[Kalender] Randonnée 600 Barkarby 2024-06-01 Rättvik ToR

Ansätter en modell på formen

L=C*exp(a*(t-t0))+D

med

L = cyklad sträcka i mil
t = tid i veckor
t0 = tidpunkt för 15-milsturen

Anpassning till data ger

L = (5*8^(t-t0)+100)/7

Turlängden blir då under helgerna:

15 mil
20 mil
60 mil
380 mil
2940 mil
23420 mil
187260 mil
1497980 mil
11983740 mil
95869820 mil

Synd att denna kolliderar med nästa 60 milare från Barkarby
1716374581007.png

Kan ju inte cykla två rundor samtidigt. ja om inte du tar den där lite längre fast med mitt stämpelkort
Fast man får ju avvika från rutten på ett brevet bara man återvänder igen.

Då borde det väl gå att avvika från långrundan, köra kortrundan och återvända till långrundan tycker jag.

Mentalt inställd på att cykla denna. Får se vad läkaren säger om det hela.

Lite småjusteringar gjorda sedan tidigare på banan, främst innan Hedemora på utvägen men även på tillbakavägen mot Hedemora.

Vad jobbigt, hur skall man se skillnad på cyklisterna när två lopp blandas mellan Rättvik och Leksand?

Edit: Nu vet jag, det ena går i riktning söderut och det andra norrut.

Kantvindsfest de luxe! ?

Bara några bitar upp mot Siljanstrakten/Falun/Hedemora där det är mer mot- eller medvindskaraktär.

Jo jag förstår vad du menar, framförallt för er som är snabba. Men kul med variation. Ska städa lite lite lite i rutten. Hedemoras infart från start är lite störig.

Jo jag förstår vad du menar, framförallt för er som är snabba. Men kul med variation. Ska städa lite lite lite i rutten. Hedemoras infart från start är lite störig.
Håller med både dig och @Mange. Omväxling förnöjer, men alltför mkt kringel-krokar är inte så kul. Det är trots långcykling snarare än superdetaljerad navigering som är grejen med rando i mina ögon.

Spännande. 20 anmälda, ingen som hört av sig, vädret ser hyfsat bra ut, benen känns sådär.
Alltså bäddat för en toppen runda.
Siktar på att sova i Rättvik, har inte tränat nog för att fortsätta till Falun, eller trampa på genom hela loppet.
Att sova i Sörskog kunde funkat men jag har inte saker för att göra det komfortabelt. en minimal luftmadrass och bra bivibag ligger i önskelistan. foliefilten vägrar jag. svettas som i en finsk bastu.

Spännande. 20 anmälda, ingen som hört av sig, vädret ser hyfsat bra ut, benen känns sådär.
Alltså bäddat för en toppen runda.
Siktar på att sova i Rättvik, har inte tränat nog för att fortsätta till Falun, eller trampa på genom hela loppet.
Att sova i Sörskog kunde funkat men jag har inte saker för att göra det komfortabelt. en minimal luftmadrass och bra bivibag ligger i önskelistan. foliefilten vägrar jag. svettas som i en finsk bastu.
Om det inte är för tidigt, så finns det en fint placerad slogbod i höjd med Kullsbjörken.
Skärmavbild 2024-05-31 kl. 10.11.58.png

DSC01633.JPG

Nära Sörskog så finns Flymyrskojan, men då är det 4 km grusväg dit från asfalten och det kanske man inte är jättesugen på.

vilken har du köpt? provat både alufilt och alubag. mkt missnöjd

köpte min på amazön.
Har som sagt inte använt den ännu, bara provkrypit ner i den till kattens stora gläjde, och sen förbannat gud när jag försökt fått skiten i packpåsen igen. Slutade med att jag tog en annan lite större påse.

Inget pjåkigt boende direkt, den utsikten kan man leva med.
blir dock lite mer lyxiöst boende, Stiftsgården 520 kr inkl frulle i påse.
Tipset får ligga kvar om någon annan cyklist känner sig trött vid den där biten av banan.
Sedan så finns det hjälp i Tällbergsområdet att få. självklart så har jag tystnadsplikt om t.ex. reservslang skulle behövas.

Nu ska vi inte skapa förhoppningar om randomisär och dess följdverkning fröjdefullt internetcyklande i onödan.

Skur: Nederbörd som börjar hastigt och ej varar särskilt länge. Skurar faller ur bymoln (Cumulonimbus) som täcker ett ganska litet område till skillnad från utbredda regnmoln (Nimbostratus) som ger långvarigare regn.
källa: SMHI

Hade jag cyklat (på riktigt) är jag övertygad om att jag hade lyckats träffa varenda skur.

Nu när internetcykling är det som ev. kan vara aktuellt lär skurarna hålla sig borta från vägsträckan. Möjligen med undantag för biten mellan Rättvik och Leksand om någon olycklig stackare lyckas möta @ooms på den delen.

Jag är likadan, så klart. Men försöker se ett halvfullt glas nu. ? och packar regnkläder...
Hade jag cyklat (på riktigt) är jag övertygad om att jag hade lyckats träffa varenda skur.

Nu när internetcykling är det som ev. kan vara aktuellt lär skurarna hålla sig borta från vägsträckan. Möjligen med undantag för biten mellan Rättvik och Leksand om någon olycklig stackare lyckas möta @ooms på den delen.

Tillbaka
Topp