Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - den \"nya\" höstrundan
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Steel is Real sa:Härligt!
Jag håller tummarna för att det blir slutstämpling hos nya ägarna på LB. Verkar ju lovande enligt hemsidan iaf, där de skriver att de skall driva krogen i samma anda som tidigare och att de kommer utöka med favoritöl från andra delar av världen. Hoppas bara att män/kvinnor i trikåer fortfarande är välkomna....
Steel is Real sa:Härligt!
Jag håller tummarna för att det blir slutstämpling hos nya ägarna på LB. Verkar ju lovande enligt hemsidan iaf, där de skriver att de skall driva krogen i samma anda som tidigare och att de kommer utöka med favoritöl från andra delar av världen. Hoppas bara att män/kvinnor i trikåer fortfarande är välkomna....
GoranS sa:Är det spåret enligt https://www.gpsies.com/map.do;jsess...6731F9C43FD711045.fe2?fileId=zkgbqlvldevraohn som gäller? Har för mig att det var funderingar i någon tråd efter en tidigare upplaga att ändra lite på slutet s.a. man skulle köra GC-bana på någon bit.
Havoc 5 sa:Jag är anmäld.
Då lusten börjar tryta tänker jag dock bara köra om det inte regnar.
Planen är att köra lugnt, stanna och äta god lunch.
Jag orkar inte stressa mer och vill bara njuta av de här sista cykelturerna.
Säsongen är slut och nu är jag/ vi värda att koppla av tycker jag.
Hoppas nån annan vill chilla också annars kör jag själv.
Mike
GoranS sa:Hur många anmälda är det?
nypan sa:Släppte iväg ett glatt gäng imorse som trots morgonkylan var vid gott humör.
För några var det premiär, för en var det 201:a starten.
GoranS sa:En mektabbe i går kväll ledde till ett fantastiskt registrerat rullsnittet.
GoranS sa:Sen måste jag försöka lära mig bästa vägen genom Barkarby handelsplats vad gäller cykelbana och bilväg. Nu kändes det som att jag konstant valde fel.
nypan sa:Snyggt Mats!
Jag var förbi i veckan och hade lektion i den ädla konsten att slutstämpla :-)
Hur hade ni det under rundan?
Då det finns en officiell rutt och denna ska följas är om jag fattat det rätt egna improviserade alternativ inte ok. Privat skulle jag absolut inte välja att cykla genom handelsplatsen.izar sa:GoranS sa:Sen måste jag försöka lära mig bästa vägen genom Barkarby handelsplats vad gäller cykelbana och bilväg. Nu kändes det som att jag konstant valde fel.
Den bästa vägen är att att köra längs vattnet bort till Kallhäll. Sedan upp för backen höger på Passadvägen över järnvägen precis innan vägen svänger till vänster in mot östra Jakobsberg. Sedan är det bara fortsätta rakt fram på den breda fina fina cykelbanan fram till Österdalsvägen där man svänger till vänster på cykelbanan som gott ner mot Barkarby station.
Att hålla på och cykla vid handelsområdet är vara dumt/dåligt och farligt när det finns bra vägar att cykla på.
DH sa:nypan sa:Släppte iväg ett glatt gäng imorse som trots morgonkylan var vid gott humör.
För några var det premiär, för en var det 201:a starten.
Varför klär sig så många i svart (?).
Ere inte bra att synas på vägen?
Dagsljus och man vet att man går i mål innan skymning då tycker inte jag det spelar så stor roll.
Även i dagsljus syns varselkläder, eller åtminstone ljusa kläder, väldigt mkt bättreMrGunnar sa:Dagsljus och man vet att man går i mål innan skymning då tycker inte jag det spelar så stor roll.
HåkanC sa:Även i dagsljus syns varselkläder, eller åtminstone ljusa kläder, väldigt mkt bättreMrGunnar sa:Dagsljus och man vet att man går i mål innan skymning då tycker inte jag det spelar så stor roll.
Kolla en gång till på Nypans bild i: https://happyride.se/forum/read.php/1/3422599/3425379#msg-3425379
Vem/vilka syns egentligen bäst där?
Den svartklädda skocken till vänster eller den erfarne randonneuren (201:a loppet?) till höger?
/Håkan