[Kalender] [Tisdagsrajd] - Hellas - 21/5

Aron

Inventarie
Tisdagsrajd är som den där jättejobbiga kompisen som bara vill parta och dansa hela natten.

HBB - 18:30

Senast ändrad:
Vem som helst är välkommen, lite beroende på hur många som dyker upp borde det gå att hitta någon i samma nivå.

De som gillar att svettas och kör snabbt startar först, sen brukar det fyllas på i grupper om 10-15 efter svettopotential, så det absolut sista gänget bör vara långsammast.

Första biten från hammarbybackens parkering och upp genom sicklaskiftet kan vara lite jobbigt då det är konstant stigning, men sen blir det lite andrum för oss otränade och de flesta brukar orka med i respektove grupp.

Toppen, tack för svarte. då dyker jag upp imorgon om inget annat kommer i klämd. Supertaggad att kämpa med långsamma gruppen tror jag :)
jag hört mycket bra från dessa träningar förresten

Om det inte spöregnar seglar jag förbi. Det här börjar bli nåt sorts rekord för mig, tidigare har jag kört typ 3st tisdagsturer om året, det har jag spräckt redan i vår...

Grupp? Förmodligen fel som vanligt, men det vore skoj om det blev nån "storahjulingaväxlar +ANNAT" grupp som är sugen på övertekniskt blandat med SS-flow.

leonor skrev:
-------------------------------------------------------
> jag hört mycket bra från dessa träningar
> förresten

Träningar? Då får du leta någonannanstans. Tisdagsrajder är 100 procent nöje..

peo skrev:
> Träningar? Då får du leta någonannanstans.
> Tisdagsrajder är 100 procent nöje..

Så det är inte möjligt att ha roligt och träna samtidigt?

Vic skrev:
> Så det är inte möjligt att ha roligt och träna
> samtidigt?

Det beror på hur man är funtad. Jag ger mig ut på nöjestripper i skogen och får träning på köpet. Men det vara bara en impulskommentar, ett försök att skämta lite, ta den inte på allt för stort allvar.

peo skrev:
> Men det vara bara en impulskommentar, ett
> försök att skämta lite, ta den inte på allt
> för stort allvar.

+1

Sisådärja! Ditchade min egen grupp i förväg till fördel för en varm dusch och nåt kallt att dricka, hoppas ni andra klarade er helskinnade ner genom sicklaskiftet.

Jag hoppas också att ni fick åka några nya och roliga stigar, men även att de som ni cyklat förut också var roliga såklart!

Jag är speciellt imponerad av er två äldre (haha, nu får jag väl en lavett nästa gång) som hamnade sist och fick andas minst, bra trampat och svettat!

Du med den gråa Canyonen med illgröna klistermärken glömde jag peppa på första tisdags-rajden, men det är bara köra på så kommer det lossna så småningom. Några stalltips som du säkert fick höra på annat håll också;
* Ner med sadeln så lågt att det är jobbigt att sitta och trampa. Det kommer vara jobbigt att stå upp mer, men det gynnar tekniken.
* Öva på att vara fånigt mjuk i armar/armbågar och knän, då kommer du märka att även de största bröthålen faktiskt går att rulla över utan att stå på näsan.
* Träna på att köra något riktigt knixigt parti många gånger, börja långsamt och snirkla dig igenom för att successivt öka hastigheten. Till slut märker du att du tar detta utan att tänka på det, den känslan är bara att ta med till nästa hinder.
* Fokusera på stigen minst 1.5 cykellängder framför dig (ja, med undantag såklart ;-) istället för att lägga blicken direkt framför framhjulet.
* Gör som jag och hitta det roligaste spåret istället för det "enklaste". Det gynnar tekniken och så blir allt mycket roligare dessutom ;-)

Vad jag märkte var det ingen som förolyckades, så min otursförföljda aura verkar som bortblåst ;-)

Det var ingen som tog bilder va? Nån som GPS-trackade rundan?

Nästa gång kör vi på lite istället för att fis-köra som idag!

Förolyckades!? Brukar många dö på dina rundor kalis? ;-)

Borde finnas ett "happy first aid kit i butiken" förresten...

/K

Bra runda Kalis. Tappade dock bort dig när den vita Radon Sliden gjorde en otb när han cyklade över en kvist (kommer undra länge hur du lyckades med det ;-) ). Hoppas det gick bra att komma hem för dig efter din otb så ses vi nästa tisdag!

Jonas D skrev:
> Bra runda Kalis. Tappade dock bort dig när den
> vita Radon Sliden gjorde en otb när han cyklade
> över en kvist...

När skedde detta egentligen? Tyckte vi räknade in alla på alla stopp.

Ahaa, ja där stannade vi ju aldrig faktiskt utan rullade sakta tillbaka till skiftet via cykelbanan, sen drog jag hem

Låter nästan poetiskt...

Jonas D skrev:
> Vid tennisbanorna rullade han runt.

Tack för tipsen, Kalis och tack för en trevlig runda. Det är säkert mig du pekar ut som en av de äldre, och definitivt den med grå Canyon och gröna klistermärken.

Resultatet från gårdagens tur var ett blödande knä, skrubbad arnbåge, stel nacke och ett prydligt skrapsår på nyckelbenet efter en utstickande gren som lyckligtvis var någorlunda murken (tur också att den missade halsen). Fick också den oundvikliga jungfrurepan på cykeln.

Jag stod nog på öronen en fyra-fem gånger, men när det väl inträffade kände jag inte av några krämpor. Idag är det annorlunda...

Tack också du med den blåa cannondale-leftyn som hjälpte mig med bakhjulet i slutet. Det satt kvar hela vägen hem :-)

Vi ses igen, en annan tisdag!

Jonas D skrev:
> Bra runda Kalis. Tappade dock bort dig när den
> vita Radon Sliden gjorde en otb när han cyklade
> över en kvist (kommer undra länge hur du
> lyckades med det ;-) ). Hoppas det gick bra att
> komma hem för dig efter din otb så ses vi nästa
> tisdag!

haha ja så kan det gå när man är trött och dagdrömmer i sadeln ;-) såg nog värre ut än det var, har inga känningar av OTB:n idag iaf :-)

Mycket trevligt (förstagångare här), trots att vädret lämnade en del att önska... :) Så trevligt att jag t.o.m reggade mig för att säga detta, istället för att bara lura omkring här.

Kommer definitivt åka med fler gånger, lite tråkigt bara att behöva cykla så jäkla mycket runtomkring, 11.5km hem till Bromma gick seeeegt... Tur att det inte är tråkigt att cykla. Hursomhelst, tack för en trevlig tur och hoppas att alla klarade sig helskinnade. Vi ses snart igen!

/Jacob med Svart Giant Reign 2

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp