I mål vid 21:30. Det utlovade misärvädret uteblev nästan helt; lite blåsigt på raksträckan efter Jönåker men annars rätt lugnt. Jag tog första tåg ner från Uppsala och kunde starta strax innan 8 (tack Grimpeuse som lämnat kort i starten)! Körde i eget tempo, träffade dock rätt många cyklister mot Oskarshäll inklusive tandemcyklisterna som verkade vara på bra humör. Mötte tror jag största klungan i vingåker.
Fina vägar! Särskilt sträckan från Åker och söderut, liksom strand och kustcykling hela vägen längs Bråviken och upp till Nävekvarn. Mycket blommande träd, och många zoologiska observationer : Blev först väckt av ett par vuxna rådjur som brakat över diket några meter ifrån när jag tog power-nap i en solig glänta söder om Åker. en flera rovfåglar; gäss, sothöns, tranor utanför Studsvik och som avslutning en nyfiken men något förvånad älgko på vägen strax innan Vagnhärad. Stora klungan hade tydligen träffat på några vuxna vildsvin också; vet inte om jag är glad eller besviken att inte fått se dem på nära håll.