[Kalender] Leksands fäbod-enduro

Deltagare:
1. Tobgren
2. Henrik83
3. Henrik83s kompis
4. Porschepake
5. Pontusolofsson
6. Mikipedia_
7. Bullit
8. Simon Lundblad
9. Jofahjalm
10. Rockingman
11. Springpojken
12. Jlehtinen
13. Nollan79
14. UrTomas

Fotor_150365506617352.jpg

Planerade sträckor:
1. Skinnaråsen NV Enduro/DH 0,9km
2. Skinnaråsen DH 1,7km
3. Balkbodarnas flowstig 1,4km
4. Sången svarta 1,3km
5. Ljusbodarna mot sången 1,6km

Samling 10:00 vid parkeringen i Ljusbodarnas fäbod.

Senast ändrad:
Gahhh, en dryg vecka efter min tåoperation. Jaja, vad är väl en bal på slottet ?

Hmm, eller kan man be doktorn gipsa in en SPD kloss kanske?

Lycka till! Det kommer att bli fantastiskt!

Vad roligt att det verkar finnas ett så stort intresse! Tråkigt att du inte kan vara med Bluetail. Du får komma ut och vara lite maskot eller något ändå :)

Helt ok, några nerfallna träd som inte tagits hand om där man fick lyfta runt.
Jag körde med dottern och hennes pojkvän så vi körde inte hela vägen till Forsbodarna så jag har inte 100 % koll på sträckan
F

Nu är första inlägget uppdaterat med en karta. Eventuellt kan 3e sträckan bli sträcka 1. Så kan man parkera bilen där under åket, för att när det är klart parkera vid Ljusbodarna för de resterande fyra sträckorna. Det blir väldigt mycket transport annars... Återkommer om det, och tar gärna emot synpunkter :)

OK nu är det redan fullt. Tog inte ens ett dygn! Jag gör så att om fler visar intresse så sätter jag upp en "reservlista" också, ifall det visar sig att någon inte kan komma. Återigen kul att så många kan vara med!

mikipedia_ sa:
Hur kommer tidtagningen ske? Blir det klocka och googledokument som hos mig lr har du hittat på någe annat bra?
Jag tänkte att vi får köra ett dokument och göra som på happybbq, med en (du ?)som åker ner lite före för att ta emot målgångarna. Tror det fungerar bäst så...

tobgren sa:
mikipedia_ sa:
Hur kommer tidtagningen ske? Blir det klocka och googledokument som hos mig lr har du hittat på någe annat bra?
Jag tänkte att vi får köra ett dokument och göra som på happybbq, med en (du ?)som åker ner lite före för att ta emot målgångarna. Tror det fungerar bäst så...

Toppen.

Dwt ska bli riktigt skojigt!

Så där nu är det bara knappt två veckor kvar till det är dags! Jag har egentligen ingen mer info att komma med än så länge mer än att jag jobbar med lite enklare priser, som går i lite humle-dryckstema :) Hösten har börjat visa sig här sista tiden och det finns goda chanser till att det kommer vara väldigt halt bland mängderna med sten som finns på sträckorna. Snart blir det också dags för mig att åka ut för att göra en sista rekning så att inga träd har fallit över sträckorna och så, kommer försöka ge en liten rapport efter det. Kom att tänka på att det vore roligt att se här i tråden vad ni tar med er för endurovapen och kör på. För min del blir det fullgungarn (här i en icke happykorrekt vinkel och dessutom vårbild, men det var den bilden jag hade just nu), känns som att många sträckor skulle kunna vara ganska tuffa på en stelbakshoj!

Bilagor

• 20170510_165123.jpg
    20170510_165123.jpg
    519.8 KB · Besök: 69
Jag passar på att hetsa lite och Mikipedia_ kommer få det väldigt hett om öronen. ?

Jag kommer köra på min smisknya Trek Remedy som gjorde tävlingsdebut i Falun igår.
IMG_0015.JPG

Trek Slash!

Om man skulle ESS-, Järvsö-, eller Åre-klassa sträckorna, hur skulle du säga att dom är? Dolda gap med ormar? Eld? Svärd?

IMG_2107.JPG

Mathias B sa:
Jag passar på att hetsa lite och Mikipedia_ kommer få det väldigt hett om öronen. ?

Jag kommer köra på min smisknya Trek Remedy som gjorde tävlingsdebut i Falun igår.
Jag återkommer när rätt gaffel sitter på?
Ja det låter toppen Bauer, du har ökat farten med nya cykeln?

Henrik83 sa:
Trek Slash!

Om man skulle ESS-, Järvsö-, eller Åre-klassa sträckorna, hur skulle du säga att dom är? Dolda gap med ormar? Eld? Svärd?
Det finns inga dödsdrop eller så. Men det är stenfest på vissa sträckor, så med tanke på längden och det totala antalet höjdmetrar som ska köras så kommer armarna antagligen bli ganska slitna på de flesta, iaf mina tändsticksarmar blir det :) Svärd kan jag kanske lägga ut vid stigkanterna ifall det inte räcker med sten ;)

Jag kommer med hänglåset från Halifax:

orangafaran.jpg

Foto från Jlehtinen

Är det tillräckligt få ormgap för att man ska vilja rejsa i öppen hjälm?

jofahjalm sa:
Jag kommer med hänglåset från Halifax:

Foto från Jlehtinen

Är det tillräckligt få ormgap för att man ska vilja rejsa i öppen hjälm?
Vad bra, det blir nog lite lättare med tidtagningen om jag känner igen några cyklar redan innan. Verkar vara några riktigt feta hojar!
Jag tror att det är bra med en hjälm som skyddar lite extra om det finns planer på att köra fort. Men jag har själv kört där en del med vanlig öppen hjälm, aldrig kraschat där så den har inte satts på prov heller ;)

Tillbaka
Topp