[Kalender] Randonnée 300KM Södertälje

"Fan, fan, fan" för att citera en trött emigrerad gubbe. Det kommer inte att gå att komma iväg på den här. Otroligt fin rutt som jag gärna skulle tugga mig runt. Ha så kul ni som får köra.

Anmälde mig. Behöver milen, har inte hunnit cykla en meter sedan Barkarby-30-milaren på grund av anledning.

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skriver inte i tråden för att jag kommer
> missa en av mina favoritrundor denna gång.

Du kommer att missa en härlig majrunda.

Kolmården:
S30.jpg

Lycka till alla ni som ska köra. Vi blir 11 stycken som kör Malmö-Halland ToR 300k + några 400k

I Skåneland blir det 5-6 m/s och sol med 5-10 grader.

Jeppe_E skrev:
> Lycka till alla ni som ska köra. Vi blir 11
> stycken som kör Malmö-Halland ToR 300k + några
> 400k
>
> I Skåneland blir det 5-6 m/s och sol med 5-10
> grader.

Eller 3-5 m/s och upp.mot 14 grader?

NLC skrev:
> Jeppe_E skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lycka till alla ni som ska köra. Vi blir 11
> > stycken som kör Malmö-Halland ToR 300k +
> några
> > 400k
> >
> > I Skåneland blir det 5-6 m/s och sol med 5-10
> > grader.
>
> Eller 3-5 m/s och upp.mot 14 grader?

Ja, eller det.. Det har ju bara blivit bättre och bättre ju längre in i veckan vi kommit :D

Det blev 23 st anmälda. En sann randonneur bör alltid vara förberedd på att vädret kan överraska så bäst är att stoppa ner solskyddsfaktor och extra vattenflaskor.

Grimpeur skrev:
> Det blev 23 st anmälda. En sann randonneur bör
> alltid vara förberedd på att vädret kan
> överraska så bäst är att stoppa ner
> solskyddsfaktor och extra vattenflaskor.

;-)

Snöflingorna är bortplockade från kartan och det finns risk för sol frampå eftermiddagen. Det blir nog fint det här.

Det ser ut som att det kommer vara rejäla nordanvindar enligt yr. Finns kontrollernas öppettider på korten? Tänker att det finns chans att i medvind och hybris köra nästan för fort ner, men sen få kämpa ganska rejält i 8 m/s motvind på hemvägen.

Och en liten fråga till : Skulle det gå att lämna startkort på macken och starta lite efter 07? Det verkar svårt att komma fram med kollektivtrafik från orter norr om Märsta till Östertälje tidigare än 7:24 (och även tidigaste tåg på Märstalinjen kommer 6:54 vilket inte är helt realistiskt ...)

Senast ändrad:
JLarsson skrev:
> Detta kommer bli skoj. Undrar om nordan kommer att
> böja av till med- eller motvind längs med
> Bråviken.

Gissa, känner du Murphy?

JLarsson skrev:
> Detta kommer bli skoj. Undrar om nordan kommer att
> böja av till med- eller motvind längs med
> Bråviken.

Blir nog kantvind sista biten längs med Bråviken.

Ska träna i Oskarshällsbacken och dess närhet i morgon så ser du någon som viftar intensivt så är det jag.

Lycka till ni som kör!

Jag är besviken på vädret, det här såg ju ut att kunna bli episk misärinternetcykling häromdagen men nu tittar solen fram i Stockholm. :-(

Jag blev oväntat tvungen att jobba inatt, så jag körde 12 mil solo igår istället. Ingen episk misär, men det regnade lite i alla fall. Alltid nåt.

Jag o frun har kört 10 mil o fikar nu på ett kalasfik. Inte en droppe regn so far. De som kör fort har alla möjligheter att göra så. Vi siktar på 14-15h

Tätgruppen har precis lämnat Oskarshällsbacken. Ari såg pigg ut och det gjorde de andra också. Det mest spännande var att han hade knäckt sin fina kolfibersadel på mitten efter att dragit ner i en grop. Kan meddela att silvertejp håller ihop det hela.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    111.2 KB · Besök: 11
  • image.jpg
    image.jpg
    93.8 KB · Besök: 10
  • image.jpg
    image.jpg
    79 KB · Besök: 8
Det blev en finfin runda igår. Misären lyste med sin frånvaro. Förutom 1 mila hällregn innan Nyköping så var det torra vägar. Visst var det en del vind och ganska mycket kantvindskörning. Segaste sträckan för min del var efter Oscarshäll, jag tar jag tryckte in för mycket pommes helt enkelt. Efter em ganska lång dag kom vi tillbaka till Södertälje strax efter åtta. Tack Ari, Erik och Anders för all draghjälp,

Senast ändrad:
I mål vid 21:30. Det utlovade misärvädret uteblev nästan helt; lite blåsigt på raksträckan efter Jönåker men annars rätt lugnt. Jag tog första tåg ner från Uppsala och kunde starta strax innan 8 (tack Grimpeuse som lämnat kort i starten)! Körde i eget tempo, träffade dock rätt många cyklister mot Oskarshäll inklusive tandemcyklisterna som verkade vara på bra humör. Mötte tror jag största klungan i vingåker.

Fina vägar! Särskilt sträckan från Åker och söderut, liksom strand och kustcykling hela vägen längs Bråviken och upp till Nävekvarn. Mycket blommande träd, och många zoologiska observationer : Blev först väckt av ett par vuxna rådjur som brakat över diket några meter ifrån när jag tog power-nap i en solig glänta söder om Åker. en flera rovfåglar; gäss, sothöns, tranor utanför Studsvik och som avslutning en nyfiken men något förvånad älgko på vägen strax innan Vagnhärad. Stora klungan hade tydligen träffat på några vuxna vildsvin också; vet inte om jag är glad eller besviken att inte fått se dem på nära håll.

Det blev en extra lång dag. Hustrun gillade inte alls backarna, som naturligtvis var talrika. Från Nyköping och hem blev det limp home mode, slutstämplade 2300. Vi fick dock inget regn på oss, men såg att det måste regnat rejält på sina ställen.

Mellan Vagnhärad och Järna samt efter Järna var det ny beläggning som sög i sig allt ljus, dessutom inga målade linjer en så det fanns inga referenser.

Tillbaka
Topp