[Kalender] Randonée 400 km Barkarby 2025-04-30, Sandviken

Hade som sagt bristfällig träning, inga tidigare randolopp den här och förra säsongen och en bråkig axel så tyckte att det var en bra idé att försöka klamra mig kvar i klungan. Jag tyckte att det blev jobbigt. Första gången jag övervägde att släppa var någonstans runt Älvkarleby, men eftersom jag insåg att jag skulle få cykla hem själv i motvinden i så fall så tänkte jag att jag kör tills det brister på riktigt. Frös om fingrarna fram till Uppsala, men bytte sen till vinterhandskar och tyckte att det funkade bra sen, även om jag inte kunde få i mig någon annan energi än gels och sportdryck. Fantastiskt fin måne under hela natten, men inga bilder på den p g a högt tempo och tidigare nämnda klumphandskar.

Kaffe och varmkorv i Gävle där lokala klientelet undrade om bristen av hår på mitt huvud var p g a aero. Det är det inte, men orkade inte dra av mig benvärmarna för att visa mina rakade ben.

På sätt och vis lättare i motvinden hem eftersom det blev jobbigare för den som tog förningarna, men kan inte hålla räkningen på alla gånger jag tänkte att nu skiter jag i det här. Jag blev tvungen att ligga en bit över min tröskel i kortare uppförsbackar och vid den första längre stigningen innan Dalkarsmassivet släppte jag på riktigt, men då farten av någon anledning drogs ner gnetade jag mig tillbaka. Broöppning i Kungsängen Stäket, misär för alla utom mig. Stämplade in tillsammans med dom andra på strax över 14 timmar. Skrapade ihop 2 timmar i z4 och uppåt, precis som en 40-milare ska vara.

Två bilder från där vi var stillastående:
IMG_7990.webp

IMG_7992.webp

Senast ändrad:
“Livetrackingen" på ebrevet visar att ett starkt gäng bestående av nästan alla startande passerade Gysinge för 50 min sedan. 2 dnf i listan

Jag tappade kontakten med klungan vid rondellen i Stäket på grund av lite olika vägval och bestämde mig för att det var dumt att jaga ikapp med 39 mil kvar. Från strax innan Uppsala till Gysinge fullständigt tvärvägrade magen att ta emot någon energi över huvud taget, tror jag lyckades tvinga i mig fem gels och en macka totalt, men jag har inte riktigt fattat hur man gör när man bryter så jag fullföljde ändå.

Jag var väl tunt klädd för ett par minusgrader och väldigt kalla dimmor. Med sommarhandskar och bara en väst blev det väldigt kallt. Även mitt tunnaste vindprassel och vindskyddade handskar gjorde skillnad även om jag började känna mig varm först påväg in mot Gävle.

Att inte få i mig tillräckligt i Gävle blev väldigt avgörande. Jag hade med mig ca 350 g pulver och fyra Flapjacks (knappt 200 g). En del av det kom med hem. Då står jag på minus. Vi brukar ha lite mindre stress vid frukosten. Tre hårda förningar i rad från våra tre starkaste innan Järlåsa tömde mig helt.

Detta var min fjärde och klart långsammaste Gävlerunda. Det var dock den hårdaste för mig. Det säger kanske lite om formen.😀

Goddammit vilken runda!
Rejält impad av Sörmans förningar. Men det var en ära att köra med er alla! Stort tack!

Dåligt med bilder här också pga kylan. Men knäppte iaf älven i Gysinge och en after-rando bild på slitna gubbar i Barkarby. Ses framåt i Randokalender som i år bjuder på fest varje helg!
IMG_3687.webp

IMG_3692.webp

Har gjort några ändringar i Gävle kring den rondellen. Även lagt in ett par uppmaningar om GC. Hoppas det blir bättre nu.

Även tagit bort den stökiga GC delen i Knivsta
Tack @Mange. för nya dragningen

Tillbaka
Topp