[Kalender] [Randonnée] Bollnäs 400k, Över Bron! 8/6

IMG_3106.jpeg

När jag plockade fram skorna kom jag på att jag hade en del problem att klicka i under andra halvan av PBP. Kanske bäst att byta klossar inför lördagens lilla utflykt.

Äh, en liten 40-milare ska de nog klara. Kan dock vara bra att plocka bort i alla fall ett par kg jord och gräs så det går lite lättare.

Om det ändå bara vore så. Tyvärr en del plast som lossnat också. Men jag kör! Vad kan gå fel, liksom?
Rätt inställning! Jag menar, vad är sannolikheten att båda skorna skulle haverera på samma tur? Måste ju vara nära nog noll.

Och är det så att en sko blir obrukbar blir det ju ett fint tillfälle att träna enbenstrampande.

Sju startande, varav två som tagit sig hela vägen från Trondheim för att få uppleva lite “plattåka”. Blåsigt med sida med upp till Sundsvall och väl ute vid kusten så ökade vindstyrkan dramatiskt och det blev en grymt jobbig sida mot sista biten som gjorde kaos med rullsnittet. En kände sig hängig och bröt i Hudik med 9 mil kvar, vi andra tryckte på efter det och farten ökade lite i alla fall.

Solen sken fram till det blev mörkt, vid 11-tiden började det regna.

Lite observationer: gruset var grusigare och vinden blåsigare jämfört med förra året och inte heller denna gång hade vi tid att stanna och rita vår fantasifisk, men pizzan i Gnarp satt även nu som en smäck!

Bilder:
IMG_3111.jpeg
IMG_3112.jpeg
IMG_3130.jpeg
IMG_3133.jpeg
IMG_3142.jpeg
IMG_3144.jpeg
IMG_3145.jpeg

Vet inte om jag hänger med nu. Mer misär = bättre? Bättre för vem, internetcyklisten? Kan hända att jag är av annan åsikt, framförallt när misären drabbar mig.
Hm, är inte rando franska för misär? Randocykling = misärcykling trodde jag. Då måste ju mer misär vara bättre.

Tillbaka
Topp