. 20 minuter senare cyklade jag in i kall dimma, så det var bara att dra på sig igen.
I Sveg blev det Hamburgare och mjukglass, i Älvdalen blev det Pizza. Jag hade upptäckt att det går att klämma ner en 1L tetra, juice respektive Youghurt i ryggfickorna på Randonée Stockholms Jersey och jacka, så det är bra extra proviant och dryck på vägen. På vägen ner mot Älvdalen kom det en kort åskskur. Det enda regn jag fick på mig under 100 mil.
På vägen mot leksand möttes jag av en Rando-spanare som höll mig sällskap och pratade glatt, och berättade var Cirkle K låg, det enda öppna etablissemanget efter 22. På macken fanns en pratglad snubbe i kassan, som erbjöd mig flera mackor när jag skulle åka, han skulle ändå bara kasta. Kanske dumt, men jag tackade nej...
På vägen in mot Smedjebacken kom John Blund och började rycka i mitt styre. Jag spanade efter någon lämplg bänk eller kur att husera i, men till slut fick jag helt enkelt ta en plätt gräs.
Bara minuter senare kommer en bil, som tvärnitar, lägger i backen och kör in på den lilla avstickarväg jag ligger på. Han hoppar ur och frågar hur det är. Bara bra säger jag, jag tar bara en tupplur. Puh, vad rädd jag blev, sade han.
En bit efter Smedjebacken, slog John Blund till igen, han var visst inte nöjd med de få minuter jag fick innan. Den här gången lade jag mig så att jag inte skulle ses från vägen. Där blev det en dryg halvtimme på en knölig plätt. Man är inte så kräsen i vissa lägen
Efter Smedjebacken är det ju bara 10 mil kvar, och jag hade något minne av att åkt bil upp för en brant backe precis norr om Kolsva. Jag satt länge och såg fram emot denna lättnad i form av en underbar nedförsbacke. Helt plötsligt var jag dock inne i Kolsva, utan att upplevt någon nedförsbacke i paritet med det jag sett från bilen. Inne i Kolsva blev det en högersväng ut på fina vägar, mina ben uppskattade dock inte de, tidvis var det krypkörning.
Så 09:01 fick jag som officiell sluttid på Mc Donalds, Cola och burgare till frukost. 62:07 enligt Garmin.
Jättefint lopp på många fina vägar. Tyvärr är man ju inte alltid i skick att njuta av omgivningarna.
Jag hade en vag plan att cykla 40+30+30, men det blev i praktiken ca 50+50, och det gick i stort sett bra, men inför ST planerar jag att köra ca 30-35 per dag, med övernattning inomhus, kanske varannan gång, och några timmars sömn ute varannan.
Jag tänker också att utesovandet kan ske på dagtid, för att slippa ligga och frysa. Men allt hänger ju på vad det blir för väder då.
Tack för trevligt sällskap @bigmollo och @Marob. Och tack @Petert för en fin bana.
Nu väntar jag med spänning på dokumentären!
Edit: Just, ja! När jag kom hem, så kom jag i säng vid 13, vaknade för en kort matstund vid 22, och sov sedan till 06:00 när klockan ringde. Så lite randostuk på sovandet också
Jag tog inte måga bilder, som inte redan visats ovan, men här är några
Visa bilaga 702462
Visa bilaga 702463
Visa bilaga 702464
Visa bilaga 702465
Bra skrivet.
Om bild 2 är tagen en lugn och fuktig morgon tycker jag bilden verkligen lyckats fånga detta.
Underbart! ?Nu är filmen klar.
Två feta tummar upp!Nu är filmen klar.
20 minuter fullspäckad, högoktanig fredagsaction! Fem stämpelkort av fem möjliga.Nu är filmen klar.
Att klippa ihop en film så fort är nästan mer imponerande än att cykla en 100-milare på 48h. Tack för fredagsunderhållningen.Nu är filmen klar.
Helt fantastik! trampade du utan sovpaus?Nu är filmen klar.
Jag sov 10-15 minuter mot ett träd strax innan Älvdalen. Jag var helt färdig efter den kalla nerförskörningen.Helt fantastik! trampade du utan sovpaus?
Jag sov 10-15 minuter mot ett träd strax innan Älvdalen. Jag var helt färdig efter den kalla nerförskörningen.