[Kalender] HappyNybörjarfjällRide

Nice men jag kommer hem från semester samma dag å ska även på 50 års kalas på kvällen...Ha det så jävla bra?

Skulle nån råka köra förbi Göteborg och ha plats för en person + cykel upp så hojta till :) Hade gärna hängt på men billös som jag är för tillfället känns det ganska så kört

Mathias B sa:
Där blev jag ganska sugen. Har du någon sista anmälningsdatum? Jag ska fundera på saken.

Nja, men gärna så tidigt som möjligt så jag hinner boka stuga :)

mikipedia_ sa:
Bra initiativ !

Skulle inte ni till Järvsö den 15?

Nej det är den 8/10 :)

EST sa:
Nice men jag kommer hem från semester samma dag å ska även på 50 års kalas på kvällen...Ha det så jävla bra?

Ja det gäller att prioritera ;)

Agnanaurion sa:
Övernattningen, är det sovsäck i ryggan som gäller eller?

Troligtvis. Och ev liggunderlag, men det återkommer jag om när jag vet, typ den här veckan.

edvin_m sa:
Skulle nån råka köra förbi Göteborg och ha plats för en person + cykel upp så hojta till :) Hade gärna hängt på men billös som jag är för tillfället känns det ganska så kört

Det finns tåg ;)

EST skrev:

Ja det gäller att prioritera ;)

Lätt DRINKAR mot ett blött kallt fjäll svårt val ;)

Agnanaurion sa:
Hur verkar det, ska jag palta iväg och köpa sovsäck och större rygga osv? Stormkök? :)

Hehe, jag har inte hunnit kolla än. Mycket på jobbet den här veckan. Jag hoppas att jag kan kolla upp det imorgon. Stormkök har jag om det blir aktuellt :)

Nu har jag äntligen fått info om stugan! Den är fullt utrustad för självhushåll med gasolspis, vedspis, köksattiraljer, täcken, kuddar osv. Det man behöver ha med sig för övernattning är alltså sänglinne eller sovsäck.

Packlista:
Cykel
Cykelkläder + regnkläder
Cykelskor
Hjälm
(Skydd)
Slang
Kedjelås
(Växelöra)
Verktyg (vi ser till att ha med en uppsättning av det som behövs)
Ombyte (tex underställ, utebyxor, varm jacka, mössa, vantar, strumpor, kalsonger)
Skor
Handduk
Sänglinne eller sovsäck
Tandborste + tandkräm

Mat ordnar jag med. Tanken är att vi äter förb(e)redda smörgåsar till frukost och lunch på lördag, typ frallor med diverse godsaker på. På lördag kväll blir det lagad mat av något slag. Frukost och lunch på söndag äter vi enklare smörgås med typ mjukost, på så sätt säkerställer vi att pizzasuget är på topp på väg hem :)

Fyll gärna på om jag har glömt nåt!

Pris per person landar på ca 1000kr inkl. boende, resa från Grycksbo och all mat enligt ovan (extra energi, typ bars, tar var och en med själv).

Anmäl er till mig senast 9 oktober!

Agnanaurion sa:
Dumma frågor: Hur är terrängen, kommer det gå fort? Och bär vi packningen själva, eller blir den transporterad?

Utan att veta riktigt spekulerar jag lite.
Ni är planerade att ta er 25km på hela dagen, så skulle tro att det är bitvis tekniskt.

Agnanaurion sa:
Dumma frågor: Hur är terrängen, kommer det gå fort? Och bär vi packningen själva, eller blir den transporterad?

Inga frågor är dumma!
Packningen tar vi med oss själva, finns inget annat sätt att få den till stugan :) Om vi inte ber nån med helikopter släppa av den förstås ;)
Jag har bara gått delar av sträckan så jag vet inte, men jag har hört att det ska vara trassligt bitvis. Sen är det en hel del uppför också, men man kan helt klart gå bitar, det har vi tid till :)

Kanske ska lägga till att man bör se det här som äventyr/naturupplevelse i första hand, de fina cykelstigarna är bonus :)

Livskvalitet.
Fint jobbat.

Tycker detta borde genomföras på fler ställen i landet.
Göteborg/halland etc.

Ha en go tur
/
S

Tillbaka
Topp