Kall elcykelmotor startar inte

janolle sa:
Ett bra knep som ja använt på lastbilar,är att använda ett stuprör! Rikta böjen mot oljetråget & värm
med gasolvärmare.
Varg-Olle Nygren hade speedway-hojen under en värmelampa avsedd för smågrisar när tävlingarna kördes i under tjugo minus, ryktas det.

JTF sa:
janolle sa:
Ett bra knep som ja använt på lastbilar,är att använda ett stuprör! Rikta böjen mot oljetråget & värm
med gasolvärmare.
Varg-Olle Nygren hade speedway-hojen under en värmelampa avsedd för smågrisar när tävlingarna kördes i under tjugo minus, ryktas det.
Blåslampa för att tina upp hålla "starttemp" på isracingcyklar var inte ovanligt (sporten var ju stor i sibirien :-) ) - men speedway i minus tjugo?

Teddan74 sa:
Tack Miracle och Gurra. Ungefär som jag misstänkte. Motorn satt löst ett tag och slog mot ramen så det är nog orsaken till glappet. Jag är bra på att mecka med vanliga cyklar sämre med elektronik så det blir till att lära sig.
Till er andra så har jag sprungit milen under 35 min det gör nog knappt någon på hela Happy. I söndags körde jag ett 30-minuterspass på trainern i 10% lutning på 90% av maxpuls. Det klarar nog knappt någon heller av här.

Detta måste ju vara världens sämsta trollning eller så måste du nog omvärdera din livsåskådning kring milen på 35.

emmer sa:
JTF sa:
janolle sa:
med gasolvärmare.
Blåslampa för att tina upp hålla "starttemp" på isracingcyklar var inte ovanligt (sporten var ju stor i sibirien :-) ) - men speedway i minus tjugo?
Menade isracing, men han är ju mest synonym med speedway annars. Förutom lite motocross och roadracing, han provade det mesta, dock inte trampcykel vad jag vet. :o)

Kan bli 2017års bästa trollning. Eller har MTB tokan dykt upp igen?
Ang el-cyklar tar man med sig batteriet in. Varför har inte TS skrivit OT?

Cyklister är generellt sett usla löpare. Men en elitcyklist bör klara milen under 35. Vanlig cyklist NEJ!

De första svaren man får på en oskyldig fråga är att "elda upp cykeln". Så ursäkta om man spårar ur efter det. Det var ett MONUMENTALT misstag att fråga om hjälp på den här sajten. Det kommer ALDRIG upprepas. Moderator får gärna ta den här tråden och mitt konto och låta det sugas in i ett svart hål och totalförintas. Den tillför inget till världen. För övrigt verkar solskenscyklisterna här på Happy tagit uppehåll p.g.a vädret. Helt ensam till jobbet idag. Inte en jävel på cykel förutom jag. Galet skönt. Nästan så man uppnådde Nirvana.

Teddan74 sa:
För övrigt verkar solskenscyklisterna här på Happy tagit uppehåll p.g.a vädret. Helt ensam till jobbet idag. Inte en jävel på cykel förutom jag. Galet skönt. Nästan så man uppnådde Nirvana.

Internet cyklande är väl perfekt när det är mörkt, kallt och blött?

För övrigt cyklade jag utomhus idag. Men jag skulle inte till ditt jobb, kanske därför du inte såg mig?

Gjorde ni gruppköp på elcyklar på jobbet månne? Det var ju under +10° idag.

F.ö. så pendlade jag på min trampcykel idag igen. Det har jag gjort året runt i 12 år nu.

Igår cyklade jag om en elcykel. Igen. Bra morötter de där låtsasmotionärerna...

Fridens!

Senast ändrad:
Teddan74 sa:
Cyklister är generellt sett usla löpare. Men en elitcyklist bör klara milen under 35. Vanlig cyklist NEJ!

De första svaren man får på en oskyldig fråga är att "elda upp cykeln". Så ursäkta om man spårar ur efter det. Det var ett MONUMENTALT misstag att fråga om hjälp på den här sajten. Det kommer ALDRIG upprepas. Moderator får gärna ta den här tråden och mitt konto och låta det sugas in i ett svart hål och totalförintas. Den tillför inget till världen. För övrigt verkar solskenscyklisterna här på Happy tagit uppehåll p.g.a vädret. Helt ensam till jobbet idag. Inte en jävel på cykel förutom jag. Galet skönt. Nästan så man uppnådde Nirvana.

Elcyklar väcker helt klart känslor på ett cykelforum.

5654977113164555214.png

Maakus sa:
Lars.E sa:
Maakus sa:
Så fort någon skriver "elcykel" verkar alla förlora förståndet och börja bete sig som småbarn.

Men durå???

.

.

:)

Höhö ?

Missade att det gällde en moped klass 2.
Tycker bara tonen jämte mot våra motordrivna vänner kan vara lite väl hård.

Det tycker jag med.
Jag tycker även att det är intressant att tonen tillbaka sällan är speciellt ödmjuk heller.

Är det milen under 35 på mammas gata med träningsklocks eller har du en officiell tid?

Att jämföra cykling och löpning är lite som att jämföra styrkelyft med kula.

Teddan74 sa:

Vilken cykel skall du elda upp? Den oanvänd i garaget eller på trainern som du kör i 10% lutning på?

Har du strul med moppen får du söka dig ett nytt forum för.
Här cyklar nämligen det flesta på riktigt.

En korrekt ämnesrubrik skulle ha varit "[OT] Kall elmopedmotor startar inte".

TS har dock fått svar på vad en hallsensor är och på vilka tre ställen i "elmopedkitet" man kan tänka sig att hitta sådana. Mopedmotorn i fråga är specad att fungera till -20 grader C, så den borde klara kylan, men om den suttit lös så är det inte orimligt att den helt enkelt skakat sönder.

Imponerande dock att lyckas uppnå 90% av maxpuls på trainern på elmoped, det skall TS ha all heder av och det är det säkert inte heller någon annan här som kan mäta sig med, precis som TS påpekar! Kanske är mopeden varken besiktigad eller trafikförsäkrad och TS har en siren och några blåljus bakom sig när han kör på trainern, det skulle i så fall förklara den kraftigt förhöjda pulsen?

Föreslår att TS håller sig inomhus och inte på allmän väg i fortsättningen, det verkar ju vara spännande nog, av pulsen att döma, och löser även temperaturproblemet!

42Hz sa:
staine sa:
Har ödmjukhet nånsin varit happys signum? Ska det ens vara det?

Ödmjukhet är ett utrotningshotat beteende....
Jag är världens, nej, universums ödmjukaste man!
Det är fel. Kim Il-sung är den ödmjukaste människan någonsin, följt av Kim Jong-il och därefter Kim Jong-un. Så i bästa fall är du den fjärde ödmjukaste.

Älskar happy. Den här tråden är som
Mina favorita på familje liv. Typ någon frågar om Mountain Buggy Urban Jungle får plats i Volvo V50 med hjul på. Efter 10 inlägg någon säger att Man ska skaffa V70. 10 inlägg efter trådens ämne ändras till V70 - den tråkigaste bil i världen och fortsätter för minst 30 inlägg till.

Definition: Om motorn inte startar är det korrekt att kalla den elcykel, förutsatt att fordonet i övrigt uppfyller kraven. 0W uppfyller ju max 250w. Om den däremot startar blir det OT, typ sporthoj.

WAKIdesigns sa:
Älskar happy. Den här tråden är som
Mina favorita på familje liv. Typ någon frågar om Mountain Buggy Urban Jungle får plats i Volvo V50 med hjul på. Efter 10 inlägg någon säger att Man ska skaffa V70. 10 inlägg efter trådens ämne ändras till V70 - den tråkigaste bil i världen och fortsätter för minst 30 inlägg till.

Det är därför Happys forum är så underbart underhållande ?

Det är en EU-modell så den är spärrad i 25 km/h. Sen är polisen upptagen i 50 år framöver med att utreda alla mord och våldtäkter. Det syns tydligt i trafiken där den "nya kulturen" verkar vara att hålla dubbel hastighet på 30, 40 och 50-vägar utan risk att åka fast.

Senast ändrad:
Teddan74 sa:
Det är en EU-modell så den är spärrad i 25 km/h. Sen är polisen upptagen i 50 år framöver med att utreda alla mord och våldtäkter. Det syns tydligt i trafiken där den "nya kulturen" verkar vara att hålla dubbel hastighet på 30, 40 och 50-vägar.

Och därför är det ok? Svar, nej!

Iofs. Skulle inte det bli ok för att bättre kunna driva lastcyklar osv?

Fö. extremt svårt att se hur andra brott och polisens ev intresse/tid för detta påverkar sakfrågan.

Enligt analyticcycling så ger 1kW 25 km/h vid 10,8% lutning, riktigt grov asfalt och en ekipagevikt på 120 kg (defaultvärden i övrigt). Petar man in 100W själv därutöver behöver man inte gå under 25 km/h förrän uppemot 12% lutning. Och väger ekipaget 80 kg klarar man sig upp till över 18% lutning.

Tillbaka
Topp