Hallå alla kakmonster!
Mellan Köping och Kolsva är banvallen sen många år en asfalterad cykelväg.
Men förra året fixade dom till den mellan Kolsva och Uttersberg också (Passerar Karmansbo)
Dock så är den "Bara" grusad men med fint grus som packar sig bra. Risken finns dock att den fortfarande är i mjukaste laget för racerdäck på sina ställen. Har kört delar av den med MTB och det är nästan för bra... :-)
Lite skrynklig på sina ställen eftersom en del av nån anledning gillar fyrbenta havremonster!!!?
Eftersom jag är från trakten (Skinnskatteberg) satt jag och studerade Mzi's färdväg.
Tänkte bara informera om att väg 233 mellan Ramnäs och Färna är den tråkigaste cykelväg som går att finna!!
Nu har jag insett att Misär är det mest positiva man kan säga på Happy så nu kommer ni väl att se fram emot den mer än kakorna!! ;-)
Vägen i sig är platt, spickrak och bara skog och hyggen, dessutom la dom förra sommaren en helt misslyckad ytstensbeläggning som inte alls är skön att åka på...
Ett tips på alternativ väg är att i Ramnäs ta väg 252 mot Surahammar och där svänga in på 608 mot Lisjö, köra den till Odensvi och där ta 605 mot Kolsva sen 250 mot Karmansbo.
Fina kuperade småvägar i varierande landskap och med undantag för en kortare bit mellan Lisjö och Odensvi så är beläggningen kanon. (Så var det i maj när jag trampade där senast) Men blir ett par mil längre än ordinare färdväg.
Men ni kanske får utvärdera 233 efter den här gången och ta nåt annat 3:e Augusti..
Hoppas på att dyka upp på lördag också, låter som några från Fagersta tänkte åka ner och jag hänger eventuellt på dom.
Ska köra Mörksuggan på söndagen så en bättre uppladdning än en kakbuffé kan man inte tänka sig.. :D