[Kalender] Randonnée 400 km - Barkarby 2023-04-29

Stendött i Gysinge, men har regnat i en timme nu iaf. Inte så mycket medvind heller.

2023-04-3006.13.388546326169074379551.jpg

Blev en DNS för mig i Uppsala efter ekerbrott. Pendeln hem och har sovit, ätit lång frukost och nu dags att cykla och hämta bilen och ev se om jag kommer samtidigt som några som kört hela rundan. Blir lite perspektiv på hur länge vi brukar cykla på rundorna och förstår dom bättre nu som säger man är tokig som är ute och cyklar på nätterna. Men snart dags för en annan 40 milare

Börjar rulla från Uppsala runt 13. Undra om man kommer stötta på några tappra cyklister på vägen hem.. får köpa en Piggelin och spana läget på ICA kanske.

Senast ändrad:
20230430_115002.jpg

Utstämplad 1145 tack för idag. Ska cykla hem till uppsala, men först randoblicken och ett paket colanappar. Var dåliga förutsättningar för att cykla snabbt idag, mest kant och motvind och bortdomnade fötter, så bara nöjd över att gnetat i mål. Blev nog 45 min stopptid till slut.

Visa bilaga 622897

Utstämplad 1145 tack för idag. Ska cykla hem till uppsala, men först randoblicken och ett paket colanappar. Var dåliga förutsättningar för att cykla snabbt idag, mest kant och motvind och bortdomnade fötter, så bara nöjd över att gnetat i mål. Blev nog 45 min stopptid till slut.
Tinder-selfie ju

Hur mycket käkade du totalt?

Få se, 8 hi5 gels, 7 bars av olika slag, uppsala: colaburk, gävle: två bananer, cola, french hotdog, uppsala: två ostfrallor, liten grillchipspåse och apelsinjuice (blev less på sött och cola här...) och en colanappar som blev över. Drack 4a flaskor vatten, fyllde en vid varje stopp förutom Gysinge där jag började dricka på andra flaskan. Åt för lite men tyckte alla bars smakade skit till slut så kunde inte få i mig någon efter 2/3 av loppet, men var lite av en miss pga östervåla inte var öppet när jag passerade. Tryckte en koffeintablett vid 02-slaget också.
Tinder-selfie ju

Hur mycket käkade du totalt?

Ska, brukar, inte det det här loppet starta 23:00. Nu blev det en lång natt.
Det var när vi kunde sitta på LB, hotellobbyn är inte riktigt lika bra i det avseendet.
Personligen tycker jag att 23 är sent och det är svårt att motivera sig att hoppa i bibs vid 22 efter ha tagit en powernap någon timme innan.
Som du säger blir 21 en lång natt, så kanske 22 kan vara en kompromiss. Vi kan testa om 2v när det blir revansch på rundan.

En fördel med att starta 23 på fredagen är att det kan vara öppet i Östervåla, när man passerar där. Det har iofs funkat ändå så kanske inte så viktigt. Sen gör den här rundan sig bättre närmare sommaren, men i år kunde man ju välja.

Någon som vet hur det gick för Marie..?
Jag tror nämligen vi MÖTTE henne i skogarna innan Gysinge. Det var hennes första brevet, trist om hon kört banan åt fel håll..!

Inget kort på hotellet i dag, jag har mailat Marie, hoppas allt är ok.
Förstod inte att det var hennes första brevet, trodde hon var i sällskap av någon annan i sällskapet.
Hur gick det för Aleksei från finland, jo jag passerade honom ngn gång mellan Uppsala och Gävle men kom i mål.
Och Svante kom in i god tid, starkt kört!

en liten RR
fick lite sömn och vila innan det var dags att bege mig till start, velade lite mellan kläderna men det vart ok.
17 av 23 startande, 13 av 17 i mål.
Oscar rullade in till start med punka för att öka spänningen lite.
start kl 21 eller 22 eller 23 som det dryftas om kan man ju diskutera, men vi kan köra på 22 nästa gång som Magne säger.
Vi rullade ut och ganska strax drog en grupp på 5 iväg. resterande borde varit 10 pers, tror vi alla höll ihop till utfarten av Upplands Väsby men sedan fick jag bara ihop 9 personer som decimerades till 8. men kan ha fel där.
Vi rullade på i skönt tempo, i Rosersberg swishade punkakanonen Oscar och David förbi.
Men strax innan Märsta fick jag punka, Aleksei låg och sladdade lite efter gruppen men tänkte att han är i kapp dem strax.
Svante rullade förbi när jag var typ klar.
Rullade om honom i Märsta men vd utfarten stod Anders med punka, han är lite starkare än mig så tänkte att här kan vi hjälpas åt i mördarvinden. Men han gav upp efter några meter då däcket bulade sig.
Skulle kanske inte ha stannat för nu vart jag kall och stel och hade svårt att få upp fart i benen.
Kom förbi Svante igen en bit utanför Uppsala.
Gjorde ett snabb korv å Puckostopp i Uppsala och trampade sedan ut... i vind å regnet. Stannade till vid sista rödljuset och fixade liners i handskarna, sedan var det bara att borra ner sig i pinnarna och bocken samt njuta av den vackra slätten. FAN vad jag ogillade den när det var the main road till Norr, kan inte säga att den var roligare nu.
Var rätt less när jag kom upp till Älvkarleby men njöt av älven och vyerna. Så kom Gävle.. men det var låååångt till CircleK. När jag rullade in så fick jag lite glädjerus av att se andra cyklar, flera cyklar!! KAffe, korv, bulle toa i rätt bra fart sedan kunde jag rulla ut med 5 andra. vilken lycka!
Vi höll ihop till Sandviken där vi blev två grupper om 3, men i Gysinge vart vi 6 men vi tre som var i förtruppen trampade på lite innan och drog ner till Östervåla för proviant och förhoppningsvis toa, vart lite omklädning med i vårsolen.
Vi trampade på ner till Uppsala där vi vart lite splittrade, men plötsligt vart vi alla 6 igen och en som njöt av rullen från gruppen ner till typ barkarby tror jag.
Tung tur och gott sällskap på vissa valda delar :)
tack tack!

Inget kort på hotellet i dag, jag har mailat Marie, hoppas allt är ok.
Förstod inte att det var hennes första brevet, trodde hon var i sällskap av någon annan i sällskapet.
Hur gick det för Aleksei från finland, jo jag passerade honom ngn gång mellan Uppsala och Gävle men kom i mål.
Och Svante kom in i god tid, starkt kört!
Det var Marie vi mötte, hon hade tagit lite fel rutt men tog sig till Sandviken, sedan tillbaka till Österfärnebo där hon blev upphämtad.
Men allt gick bra, krafterna tog slut och vi ser henne förhoppningsvis snart igen :)

I min Wahoo Element App är det bara ett länktryck högst upp så har man vänt på rundan. Väldigt lätt att det blir fel.

Jag fick lita på Dawid upp när jag i punkakaoset valde fel runda som den gubbe jag är kan jag inte läsa det finstilta i farten. Vid ett felkörningsstopp efter någon mil kunde D läsa åt mig så rätt rutt matades.

Det är mycket som kan gå fel.

I min Wahoo Element App är det bara ett länktryck högst upp så har man vänt på rundan. Väldigt lätt att det blir fel.

Jag fick lita på Dawid upp när jag i punkakaoset valde fel runda som den gubbe jag är kan jag inte läsa det finstilta i farten. Vid ett felkörningsstopp efter någon mil kunde D läsa åt mig så rätt rutt matades.

Det är mycket som kan gå fel.
hmmm, kan man göra det i Garmin 1000 frågar jag innan jag googlar

Det var Marie vi mötte, hon hade tagit lite fel rutt men tog sig till Sandviken, sedan tillbaka till Österfärnebo där hon blev upphämtad.
Men allt gick bra, krafterna tog slut och vi ser henne förhoppningsvis snart igen :)
Tack för rapport! Bra kämpat till Sandviken ändå. Hoppas hon inte blev avskräckt och att vi ser henne igen!

Någon som vet hur det gick för Marie..?
Jag tror nämligen vi MÖTTE henne i skogarna innan Gysinge. Det var hennes första brevet, trist om hon kört banan åt fel håll..!
Hon körde baklänges, kom till Sandviken och vände tillbaka till Östervåla och bröt.
Är djupt imponerad att hon vågade på sig denna rundan som första, men det är inte sista gången vi ser henne vid start.

Ser att vårt slangbyte i Furuvik tog 24 min, inte konstigt att man började känna sig frusen! Det är för risigt, får träna på det.
Ja, att för det första att få av ett racerdäck från en modern fälg kan kräva lite jobb med stela fingrar. Till det leta rätt på det som behövs. Uppepå det undersöka och ta reda på fanstyget som gjorde hålet. Kolla bara på mig vid invägningen, få ut glassplitter kan vara nog bökigt. Även böka på däcket igen, helst utan däckjärn. Tillslut, om det krävs handpunpa upp tryck i däcket när patroner inte finns till buds.

På Södertälje 300 förra våren var det tre man som nästan ollade insidan på mitt däck i jakt på den lilla stenflisa som satt där.

24 min kan ibland anses snabbt.

Jag håller på och samlar ihop till en varukorg slangslöst. Åtminstonne fyra randolopp har förfelats eller sinkats pga punkastrul. Nu vill jag ha annat strul.

Ja, att för det första att få av ett racerdäck från en modern fälg kan kräva lite jobb med stela fingrar. Till det leta rätt på det som behövs. Uppepå det undersöka och ta reda på fanstyget som gjorde hålet. Kolla bara på mig vid invägningen, få ut glassplitter kan vara nog bökigt. Även böka på däcket igen, helst utan däckjärn. Tillslut, om det krävs handpunpa upp tryck i däcket när patroner inte finns till buds.

På Södertälje 300 förra våren var det tre man som nästan ollade insidan på mitt däck i jakt på den lilla stenflisa som satt där.

24 min kan ibland anses snabbt.

Jag håller på och samlar ihop till en varukorg slangslöst. Åtminstonne fyra randolopp har förfelats eller sinkats pga punkastrul. Nu vill jag ha annat strul.
Både jag och Staffan körde rakt över en en grop/vägskada (men jag klarade mig från punka) och eftersom vi var rätt säkra på att det var en genomslagspunka så vi brydde oss aldrig om att leta efter något i däcket. Däremot lyckades vi med klassikern att skruva ur ventilkäglan med pumpen en gång ?.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp