[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Skulle verkligen vara roligt om det gick att få till. Behöver absolut inte vara så frekvent, men om man kunde få positionsuppdateringar t.ex. en gång i timmen skulle det bli mycket lättare att följa Sverigetempot 2020. Finns förvisso en charm i en viss osäkerhet men när det kan bli 50 mil eller mer mellan uppdateringarna blir det t.o.m. lite mkt kremlologi över det hela för min smak. Men jag inser att det är begränsade resurser och att det är viktigare att se till att det funkar för de riktiga cyklisterna än för internetvarianterna.

GoranS sa:
Skulle verkligen vara roligt om det gick att få till. Behöver absolut inte vara så frekvent, men om man kunde få positionsuppdateringar t.ex. en gång i timmen skulle det bli mycket lättare att följa Sverigetempot 2020. Finns förvisso en charm i en viss osäkerhet men när det kan bli 50 mil eller mer mellan uppdateringarna blir det t.o.m. lite mkt kremlologi över det hela för min smak. Men jag inser att det är begränsade resurser och att det är viktigare att se till att det funkar för de riktiga cyklisterna än för internetvarianterna.
Fördelen med spotwalla.com är att det funkar med en uppsjö av prylar. iOS och Android både manuellt och automatiskt. Och även SPOT, Garmin Inreach och andra liknande.

Jag är helt teknikneutral. Så länge jag får några cyklistrepresenterande prickar att följa på en karta så är jag nöjd!

nisseson sa:
GoranS sa:
Lysande initiativ. Vore kul om det "slog igenom" i den svenska randovärlden. Fatta vad många prickar vi internetcyklister kommer att ha att följa. :-)

Positivt, men be inte om för mycket nu. Snart kommer happy kräva internetcyklingsuppdateringar i forumform på varenda pendelcyklist morgon och kväll, och då sitter du fast framför datorn 24 timmar per dag fram till evigheten :-)
Nja, det får vara riktiga långpendlaren om jag ska vara intresserad i så fall. Är det under 20 mil får det vara.

GoranS sa:
nisseson sa:
GoranS sa:
Lysande initiativ. Vore kul om det "slog igenom" i den svenska randovärlden. Fatta vad många prickar vi internetcyklister kommer att ha att följa. :-)

Positivt, men be inte om för mycket nu. Snart kommer happy kräva internetcyklingsuppdateringar i forumform på varenda pendelcyklist morgon och kväll, och då sitter du fast framför datorn 24 timmar per dag fram till evigheten :-)
Nja, det får vara riktiga långpendlaren om jag ska vara intresserad i så fall. Är det under 20 mil får det vara.

Synd att jag har gått i pension. Min pendling var 21 mil :-) (Grenå till Odense)

Daniel

bsandborgh sa:
GoranS sa:
Fördelen med spotwalla.com är att det funkar med en uppsjö av prylar. iOS och Android både manuellt och automatiskt. Och även SPOT, Garmin Inreach och andra liknande.

Jag har aldrig använt SWConnect (iOS), men det är lite intressant att Bubbler kan rapportera om batteriet. Längst ned om man klickar på en av cyklisterna. "HB" använder Bubbler och har 97% av batteriet.

Detta tycker jag är lite (barnsligt) roligt. Hoppas vinden avtar innan de når den här sidan. Den är inte att leka med just nu.

dlridings sa:
GoranS sa:
nisseson sa:
GoranS sa:

Synd att jag har gått i pension. Min pendling var 21 mil :-) (Grenå till Odense)

Daniel
Jag antar att du inte cykelpendlade fram och tillbaka varje dag.

Nyss anlänt till Linköping. Snäll natt inget regn inte så farlig motvind. Två punker rättvist fördelade inom familjen.

Bilagor

• 20190705_054150.jpg
    20190705_054150.jpg
    298 KB · Besök: 230
Tre aktiva flaggor/prickar att följa: Wei, ehiP och Samsung S8. De två förstnämnda skulle jag gissa är welovewei och emilh. Den sista känns svårgissad. Enda gissningen jag kan komma med är Schlocum som ju hävdade att han/hon skulle testa att köra med tracking.

Det finns också en fjärde flagga/prick på rutten, JockeR, men den fastnade i Nyköping och har inte rört sig på många timmar. Misstänker att detta är en Stockholm CK:are med Regeheim som efternamn.

GoranS sa:
Tre aktiva flaggor/prickar att följa: Wei, ehiP och Samsung S8. De två förstnämnda skulle jag gissa är welovewei och emilh. Den sista känns svårgissad. Enda gissningen jag kan komma med är Schlocum som ju hävdade att han/hon skulle testa att köra med tracking.

Det finns också en fjärde flagga/prick på rutten, JockeR, men den fastnade i Nyköping och har inte rört sig på många timmar. Misstänker att detta är en Stockholm CK:are med Regeheim som efternamn.

Schlocum och JockeR är densamma. Mumsar frukostbuffé med resten av gänget i Ödeshög.

Schlocum sa:
GoranS sa:

Schlocum och JockeR är densamma. Mumsar frukostbuffé med resten av gänget i Ödeshög.
Ah, bra upplysning. Och när pricken med i (Ödeshög)matchen också.

Finns en flagga (Lisa) som står placerad inne i Sthlm. Någon som vet om hon startade och det bara är teknikstrul eller om hon DNS:ade?

dlridings sa:
Finns en flagga (Lisa) som står placerad inne i Sthlm. Någon som vet om hon startade och det bara är teknikstrul eller om hon DNS:ade?

Det kan också vara någon som anslöt sig till positionssidan men inte kör loppet.
Om jag inte är helt missuppfattat läget finns det dock en Lisa som hade för avsikt att köra loppet.

Vi har lämnat Lisa till vargarna. Vi är nu i Ödeshög. Jag gissar att hon är i faggorna. Antingen strax före eller efter. Vi har gjort tappra försök att äta upp buffen på Rasta så hon kan nog vara både ifatt och förbi om inte vargarna har tagit henne. Lisa har en prick, Grimpeuse trodde hon hade en prick och själv har jag inte försökt (tänkte om familjens datatekniker går bet så är det nog inte trivialt)

OK, nej, jag ser ingen prick vid Ödeshög längre.

Angående Samsung S8 misstänker jag att det är Hagen Bender. På pricken/flaggan står det HB och hovrar man över den dyker hhaaggeenn upp.

Grimpeur sa:
Vi har lämnat Lisa till vargarna. Vi är nu i Ödeshög. Jag gissar att hon är i faggorna. Antingen strax före eller efter. Vi har gjort tappra försök att äta upp buffen på Rasta så hon kan nog vara både ifatt och förbi om inte vargarna har tagit henne. Lisa har en prick, Grimpeuse trodde hon hade en prick och själv har jag inte försökt (tänkte om familjens datatekniker går bet så är det nog inte trivialt)

Lisa har nog glömt att trycka på ”Start tracking” eller vad det nu heter i SWConnect. Grimpeuse har förmodligen inte gått med i Randonneurs Sverige, så hennes markering är privat, bara för henne.

Frågan är nu om Lisa kommer att vara detta lopps motsvarighet till spökfinnen i TABR och helt plötsligt bara ploppa upp vid målet.

Det mest spännande är alltid att följa rapporteringen, eller bristen på den.
Bar kört/rapporterat i natt och morse. Skönt att ni slapp regn.
Nu gissar jag att Emils gäng har börjat samla höjdmeter Bankeryd - Landvetter. Benet över Mullsjö känns.

Mitt intryck från instagram är att ett ganska stort gäng håller ihop. Det också ut som de håller hyfsade matpauser vilket gör det lättare att hålla samling. Det är säkert lite skillnad på hur mycket dragjobb folk gör men det går nog fint att hålla ihop tills folk börjar bli riktigt sömniga och antagligen önskar olika upplägg.

Kört 34 mil nu, är i Mullsjö. Det gick allt annat än fort hit! Liten klunga, dvs jag och frun. All ork försvann strax innan Jönköping sedan började backarna. Ingen bra kombo om man vill cykla fort. Nuvarande plan är att att trampa på och hoppas orken återvänder.

Tillbaka
Topp