[Kalender] Barkarby 600 Rättvik ToR

Köpt kräm för underredet och ipren. Lyxar med en milkshake. Allt detta i Hedemora

Bilagor

• 20260531_104054.webp
    20260531_104054.webp
    511.1 KB · Besök: 11
Jag har något par byxor där paddingen bygger lite annorlunda och det känns som sadelvinkeln är fel, dom är toppen när jag kör med pinnar, men utan så får jag kramp i låren.

Där är den berömda toaletten. Där sov jag med.
Hittade en handikapptoalett strax innan Hedemora. Sov ett par timmar.
Visa bilaga 833385

Nej, jag blev ifattrullad när jag väntade på att ICA i Örsundsbro skulle öppna, sen stannade jag och åt frukost på macken i Bålsta när jag insåg att det enda utöver socker jag ätit på över ett dygn var en mellanstor pommes :)

Att det alls går 😯
Jag måste ha mat. Eller går det att träna upp?

På denna runda testade jag Umara, gel, chew och dryck. Det smakade bättre än vad jag minns.

Jag har lagt om till undvika matstopp på de kortare breveterna och inta gels, sportdryck, godis. Fyller vid tillfälle på med ex. cola, bananas, kaffe, bullar, chokladbollar, bröd på turer över 10 timmar. Funkar bättre för mig än pizzor och burgare för jag tycker det så segt och dant att komma igång med proppad kista. Brukar killgissa och sikta på cirka 40 gram kolisar i timman sådär. Om jag ska stanna och söva halvvägs eller under en flerdagars så sitter såklart en pizza eller två som en smäck innan. På 60 milare kan jag tänka mig att ta korv och mos nånstans på vägen också. En glass kan slinka ner också. Men ojoj, hur ser en randonneurs kostcirkel ut egentligen...

40 gram, det är väl ungefär en gel var 45 minut. Det låter ju görligt. Jag får trampa runt en 20-milare, och sätta timer för att tests
Nu har jag gels som är innehåller 20 gram bara. Man får ta fler men blir inte lika spyfärdig av dem. :-) men som sagt det är lite pusslande och gissande. Lite vinegum, en gammal banan och gels och vad man nu ville ha på bensinmacken.

Nu har jag gels som är innehåller 20 gram bara. Man får ta fler men blir inte lika spyfärdig av dem. :-) men som sagt det är lite pusslande och gissande. Lite vinegum, en gammal banan och gels och vad man nu ville ha på bensinmacken.

Vilken sort kör du? Jag har använt Maurten 100 (40g) men gillar inte konsistensen. Nu testade jag Umara Ugel (30 g) och Uchew (30 g). Bägge var lättare att få i sig.

Vilken sort kör du? Jag har använt Maurten 100 (40g) men gillar inte konsistensen. Nu testade jag Umara Ugel (30 g) och Uchew (30 g). Bägge var lättare att få i sig.

Jag kör numera Umara 30g och Umaras sportdryck (3-4 skopor per 0.75l-flaska) och toppar upp med Haribo-nappar. Kanske en Umara-bar eller de första timmarna. Testade en Maurten 160-gel som jag fick av någon på en trettiomilare nyligen, det var synnerligen obehagligt. Uchew är bättre, men jag tycker de är för krångliga att hålla på med i farten.

Jag har alltid haft problem med våldsam halsbränna efter ett antal timmar, men det försvann när jag bytte till Umara-grejer.

Jag har i princip alltid vätskebrist så jag får problem om jag äter tung mat. Dock så är det tråkigt att inte stanna och äta så det blir en avvägning.

Tillbaka
Topp