[Kalender] Randonnée 200 Barkarby

nypan sa:
Rundan är samma som förra året: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zkgbqlvldevraohn
Däremot rekommenderar jag att man använder en alternativ väg genom Akalla pga att Akallalänken inte är lämplig för cykling just nu (och inte annars heller).
Förslag på alternativ väg genom Akalla:http://kartor.eniro.se/m/ioKV5

Uppdaterar även i första inlägget.

Ok det där är ju precis i början, då borde skallen fortfarande fungera.
"inte svänga ut på Akallalänken, inte svänga ut på Akallalänken"

Jaha, nu börjar det - klart.se har lyckats få upp några regnstänk vid Järlåsa på lördag. Och yr.no har också risk för stänk.

Såg också bunten startkort. Imponerande antal minst sagt och det kommer inte att saknas sällskap längs vägen oavsett tempo. Blir hur kul som helst.

Jisses, 80 anmälda. Galet! Men lite skönt då man ju, som sagts, bör ha lätt att hitta sällskap.

Hur är det förresten med lämpliga/vanliga stämpelplatser på de olika ställena?

Förra året stämplades det på pressbyrpn i Sigtuna, ICA i järlåsa och fiket i skokloster. Järlåsa öppnar inte förrän 12 så man får ta det lugnt dit eller hitta ett stämpelalternativ.

Jinxar vädret genom att önska lika fint vårväder som förra året!

GoranS sa:
Jisses, 80 anmälda. Galet! Men lite skönt då man ju, som sagts, bör ha lätt att hitta sällskap.

Hur är det förresten med lämpliga/vanliga stämpelplatser på de olika ställena?

Nytt rekord tror jag. Förra året var det 68 som då var nytt rekord och det kan nog bli grupper som passar dom flesta.
Stämplingarna är i Sigtuna, Järlåsa, Skokloster och så slutstämpling i Barkarby.
Sigtuna har flera alternativ men mitt inne på stora gatan ligger pressbyrån och en ICA ( vill jag minnas).
Järlåsa är det Handlarn som är informerad om vår ankomst.
Skokloster är det Skoklostermacken som är informerad och det är dessutom ett toppenställe som är en kombination av restaurang, snabbmat, fika och livsmedel.
Slutstämplingen i Barkarby sker på Lilla Barkarby (restaurang/pub/KBCK Klubbstuga)

Noterar att handlarn i Järlåsa förbättrat öppettiderna och öppnar redan vid 10, inga problem med stämpling i Järlåsa alltså.

Lysande. Då borde det lösa sig med med både sällskap och proviantering+stämpling. Sen är det bara att hoppas att de där regnmolnen håller tillräckligt nordlig bana s.a. man slipper bli närmare bekant med dem.

Kom på att jag måste sätta ihop räsern. Karbång ska det rullas på har jag bestämt mig för så det blir till att mecka i kväll.

Marte sa:
Noterar att handlarn i Järlåsa förbättrat öppettiderna och öppnar redan vid 10, inga problem med stämpling i Järlåsa alltså.

För oss som är halvkrassliga och kanske tänkte lite fel när det gäller chips/trainer-kvoten under vintern är det nog mer intressant när de stänger :)

Nypan har kollat alla kontrollerna så det är öppet. Det betyder att vi kommer kunna fylla på mat i Järlåsa och fika i Skokloster. Längtar som en galning.

Hmm... inser till min stora besvikelse att jag inte har lyckats anmäla mig i tid. Finns det möjlighet att anmäla sig på plats (om jag säger typ "snälla snälla snälla snälla" och lägger huvudet på sned)? Eller måste jag svartköra i så fall?

Kom för övrigt på att senaste randonnéen jag körde var den här rundan förra året. Så det börjar väl bli dag igen.

Jag blir alltid så förvirrad inför vårens brevet premiär. Var det jättelite eller jättemycket vin man ska dricka kvällen innan? Var det under eller över 40 som gäller? Kommer knappast kunna sova inatt!

kitzblitz sa:
Jag blir alltid så förvirrad inför vårens brevet premiär. Var det jättelite eller jättemycket vin man ska dricka kvällen innan? Var det under eller över 40 som gäller? Kommer knappast kunna sova inatt!

För min del är det över 40 som gäller. Kilometer efter dig då du går i mål alltså!

Snart dags för grabbens sista fotbollsmatch. Är väl hemma till tio. Kommer bli prima att klippa en vinare och förbereda inför imorgon då.

kitzblitz sa:

Ginåtonic funkar väl det med hoppas jag.

Jag visst inte att 40 var en officiell åldersgräns.

Och utom KBCK deltagande verkar det vara flera riskfaktorer, som t.ex total stopp med tåg från söderort.

Kolla gärna om jag har uppfattat rätt! Om ja, så får vi ordna en snygg klunga som cyklar till start :-)

Var ser du att det ska vara totalstopp med tåg söderifrån. Verkar som att Uppsala-linjen inte kör tåg mellan Älvsjö och centralen samt att det blir cykling mellan Spånga och Barkarby, men bortsett från det ser jag inget på sl.se.

Ja du. Jag kollar nu på mobilen (istället för datorn) och det verkar helt ok till Spånga.

Man får väl lita på det :-)

Ursäkta isf false alarmen.

MattiasK sa:
Hmm... inser till min stora besvikelse att jag inte har lyckats anmäla mig i tid. Finns det möjlighet att anmäla sig på plats (om jag säger typ "snälla snälla snälla snälla" och lägger huvudet på sned)? Eller måste jag svartköra i så fall?

Kom för övrigt på att senaste randonnéen jag körde var den här rundan förra året. Så det börjar väl bli dag igen.

Västerås 300km 'En backe till' nästa lördag den 16 april, finns platser kvar.

Hur hittar man till Västerås? Det är enkelt. Samma väg som ni tar till fjällen, fast sväng inte av stora vägen i Enköping utan fortsätt en bit till.

Nu är han frisläppt från korttidsboendet.

Bilagor

• DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    117.8 KB · Besök: 30
Tillbaka
Topp