Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 300 Täby (Saltluft)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Peth sa:Vädret verkar ju lovande!
Hasse#7 sa:Bra jobbat allihop! Inte världens längsta tråd men ibland blir det så. Kanske nån mer RR?
nieves sa:Kö-rapport:
Med sliten lekamen och trögrullad (tappade 10-20m i varje nerförslut) cykel var det bara att inse att den här gången tar det lite tid att ta sig runt. Sagt och gjort så trampade jag och Marie i typisk Audax-fart (24kph) och drog oss inte för att slarva iväg lite tid vid stämplingarna. Strax innan Furusund mötte vi först en solo-utbrytning bestående av ett glatt leende och kort därefter klungan som inte heller såg direkt molokna ut. Det var enda gången vi hade sikte på andra deltagare.
Det blev lite kul att få agera guide kring en bana som jag cyklat ett flertal ggr och verkligen uppskattar, det finns många guldkorn att se och uppleva. Vägen kring sjön Largen med dess kringelkrokiga dragning, sträckningen mellan Norrtälje och Älmsta (efter riksvägen), avsnittet mellan Hallstavik och Hargs hamn mm. Vädret var hyfsat med ett kort regn vid Grisslehamn, efter pizzan där så var det uppehåll hela vägen och t.o.m lite sol på rakan till Gimo.
Vi var sena in i Knutby så det blev en slät kopp kaffe på restaurangen innan den sista stinten på dryga 60k togs an. Efter Gottröra var det lyse på efter att ha bevittnat en makalöst vacker solnedgång. Resten av resan gick utan incidenter förutom en nyfiken fladdermus som krockade in i min hjälm, jag tror och hoppas att den lille krabaten klarade kollisionen lika bra som undertecknad. Det var 2 nöjda cyklister som slutstämplade på Shell strax efter 22, mycket cykelsnack blev det om cykelresor, stapatser mm. Med bra sällskap är 15h egentligen nästan lite kort :)
Foton kommer