[Kalender] 200 km brevet Uppsala-Lövstabruk

Peth sa:
Uppsala 200k är värt det!
Ja, det är fina vägar man kör på.

Såg på Strava att det gick lite fortare igår än i våras när vi körde upp till Lövstabruk. Var det för att Maraton-Frank inte var med och bromsade? ;-)
Snabbcyklisten Johan har skrivit en RR på Facebook.

Om vi ses på vårens tur, så lovar jag att komma ihåg den utlovade gummisnodden, som gör att du inte tappar täten på slutet. :o)

Bra kört i kylan och fint återgivet.

Senast ändrad:
Henrik_E sa:
IngvarW sa:
Kilometrarna konsumerades i jämn takt och liggcyklandes Per-Eric bjöd sällskapet på fin klassisk musik ur sin "bergsprängare".
Pinne i framhjulet-varning på det.

Jag tycker det var trevligt. Om man inte gillade musikvalet gick det att cykla snabbare eller långsammare. Nu kanske han inte hade ett kraftverk som strömkälla så nivån på volymen var behaglig.

Bra kört gubbar! Stadig fart där. Skönt också att ni fick slippa den stadiga (och jefla) nordanvinden som så ofta varit närvarande på olika upplandsbreveter det senaste året. Men regn fick ni i alla fall!

Själv har jag förstört cykelmusklerna med en massa löpning på sistone så skönt på nåt sätt att inte behövt bonka i norduppland i helgen. Jobbigt nog att cykelpendla.

Kul att ni gillar rundan. Det är mina gamla hemmavägar.
Det finns lite fina grusvägar också, men Per-Eric är livrädd för lägga in sådana. Det är väl för avskräckande för UCK o Uni.
Men detta var mitt sista bidrag till Randonneur Sthlm Uppsala.

Jag brukar mest ha på musiken (USB-batteri, inte så ljudstark) när jag kör själv. Känns säkrare än hörlurar. Glömde stänga av den ett tag när klungan kom ikapp och lade sig bakom.

Roligt att ni var med och körde!
Och ja, varianten via Gråmunkenhöga kan vara lätt mordisk med motvind, som förra året. Intressant med vindstilla.

Tillbaka
Topp