Sisådärja! Ditchade min egen grupp i förväg till fördel för en varm dusch och nåt kallt att dricka, hoppas ni andra klarade er helskinnade ner genom sicklaskiftet.
Jag hoppas också att ni fick åka några nya och roliga stigar, men även att de som ni cyklat förut också var roliga såklart!
Jag är speciellt imponerad av er två äldre (haha, nu får jag väl en lavett nästa gång) som hamnade sist och fick andas minst, bra trampat och svettat!
Du med den gråa Canyonen med illgröna klistermärken glömde jag peppa på första tisdags-rajden, men det är bara köra på så kommer det lossna så småningom. Några stalltips som du säkert fick höra på annat håll också;
* Ner med sadeln så lågt att det är jobbigt att sitta och trampa. Det kommer vara jobbigt att stå upp mer, men det gynnar tekniken.
* Öva på att vara fånigt mjuk i armar/armbågar och knän, då kommer du märka att även de största bröthålen faktiskt går att rulla över utan att stå på näsan.
* Träna på att köra något riktigt knixigt parti många gånger, börja långsamt och snirkla dig igenom för att successivt öka hastigheten. Till slut märker du att du tar detta utan att tänka på det, den känslan är bara att ta med till nästa hinder.
* Fokusera på stigen minst 1.5 cykellängder framför dig (ja, med undantag såklart ;-) istället för att lägga blicken direkt framför framhjulet.
* Gör som jag och hitta det roligaste spåret istället för det "enklaste". Det gynnar tekniken och så blir allt mycket roligare dessutom ;-)
Vad jag märkte var det ingen som förolyckades, så min otursförföljda aura verkar som bortblåst ;-)
Det var ingen som tog bilder va? Nån som GPS-trackade rundan?
Nästa gång kör vi på lite istället för att fis-köra som idag!