kontrapunkt
Aktiv medlem
[Kalender] 200 km brevet Uppsala-Lövstabruk
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cyklot B sa:Det är en trevlig variation av vårrutten att gå ut via Gråmunkehöga och Rasbo, även om det alltid är besvärligt att ta sig genom staden i Uppsala.
Det ser tyvärr ut att bli lite för kallt för att jag ska våga mig ut i höstmisären, men vi får se…
kontrapunkt sa:Prognos: Inga dubbdäck behövs i alla fall! Just nu ser det ju faktiskt ut att bli både uppehåll, viss solchans och max 3 m/s vind.
Vi passerar också Halmbyboda herrgård. Om café-stoppen är för långt ifrån brukar det finnas några fina övergivna äppelträd längs södra delen av banan också.
Ärtsoppa - det är väl inte torsdag!? ;-)Grimpeur sa:kontrapunkt sa:Prognos: Inga dubbdäck behövs i alla fall! Just nu ser det ju faktiskt ut att bli både uppehåll, viss solchans och max 3 m/s vind.
Vi passerar också Halmbyboda herrgård. Om café-stoppen är för långt ifrån brukar det finnas några fina övergivna äppelträd längs södra delen av banan också.
Ser ut att bli underbart härligt höstväder, med hög luft, lövsingel och kanske lite solglimt. Blir dock lite orolig hur det är med mattillgången när det ges tips om äppelpallning längs vägen. Jag såg även att Erik den 14:es vid Örbyhus verkade är stängt. Finns det månne möjlighet att palla arsenikstinn ärtsoppa längs vägen?
Skall bli kul att rulla iväg på Lördag.
GoranS sa:Ärtsoppa - det är väl inte torsdag!? ;-)Grimpeur sa:Finns det månne möjlighet att palla arsenikstinn ärtsoppa längs vägen?
IngvarW sa:GoranS sa:Ärtsoppa - det är väl inte torsdag!? ;-)Grimpeur sa:Finns det månne möjlighet att palla arsenikstinn ärtsoppa längs vägen?
Om vi cyklar sakta hinner det bli torsdag innan vi är i Örbyhus. Leufstabruks Wärdshus var väl också någon form av pensionat/konferensställe? Såg idylliskt ut förra året så jag stannar nog några dagar där för att vila upp mig.
IngvarW sa:Lite klurigt men jag kör nog kortbrallor och benvärmare, 4 grader vid starten och senare kring 8 grader plus regn de sista timmarna. Långärmad undertröja, kortärmad tröja plus armvärmare och en vindväst i bakfickan. Skoöverdrag är nog också en bra grej..
ooms sa:Fångade just en randoklunga på väg ut ur Uppsala...
Peth sa:Snabbfika i Alunda.
Någon som kör rundan på standardcykel? ;-)Peth sa:Snabbfika i Alunda.
Tror inte jag såg den där när jag fotade gänget på väg ut ur Uppsala. Meeen, kan ju vara en sent startande som jagat ikapp?GoranS sa:Någon som kör rundan på standardcykel? ;-)Peth sa:Snabbfika i Alunda.
Vem rullar på tredje cykeln från höger?Peth sa:Snabbfika i Alunda.
Peth sa:Finlunch i Lövstabruk.
Peth sa:I mål 16:45, fem minuter efter täten. Blev tvungen att släppa med en mil kvar – surt.
Glassigt värre!Peth sa:Och en bild som tydligt visar det glamorösa randonneurlivet!
RockyM sa:Peth:
Att gå upp 5:20.
Köra 20 mil, för att sen cykla 20mil i 5 grader & regn.
O sen sätta sig i bilen o köra hem 20mil..
Det är sjukt imponernade!
RockyM sa:Peth:
Att gå upp 5:20.
Köra 20 mil, för att sen cykla 20mil i 5 grader & regn.
O sen sätta sig i bilen o köra hem 20mil..
Det är sjukt imponernade!