Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sjogge sa:Det kanske bara är jag, men hur anmäler man sig? Hittar inget vettigt under http://arebikefestival.com/program/enduro/
theBrand sa:Men hallå, ni har ju lagt det samtidigt som klossfestivalen? Hur tänkte ni nu?
Glisseur sa:theBrand sa:Men hallå, ni har ju lagt det samtidigt som klossfestivalen? Hur tänkte ni nu?
Hur vi tänkte? Tvärtemot vad man kan tro finns det inte oceaner av folk och pengar att tillgå i Åre. Vi måste helt enkelt samköra saker så mycket det går. Åre Bergscyklister, som logger bakom festivalen, skulle aldrig, med ideella krafter som nu, lyckas få till två stora event under samma sommar på två skilda datum med funktionärer och allt annat som krävs för ett stort event. Det är en anledning till att vi kör enduron under festivalen.
En annan anledning är att det är kul. Kul med mer folk, kul med mer saker som händer, kul med en stor och fläskig tävling som kan locka mycket folk att köra och hänga efteråt. Enduron blir ett roligare event av festivalen, och tvärtom. Vi har till exempel en av världens absolut bästa cyklister på gång hit, vilket vi aldrig hade lyckats med om inte enduron och festivalen legat på samma datum.
Kommer det bli krockar? Ja. Kommer folk som inte tävlar få dricka bärs i ensamhet eftersom deras polare ska tävla och inte vill dricka malt innan race? Ja. Kommer någon led att var avstängd under ett par timmar? Ja. Vi är medvetna om sådana grejer och har stött och blött det där fram och tillbaka i evigheter. I slutändan tror vi att fördelarna och dom roliga sakerna är fler och större än dom negativa.
Glisseur sa:theBrand sa:Men hallå, ni har ju lagt det samtidigt som klossfestivalen? Hur tänkte ni nu?
Hur vi tänkte? Tvärtemot vad man kan tro finns det inte oceaner av folk och pengar att tillgå i Åre. Vi måste helt enkelt samköra saker så mycket det går. Åre Bergscyklister, som logger bakom festivalen, skulle aldrig, med ideella krafter som nu, lyckas få till två stora event under samma sommar på två skilda datum med funktionärer och allt annat som krävs för ett stort event. Det är en anledning till att vi kör enduron under festivalen.
En annan anledning är att det är kul. Kul med mer folk, kul med mer saker som händer, kul med en stor och fläskig tävling som kan locka mycket folk att köra och hänga efteråt. Enduron blir ett roligare event av festivalen, och tvärtom. Vi har till exempel en av världens absolut bästa cyklister på gång hit, vilket vi aldrig hade lyckats med om inte enduron och festivalen legat på samma datum.
Kommer det bli krockar? Ja. Kommer folk som inte tävlar få dricka bärs i ensamhet eftersom deras polare ska tävla och inte vill dricka malt innan race? Ja. Kommer någon led att var avstängd under ett par timmar? Ja. Vi är medvetna om sådana grejer och har stött och blött det där fram och tillbaka i evigheter. I slutändan tror vi att fördelarna och dom roliga sakerna är fler och större än dom negativa.
Schreddan sa:Alltså festivalen som Brand pratar om är Lego-festivalen (Lego = kloss). Inte Åre Bike Festival.
Kloss-festivalen hålls i Örebro.
Så uppfattade jag det iaf. :)
Schreddan sa:Jaja verkar vara SM i missförstånd här. Ville mest förtydliga vilken festival det var Brand menade vilket skulle göra det tydligare att det var skrivet lite på skämt. Men jag kan så klart ha fattat fel.
För min del behövs inga ursäkter.
Luthman Photography sa:Är det Fabien som gör ett gästspel i Aawre? :)
Bra idé. Vi kollar på det.FreddeP75 sa:Kommer SM-tävlingen inkludera en veteranklass? Tror det är ganska många 30+ och även 40+ som skulle uppskatta att tävla om SM-medaljer.
FreddeP75 sa:Kommer SM-tävlingen inkludera en veteranklass? Tror det är ganska många 30+ och även 40+ som skulle uppskatta att tävla om SM-medaljer.
xdr sa:FreddeP75 sa:Kommer SM-tävlingen inkludera en veteranklass? Tror det är ganska många 30+ och även 40+ som skulle uppskatta att tävla om SM-medaljer.
Finns det någon kvar att tävla om vanliga SM om 30 och 40 ska ha en egen klass?
Luthman Photography sa:Det var ju faktiskt coolt på riktigt!
Jag tror helt plötsligt att damklassens vinnare blev rätt given :)
Rattnalle sa:Det var väl hur tydligt som helst förra året? Eller så hade jag rätt sällskap bara.. :)
Henrik83 sa:Börjar bli lite pepp på're här nu.. Om man levererar en kravlista, uppfyller ni den då?
- Minst två aslånga sträckor från högzon, så man blir så där skittrött som under fjolårets SS2.
- Solstigen, väldigt väldigt roligt & cykla så snabbt.
- Sträckorna som .gpx inför träningen, det var lite klurigt & ens veta vart man skulle cykla förra året på träningen.
- Mjukglass, det borde säljas mjukglass vid tekniska zonen!
Rattnalle sa:Det var väl hur tydligt som helst förra året? Eller så hade jag rätt sällskap bara.. :)
Jag minns ärligt talat inte. Men jag vet att jag lyckades hitta runt till banorna innan racet iaf.Glisseur sa:Rattnalle sa:Det var väl hur tydligt som helst förra året? Eller så hade jag rätt sällskap bara.. :)
Det där var väldigt snällt sagt, och snudd på en lögn... Jag var en av dom ansvariga för bandningen och fuckade upp en del med den biten, vilket jag är den första att erkänna. Det kommer inte att ske i år.
Glisseur sa:Rattnalle sa:Det var väl hur tydligt som helst förra året? Eller så hade jag rätt sällskap bara.. :)
Det där var väldigt snällt sagt, och snudd på en lögn... Jag var en av dom ansvariga för bandningen och fuckade upp en del med den biten, vilket jag är den första att erkänna. Det kommer inte att ske i år.
Luthman Photography sa:Glisseur sa:Rattnalle sa:Det var väl hur tydligt som helst förra året? Eller så hade jag rätt sällskap bara.. :)
Det jag minns som det största problemet var snarast utformningen på riktningsvisarna. En fet orange pil med ett tydligt sträcknummer på hade fungerat bättre än de, visserligen snygga, skyltarna som fanns i fjol (visst var det då det var händer med fingrar som pekade vart man skulle?). Det var lite svårt att tolka dem när man kom med fart, en skrikfärgad skylt missar man inte om man inte redan är uträknad och det har svartnat för ögonen.
Glisseur sa:T-MO är anmäld till Åre Enduro. Frågan är om du är det?
Glisseur sa:T-MO är anmäld till Åre Enduro. Frågan är om du är det?