[Kalender] Hell-Ass Freakout 2018

Hmm. Jag var nyfiken på en tisdagsraid under semestern men detta kanske trumfar. Ska se vad jag får till. Familjeveto kan inträffa.

citat från originaltråden...
jofahjalm sa:
Jag är superfängslad av denna setup och denna teknik utvecklad över 26 år. Om det är intressant så tar jag gärna en runda i Hellas med dig Stervelo och visar det vi brukar cykla. Jag är ju inte speciellt snabb utan brukar hålla mig i ESS-bottenskickt, men skulle gärna vilja göra ett försök på att hänga av dig på ett utförssegment.

Jag tänker mig att det kan bli ett skojfriskt event där vi släpar med mudmicke. Eventet borde heta Hell-Ass Freakout 2018.
----------------------------------------------------

Undra om inte detta kan bli i klass med när geologen sprang ikapp med cyklarna?
Jag röstar på att ni kör något relativt neutralt spår som grand final där allt avgörs, eller att Stervelo får välja spår eftersom det var jofa som utmanade.
Vem filmar?
Vem gör intervjuerna?
Vilka sponsrar eventet?
Var sänds det live?
Vem sköter bettingen?
Var sätter man in pengarna?
Kör ni Strava?
Eller är det två förföljelse-åk där ni varsin gång ligger först och någon står vid mållinjen och klockar hur avhängd förföljaren blir?
Detta kan bli årets största happening på happy. Hets om däcktryck, dämparinställningar, hisspinnar och trasiga cyklar. Bortförklaringar om tidsbrist, dåligt väder, trasiga kroppsdelar och restnoterade reservdelar.
Let's Freak Out!

Jag är med! Ska skaffa fram en Jeffsy i st M (är själv 190 cm) så att det blir lekfullt och lätthanterligt och flickable och sen ska jag dödsegla alla dropp med pungen på styret.

Är det ok om extrem nybörjare hakar på och försöker lära sig ett och annat av jofas legendariska hucks? Och kanske drar ned tempot något (pga av otränad och allmänt dålig på att cykla)?

Det är en stor risk att jag inte kan leva upp till myten, men vad är ännu en besvikelse?

Det är bara att hänga på. Så länge man klarar att cykla plattstig i maklig takt funkar det.

Kan man dyka upp om man cyklar hardtail och inte kan köra döds?

Jag är nyfiken på vilka möjligheter hellas ger på att slå sig när man lärt sig köra lite mer vågat.

Tänker att man toktrampar för att hänga på på plattmark, och går ner med dödsångest för allt det brantaste.

Man kan dyka upp!

Det kommer inte toktrampas något på plattmark. Jag har ju någon jävla freeridecykel med utförsostar på som jag använder nu. Det är det sjukaste man har sett utanför Glennby. Detta kombinerat med mitt förakt för renlevnad gör att det inte är något mördande tempo på platten. Om man däremot inte klarar av att cykla plattstig blir det svårt att hänga på.

Sedan känner jag att #dödset i Hell-Ass knappast kommer leva upp till internetförväntningarna av #döds. Det är bara helt vanlig stig som lutar lite nedåt.

jofahjalm sa:
Det kommer inte toktrampas något på plattmark.

Besvikelsen som precis uppstod!

7B77354E-DB58-4631-A438-3CE47518F958.gif

Detta är en på många vis intressant tilldragelse. Det finns dessutom skuggan av en chans att jag kan närvara. Om jag fattat det rätt så duger det med en 120mm slaglängd fram och bak, halvrisig teknik och okej grundkondition?

Senast ändrad:
1500-1730 är väl en utgångspunkt? Jag har inga förpliktelser att hålla mig till. De första två förutsättningarna låter bra och vi kan försöka jobba bort "okej grundkondition" på afterbajken.

jofahjalm sa:
1500-1730 är väl en utgångspunkt? Jag har inga förpliktelser att hålla mig till. De första två förutsättningarna låter bra och vi kan försöka jobba bort "okej grundkondition" på afterbajken.
Gött. Jag inleder förhandlingarna med hustrun nu på en gång. Ska det drickas öl måste jag dessutom övertala henne att skjutsa mig... det kan bli knepigt.

"Förhandlingarna" med bättre hälften gick som följer:
Det här verkar kul.

Jag tror inte jag hänger med, men det ska drickas öl efteråt, är jag välkommen tror du.

Öl?!?!

Så jag kommer nog, trött o eländig. Var ska det ölas och skrytas efteråt?

Jag tror inte vi gör Streams huck imorgon.

Öl blir troligen på Blå Porten(heter det så?) eller Nya Carnegie. Inga jävla konstigheter!

Jag anser mig haft större framgång med hustrun. Jag kommer loss och får cykla i a f. Huruvida jag kan deltaga i ölandet är ännu ovisst (och i allra högsta grad tveksamt m a a barnfri helg). Men cykla är ju roligt.

Jay Jay sa:
Jag anser mig haft större framgång med hustrun. Jag kommer loss och får cykla i a f. Huruvida jag kan deltaga i ölandet är ännu ovisst (och i allra högsta grad tveksamt m a a barnfri helg). Men cykla är ju roligt.

Utsökt! Livet handlar om kompromisser. På vägen till rajden stannar du vid bolaget och köper 8 pissljumna Flat Tyre. Jag tar med fällkniven och Dusty Hucker visar hur man shotgunnar starkpangare. Apressbike och bike i ett. Mer nöje till en konstnad av mindre spenderad egentid!

jofahjalm sa:
Öl blir troligen på Blå Porten(heter det så?) eller Nya Carnegie. Inga jävla konstigheter!

Det finns en Blå dörren i sjöstan - inga konstigheter. Blå porten ligger på Djurgården och är stängt för ombyggnad el dyl.
/Den ölbenägna bättre hälften

Får man komma om man är blek, tjock och har jättedyr cykel som man kommer leda nedför det värsta dödset? Jag kan kompensera med hyfsade fotoskills och förhoppningsvis därför vettiga bilder av detta oerhörda event! Dessutom sänker jag ju medelnivån så att andra klåpare kommer känna sig duktigare än vad de är. Win-lose! Eller... Eh...

PS. Jag har liiiite högre däcktryck än Stervelo, men jag kan sänka det tillfälligt. DS.

Eh? Blå dörren finns även i Slussen.
Att äga en cykel hade varit roligt men måste dricka öl på min egna fest istället så kanske nästa gång eller om 20.

Det här vill jag ju haka på nu när punkan är fixad och kedjan smörjd..
Hur gör alla ni som hinkar bärs rent praktiskt.. Har ni tillräckligt nära till HBB för att slippa ta bilen?

Tillbaka
Topp