[Kalender] Randonnée Södertälje 400 2024-05-11

Familjen är anmäld. Nu går mest funderingarna kring kläder och skor. Vissa prognoser säger vinterkläderskallt på natten till Söndag och sommarkortställskläder varmt på lördagen. Inte buslätt men hör våren till. Kan dock inte låta bli att verkligen se framemot detta äventyr trottsklädtvekan. Naturen ruggigt vacker så här års, fin bana, och är man rätt klädd verkligen behagligt. Och man har även ynnesten att ha hälsan/konditionen att klara av en 40 mila.

Målet är att klara 400 utan bonk ?

EpicRideWeatherForecast-1715199883489.png

Ser framemot denna tur som tangerar min näst längsta någonsin. Jag kommer cykla konservativt för att känna hur gubbköttet reagerar. Börjar nog med lite sen start då första pendeln inte matchar 100.

Tack till arrangörerna för det.

Fick nästan batteritorsk på öregrundssvängen så må packa ner en laddare för att undvika svartskärm i mörkret.

Ses på vägarna!

Min inte särskilt genomtänkta plan är att komma fram hyfsat fräsch utan att ha några längre stopp och vara beredd på att köra solo. Men det är väl som de säger. Alla har en plan, tills de får en smäll på käften. Bildligt talat i detta fallet!

Räknar man med att inte hinna den. Så är det stämpling i Söderköping och hem via Norrköping som gäller. De flesta brukar hinna färjan. Vägen via Norrköping är lita längre men inte jättemycket.

Jo, jag tror jag ska hinna med den. Enligt plan bör jag vara där 20-20:30. Men planer har smitts förut :cool:

För en gångs skull sammanfaller inte loppet med Cheerleading SM i Nyköping. Sist jag behövde knoppa några timmar var hotellrummen uppbokade och det fick bli Circle K:s biltvätt. Man var ganska fuktig i morgonkylan sedan. Lycka till, alla modiga!

Lanterna rouge slutstämplade 2:28. Mycket bra väder idag sol snälla vindar, och vacker försommargrönska längs vägarna dock lite kylslaget på natten. Vi var lite oroliga för att ev behöva bryta pga bråkig tånagel (frun). Vi hittade dock plåster som vi kunde teja fast med. Det i kombination med att bita ihop verkar ha funkat. Det fanns även funderingar kring eltejp eller Gorilla tejp (mitt förslag är ifrån Göteborg) . Det var klar himmel, mörkt, vi styrde norrut på vägen, så vi hoppades på det magnifika norrskenet som utlovades i en rubrik (vi borde nog läst det finstilta). Blev inget sådant men spaningen höll en vaken.

Tillbaka
Topp