[Kalender] Sssm 2021

[Kalender] Sssm 2021
Halloj här kommer lite info igen. Det är fortfarande väldigt blött i Gävle trakten men det sjunker undan så är det bara hyfsat torr september kommer vi köra i ett område ca 4km från centrum norrut...
Skriv nått här om ni tänker komma så vi har lite kläm på logistik mm. Boende finns det gott om men det är också sjukt mycket gästarbetare i Gästrikland just nu pga jättestora Microsoft byggen så kolla redan nu.
Det kommer också bli en cykeltur på söndagen om man vill hänga kvar i Gästrikland och få lite guidning till några dolda pärlor.

[Kalender] Sssm 2021
Åh, det är ju så mycket man undrar. Kommer det vara många höjdmeter? Hur kommer vätskekontrollen vara? Vilken utväxling ska jag köra? Kommer det vara torrt? Kommer det vara blött? Var ska jag bo??

[Kalender] Sssm 2021
Om det går att köra där vi vill så blir det en blandning av flytstig rotstig stenstig och några höjdmeter men inte några jättebackar. Det finns jobbiga backar i området men dom ger vi fan i. Det ska ju vara roligt också...
Vätskekontroll kommer att finnas och det blir nog ett varvlopp på 2 kanske 3 varv...

[Kalender] Sssm 2021
Om det går att köra där vi vill så blir det en blandning av flytstig rotstig stenstig och några höjdmeter men inte några jättebackar. Det finns jobbiga backar i området men dom ger vi fan i. Det ska ju vara roligt också...
Vätskekontroll kommer att finnas och det blir nog ett varvlopp på 2 kanske 3 varv...
Varvlopp är bra. Minskar risken för extrem väntetid för snabba cyklister och även risken för skallgångskedja i mörker. Tävlar man om sistaplatsen kan man ibland statistiskt säkerställa en seger utan att cykla alla varv. ?

[Kalender] Sssm 2021
Varvlopp är bra. Minskar risken för extrem väntetid för snabba cyklister och även risken för skallgångskedja i mörker. Tävlar man om sistaplatsen kan man ibland statistiskt säkerställa en seger utan att cykla alla varv. ?
Är det ett varvlopp om man bara kör ett varv? I och för sig gäller det sista påståendet även i fallet med bana där man kör ett varv givet att cyklisten ifråga inte hunnit lämna startområdet innan övriga är i mål. Känns dock möjligen som lite väl utstuderat vad det gäller kampen om sistaplatsen att ta det så lugnt. Eller så kan man ju samköra med STSM (=Svenska Track Stand-mästerskapet)!?

[Kalender] Sssm 2021
Är det ett varvlopp om man bara kör ett varv? I och för sig gäller det sista påståendet även i fallet med bana där man kör ett varv givet att cyklisten ifråga inte hunnit lämna startområdet innan övriga är i mål. Känns dock möjligen som lite väl utstuderat vad det gäller kampen om sistaplatsen att ta det så lugnt. Eller så kan man ju samköra med STSM (=Svenska Track Stand-mästerskapet)!?
Du vet väl att jag har tillräckligt med respekt för dig för att aldrig ifrågasätta matematiska och statistiska samband du värderat? Kom gärna med och var lite empirisk, du kommer inte komma sist. ?

[Kalender] Sssm 2021
Jag har spelat f*tboll några år med nuvarande ägare till Dragon Gate. Skickade en fråga på skoj om planerna där. Hade varit lite kul att bo där en natt. Även om det ligger öde kan jag ju köra fram och tillbaka om någon dricker alkohol. Tyvärr har jag inte fått något svar. Han är en upptagen herre.

[Kalender] Sssm 2021
Du vet väl att jag har tillräckligt med respekt för dig för att aldrig ifrågasätta matematiska och statistiska samband du värderat? Kom gärna med och var lite empirisk, du kommer inte komma sist. ?
Synd att det inte går rent praktiskt, annars hade jag en bra chans på sistaplatsen med usel form, usel teknik och bristande mod. Cykeln är iaf redo med snabba hala XC däck, en slukörd gaffel och lite för låg utväxling - det hade kunnat bli rejält uselt!

[Kalender] Sssm 2021
Synd att det inte går rent praktiskt, annars hade jag en bra chans på sistaplatsen med usel form, usel teknik och bristande mod. Cykeln är iaf redo med snabba hala XC däck, en slukörd gaffel och lite för låg utväxling - det hade kunnat bli rejält uselt!
Varför går det inte? Du vet att fake SS med tejpade växlar brukar accepteras. Särskilt i de bakre leden.

[Kalender] Sssm 2021
Är tämligen övertygad om att jag skulle komma sist då det där med rotstig och stenstig säkerställer att jag skulle hoppa av och gå. I synnerhet som jag inte har ngn för evenemanget adekvat cykel.

[Kalender] Sssm 2021
Är tämligen övertygad om att jag skulle komma sist då det där med rotstig och stenstig säkerställer att jag skulle hoppa av och gå. I synnerhet som jag inte har ngn för evenemanget adekvat cykel.
Du får låna mitt omodärna härke!

IMG_20210406_174511_805.jpg

[Kalender] Sssm 2021
Lite utväxlingsinfo kanske är intressant? Jag körde runt på min Krampus med lankiga 2,6"x29" med 33x20 utväxling och det kändes bra men blir nog ännu bättre med 3,0" däcken på.
Första 2km på banan är flowig stig med en del tekniska inslag som blir riktigt tufft ett kort parti innan man kommer ut på en skogsväg där man kan ta igen sig lite ca 800 meter innan det blir ett skogsparti igen så man inte glömmer bort att det är mountainbike man kör. Några hundra meter skidspår (utan snö ?) med möjlighet att hoppa lite naturliga kickar innan spåret svänger in skogen igen med singeltrack lera stenar och rötter. Kort sträcka bredare flytstig innan det ökända kraftledningsgatan dyker upp med en stenkista från helvetet finns. Tur att Gävle Cykel Amatörer har gjort en b-linje förbi stenkistan som nästan är snabbare... 500 sista är en riktigt mysig stig svagt uppför mot varvning/öldepå/grill/pumptrack.
Området vi är i är ett populärt utflyktsmål så vi kör med förnuft och omtanke mot andra som rör sig i skogen.
Kom ihåg nummerlappsutdelning på Trivs Pub 1/10!!
Skriv gärna här om ni har för avsikt att dyka upp även på fredag så vi kan förvarna puben. Boende finns i absolut närhet av puben (typ ovanpå) Järnvägshotellet. CH. mfl

[Kalender] Sssm 2021
Halloj! Med bara några dagar kvar till årets händelse ( gäller att sikta mot stjärnorna) så är vi nyfikna på vilka som kommer. Skriv gärna här i tråden om ni kommer både på fredag och lördag eller bara lördag.
Hittills har följande aviserat deltagande.
Paco
Mudfuzz
Janne S
Martina
Loui
Viktro
Onegear
alexcykel
Tjock-Jonne
Ev. Polarbear som publik ej cyklingsbar efter operation på fredag...

På lördagkväll är det hålligång och rock n roll på Järnvägskrogen (mittemot nummerlappsutdelningspuben) och ett bord kommer bokas så vi säkrar några platser iaf.

Senast ändrad:
[Kalender] Sssm 2021
Tjena!

Men vad är väl ett SSSM i skogen.. Tråkigt, lerigt, skitigt....

...och alldeles underbart.

Har det så jävla bra era skitstövlar. Nästa år så ska jag se till att köra fel igen. Jag har ju ett rätt bra trackrecord på det.

[Kalender] Sssm 2021
Ska tvinga in mina oompa loompas i ölfabriken och är lite fundersam på om nån av deltagarna föredrar alkoholfritt?

Hojta till isf.

Tillbaka
Topp